Fantasi om Shakespeare
Visuelt og musikalsk vakker, men noko overlest komedie.
Jan Gunnar Røise og Ine Marie Wilmann i hovudrollene.
Foto: Øyvind Eide
Nationaltheatret
Basert på eit filmmanus av Marc Norman og Tom Stoppard:
Forelska i Shakespeare
Tilrettelagt for scenen av
Lee Hall
Musikk av Paddy Cunneen
Regi: Cecilie Mosli
Scenografi: Dagny Drage Kleiva
Filmen Shakespeare in Love var ein stor snakkis for tjue år sidan, ein produksjon det vart dryssa mange Oscar-prisar over, og som vi alle måtte sjå. I høve til den vel vanlegaste oppfatninga av William Shakespeare, som ein eldgamal diktarfossil frå hine tider, var det eit morosamt trekk å syne han som ein vakker, ung og potent mann i hans eiga tids kreative London. Men utover det gjorde ikkje filmen like ugløymeleg inntrykk på oss alle. Når vi no får sjå sceneversjonen så lenge etter, oppdagar vi for det første kor lite vi hugsar frå filmen, og gjev det ikkje ei litt illevarslande kjensle: Var eigentleg dette sujettet stort meir enn ein einsleg sving med tryllestaven?
Uvørden stil
Nationaltheatret har satsa stort på denne oppsetjinga. Scenografien er storslegen og mangslungen, og kostyma, signerte Anette Werenskiold, er flotte og overtydande. Skodespelet er ramma inn av vakre, tidsriktige songinnslag med ein glimrande kontratenor (Daniel Sæther) i spissen. Skodespelarane leikar seg viltert på scenen gjennom konfliktar anten det gjeld erotikk eller forretningar.
Likevel har ikkje denne framsyninga den store energien ho gjev seg ut for å ha, ikkje i høve til bombardementet av inntrykk. Det er generelt ein litt for slentrande og uvørden stil over både replikkføring og sceniske arrangement, som aldri lèt oss gløyme kjensla av norske notidsskodespelarar som leikar engelsk mellomalder. Vi får aldri lov til å leve oss heilt inn i tida og handlinga. Og det burde vi jo, for dette ikkje nokon uinteressant historisk epoke. Scenekunsten stod i ein langt skarpare og farlegare relasjon til politikken og samfunnslivet enn i dag, og det at kvinner ikkje kunne opptre på teater, må ha skapt mange utfordringar for båe kjønn, både på scenen og i salen.
Ingen dum idé
Nokon dum idé er det ikkje, å snikre saman ein intrige om ei ung kvinne som kler seg ut som mann for å få spele kvinneroller på Shakespeares teater – for så å la Shakespeare bli forelska i henne. Det er nett ein intrige i Shakespeares eigen stil. Dei to hovudpersonane, Shakespeare sjølv (Jan Gunnar Røise) og jenta han fell for, Viola (Ine Marie Willmann) spanderer mykje sjarm og varme på publikum, og det skal seiast, den utprøvande fasen i stykket, der dei to byrjar å oppdage kvarandre, er både den morosamaste og den mest spanande stunda i stykket. Men den poetiske dimensjonen får etter kvart mindre og mindre plass i biletet.
Stundvis set vi sjølvsagt pris på gode karakterkomiske innspel frå folk som Per Christan Ellefsen, Øystein Røger, Heidi Goldman og Tone Mostraum, sistnemnde fint tørrkomisk som dronning Elisabet I, men i det store og heile senkar den generelle kvasifaktoren både tempo og temperatur, så vi endar med å tykkje dette vart ein langdryg teaterkveld, diverre.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Nationaltheatret
Basert på eit filmmanus av Marc Norman og Tom Stoppard:
Forelska i Shakespeare
Tilrettelagt for scenen av
Lee Hall
Musikk av Paddy Cunneen
Regi: Cecilie Mosli
Scenografi: Dagny Drage Kleiva
Filmen Shakespeare in Love var ein stor snakkis for tjue år sidan, ein produksjon det vart dryssa mange Oscar-prisar over, og som vi alle måtte sjå. I høve til den vel vanlegaste oppfatninga av William Shakespeare, som ein eldgamal diktarfossil frå hine tider, var det eit morosamt trekk å syne han som ein vakker, ung og potent mann i hans eiga tids kreative London. Men utover det gjorde ikkje filmen like ugløymeleg inntrykk på oss alle. Når vi no får sjå sceneversjonen så lenge etter, oppdagar vi for det første kor lite vi hugsar frå filmen, og gjev det ikkje ei litt illevarslande kjensle: Var eigentleg dette sujettet stort meir enn ein einsleg sving med tryllestaven?
Uvørden stil
Nationaltheatret har satsa stort på denne oppsetjinga. Scenografien er storslegen og mangslungen, og kostyma, signerte Anette Werenskiold, er flotte og overtydande. Skodespelet er ramma inn av vakre, tidsriktige songinnslag med ein glimrande kontratenor (Daniel Sæther) i spissen. Skodespelarane leikar seg viltert på scenen gjennom konfliktar anten det gjeld erotikk eller forretningar.
Likevel har ikkje denne framsyninga den store energien ho gjev seg ut for å ha, ikkje i høve til bombardementet av inntrykk. Det er generelt ein litt for slentrande og uvørden stil over både replikkføring og sceniske arrangement, som aldri lèt oss gløyme kjensla av norske notidsskodespelarar som leikar engelsk mellomalder. Vi får aldri lov til å leve oss heilt inn i tida og handlinga. Og det burde vi jo, for dette ikkje nokon uinteressant historisk epoke. Scenekunsten stod i ein langt skarpare og farlegare relasjon til politikken og samfunnslivet enn i dag, og det at kvinner ikkje kunne opptre på teater, må ha skapt mange utfordringar for båe kjønn, både på scenen og i salen.
Ingen dum idé
Nokon dum idé er det ikkje, å snikre saman ein intrige om ei ung kvinne som kler seg ut som mann for å få spele kvinneroller på Shakespeares teater – for så å la Shakespeare bli forelska i henne. Det er nett ein intrige i Shakespeares eigen stil. Dei to hovudpersonane, Shakespeare sjølv (Jan Gunnar Røise) og jenta han fell for, Viola (Ine Marie Willmann) spanderer mykje sjarm og varme på publikum, og det skal seiast, den utprøvande fasen i stykket, der dei to byrjar å oppdage kvarandre, er både den morosamaste og den mest spanande stunda i stykket. Men den poetiske dimensjonen får etter kvart mindre og mindre plass i biletet.
Stundvis set vi sjølvsagt pris på gode karakterkomiske innspel frå folk som Per Christan Ellefsen, Øystein Røger, Heidi Goldman og Tone Mostraum, sistnemnde fint tørrkomisk som dronning Elisabet I, men i det store og heile senkar den generelle kvasifaktoren både tempo og temperatur, så vi endar med å tykkje dette vart ein langdryg teaterkveld, diverre.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.