JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Fantasi om Shakespeare

Visuelt og musikalsk vakker, men noko overlest komedie.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Jan Gunnar Røise og Ine Marie Wilmann i hovudrollene.

Jan Gunnar Røise og Ine Marie Wilmann i hovudrollene.

Foto: Øyvind Eide

Jan Gunnar Røise og Ine Marie Wilmann i hovudrollene.

Jan Gunnar Røise og Ine Marie Wilmann i hovudrollene.

Foto: Øyvind Eide

3132
20191122
3132
20191122

Nationaltheatret

Basert på eit filmmanus av Marc Norman og Tom Stoppard:

Forelska i Shakespeare

Tilrettelagt for scenen av
Lee Hall
Musikk av Paddy Cunneen
Regi: Cecilie Mosli
Scenografi: Dagny Drage Kleiva

Filmen Shakespeare in Love var ein stor snakkis for tjue år sidan, ein produksjon det vart dryssa mange Oscar-prisar over, og som vi alle måtte sjå. I høve til den vel vanlegaste oppfatninga av William Shakespeare, som ein eldgamal diktarfossil frå hine tider, var det eit morosamt trekk å syne han som ein vakker, ung og potent mann i hans eiga tids kreative London. Men utover det gjorde ikkje filmen like ugløymeleg inntrykk på oss alle. Når vi no får sjå sceneversjonen så lenge etter, oppdagar vi for det første kor lite vi hugsar frå filmen, og gjev det ikkje ei litt illevarslande kjensle: Var eigentleg dette sujettet stort meir enn ein einsleg sving med tryllestaven?

Uvørden stil

Nationaltheatret har satsa stort på denne oppsetjinga. Scenografien er storslegen og mangslungen, og kostyma, signerte Anette Werenskiold, er flotte og overtydande. Skodespelet er ramma inn av vakre, tidsriktige songinnslag med ein glimrande kontratenor (Daniel Sæther) i spissen. Skodespelarane leikar seg viltert på scenen gjennom konfliktar anten det gjeld erotikk eller forretningar.

Likevel har ikkje denne framsyninga den store energien ho gjev seg ut for å ha, ikkje i høve til bombardementet av inntrykk. Det er generelt ein litt for slentrande og uvørden stil over både replikkføring og sceniske arrangement, som aldri lèt oss gløyme kjensla av norske notidsskodespelarar som leikar engelsk mellomalder. Vi får aldri lov til å leve oss heilt inn i tida og handlinga. Og det burde vi jo, for dette ikkje nokon uinteressant historisk epoke. Scenekunsten stod i ein langt skarpare og farlegare relasjon til politikken og samfunnslivet enn i dag, og det at kvinner ikkje kunne opptre på teater, må ha skapt mange utfordringar for båe kjønn, både på scenen og i salen.

Ingen dum idé

Nokon dum idé er det ikkje, å snikre saman ein intrige om ei ung kvinne som kler seg ut som mann for å få spele kvinneroller på Shakespeares teater – for så å la Shakespeare bli forelska i henne. Det er nett ein intrige i Shakespeares eigen stil. Dei to hovudpersonane, Shakespeare sjølv (Jan Gunnar Røise) og jenta han fell for, Viola (Ine Marie Willmann) spanderer mykje sjarm og varme på publikum, og det skal seiast, den utprøvande fasen i stykket, der dei to byrjar å oppdage kvarandre, er både den morosamaste og den mest spanande stunda i stykket. Men den poetiske dimensjonen får etter kvart mindre og mindre plass i biletet.

Stundvis set vi sjølvsagt pris på gode karakterkomiske innspel frå folk som Per Christan Ellefsen, Øystein Røger, Heidi Goldman og Tone Mostraum, sistnemnde fint tørrkomisk som dronning Elisabet I, men i det store og heile senkar den generelle kvasifaktoren både tempo og temperatur, så vi endar med å tykkje dette vart ein langdryg teaterkveld, diverre.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Nationaltheatret

Basert på eit filmmanus av Marc Norman og Tom Stoppard:

Forelska i Shakespeare

Tilrettelagt for scenen av
Lee Hall
Musikk av Paddy Cunneen
Regi: Cecilie Mosli
Scenografi: Dagny Drage Kleiva

Filmen Shakespeare in Love var ein stor snakkis for tjue år sidan, ein produksjon det vart dryssa mange Oscar-prisar over, og som vi alle måtte sjå. I høve til den vel vanlegaste oppfatninga av William Shakespeare, som ein eldgamal diktarfossil frå hine tider, var det eit morosamt trekk å syne han som ein vakker, ung og potent mann i hans eiga tids kreative London. Men utover det gjorde ikkje filmen like ugløymeleg inntrykk på oss alle. Når vi no får sjå sceneversjonen så lenge etter, oppdagar vi for det første kor lite vi hugsar frå filmen, og gjev det ikkje ei litt illevarslande kjensle: Var eigentleg dette sujettet stort meir enn ein einsleg sving med tryllestaven?

Uvørden stil

Nationaltheatret har satsa stort på denne oppsetjinga. Scenografien er storslegen og mangslungen, og kostyma, signerte Anette Werenskiold, er flotte og overtydande. Skodespelet er ramma inn av vakre, tidsriktige songinnslag med ein glimrande kontratenor (Daniel Sæther) i spissen. Skodespelarane leikar seg viltert på scenen gjennom konfliktar anten det gjeld erotikk eller forretningar.

Likevel har ikkje denne framsyninga den store energien ho gjev seg ut for å ha, ikkje i høve til bombardementet av inntrykk. Det er generelt ein litt for slentrande og uvørden stil over både replikkføring og sceniske arrangement, som aldri lèt oss gløyme kjensla av norske notidsskodespelarar som leikar engelsk mellomalder. Vi får aldri lov til å leve oss heilt inn i tida og handlinga. Og det burde vi jo, for dette ikkje nokon uinteressant historisk epoke. Scenekunsten stod i ein langt skarpare og farlegare relasjon til politikken og samfunnslivet enn i dag, og det at kvinner ikkje kunne opptre på teater, må ha skapt mange utfordringar for båe kjønn, både på scenen og i salen.

Ingen dum idé

Nokon dum idé er det ikkje, å snikre saman ein intrige om ei ung kvinne som kler seg ut som mann for å få spele kvinneroller på Shakespeares teater – for så å la Shakespeare bli forelska i henne. Det er nett ein intrige i Shakespeares eigen stil. Dei to hovudpersonane, Shakespeare sjølv (Jan Gunnar Røise) og jenta han fell for, Viola (Ine Marie Willmann) spanderer mykje sjarm og varme på publikum, og det skal seiast, den utprøvande fasen i stykket, der dei to byrjar å oppdage kvarandre, er både den morosamaste og den mest spanande stunda i stykket. Men den poetiske dimensjonen får etter kvart mindre og mindre plass i biletet.

Stundvis set vi sjølvsagt pris på gode karakterkomiske innspel frå folk som Per Christan Ellefsen, Øystein Røger, Heidi Goldman og Tone Mostraum, sistnemnde fint tørrkomisk som dronning Elisabet I, men i det store og heile senkar den generelle kvasifaktoren både tempo og temperatur, så vi endar med å tykkje dette vart ein langdryg teaterkveld, diverre.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Foto: Sebastian Dalseide

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Beckett-klassikar av godt merke

Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Foto: Merete Haseth

BokMeldingar
Hilde Vesaas

Våren over mannalivet

Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Djevelen i detaljane

By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis