Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Flukt, draum og eventyr frå 2018

Nila og den store reisa er vakkert, om litt høgttravande barneteater med samtidsappell.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Framstillinga av bølgjer, hav og livet under vatn er direkte suggererande, skriv Bent Kvalvik.

Framstillinga av bølgjer, hav og livet under vatn er direkte suggererande, skriv Bent Kvalvik.

Foto: Dag Jenssen

Framstillinga av bølgjer, hav og livet under vatn er direkte suggererande, skriv Bent Kvalvik.

Framstillinga av bølgjer, hav og livet under vatn er direkte suggererande, skriv Bent Kvalvik.

Foto: Dag Jenssen

2637
20181019
2637
20181019

Det Norske Teatret

Maria Kjærgaard-
Sunesen:

Nila og den store reisa

Omsett av Ruth Lillegraven
Musikk: Anders Ortman
Regi: Maria Kjærgaard-
Sunessen
Scenografi: Mie Riis

Flyktningkrisa og den vedvarande verdsuroa verkar naturleg nok inn på det som for tida bli formidla av dei «skjønne kunster». Det gjeld både i musikk, litteratur, film og teater. Like naturleg er det at born er opptekne av korleis born i andre land og under andre samfunnstilhøve, lever og har det.

Tek scena med storm

Den danske dramatikaren og regissøren Maria Kjærgaard-Sunesen har saman med scenografen Mie Riis (også dansk) laga eit stykke om den fantasifulle jenta Nila. Saman med familien må tiåringen flykte frå ein krigstruga landsby, med det fredsæle, namngjetne Norden som endeleg mål. Det hender kritiske, dramatiske og vonde ting undervegs, men Nila styrkjer seg med eventyrfantasien sin. Det vi etter kvart får oppleve, er ei spanande krysning av realistisk båtflukt frå krig og elende, eit frodig univers av snakkande fuglar og fiskar og den farlege draken Morgana.

Scenografisk, koreografisk og musikalsk er framsyninga eventyrleg i ordets mest bokstavelege tyding. Ikkje minst framstillinga av bølgjer, hav og livet under vatn er direkte suggererande. Musikken, om ikkje nett med allsongpotensial, gjev også det heile eit stemningsløft som held høg puls gjennom heile stykket.

Uttrykksfullt

Songleg leverer dei uttrykksfullt og raffinert, både Kim Fairchild som mora, Gjertrud Jynge som draken Morgana og sjølvsagt den evnerike Catharina Vu i tittelrolla. Sistnemnde tek scena med storm og har publikum i si makt frå fyrste sekund. Både i plastikk og i personlegdom har ho alt som trengst i rolla.

Fin personleg varme strøymer også frå Emil Rodrigo Jørgensen som den nær druknande flyktningen Yasin, og frå Lasse Kolsrud som den lakoniske bestefaren. Ensemblet elles støttar opp framifrå.

Denne samtidskommenterande familieframsyninga har ingrediensar av eventyr frå mange hjørne av verda. Det rare er at det truleg er det dagsaktuelle, det røynlege, som vil nå lettast fram til dei yngste tilskodarane.

Tekstleg er det nok litt for mykje vaksenfilosofiske vendingar og avansert symbolbruk til at scene og sal kan kommunisere direkte. I ein slik samanheng vert det aldri rådspørjing til salen – og ingen engasjerte tilrop frå dei unge som sit rundt oss. Enkelte ungar vil nok sakne nett dette. Men det er neppe nokon som vil angre på at dei tok turen.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Det Norske Teatret

Maria Kjærgaard-
Sunesen:

Nila og den store reisa

Omsett av Ruth Lillegraven
Musikk: Anders Ortman
Regi: Maria Kjærgaard-
Sunessen
Scenografi: Mie Riis

Flyktningkrisa og den vedvarande verdsuroa verkar naturleg nok inn på det som for tida bli formidla av dei «skjønne kunster». Det gjeld både i musikk, litteratur, film og teater. Like naturleg er det at born er opptekne av korleis born i andre land og under andre samfunnstilhøve, lever og har det.

Tek scena med storm

Den danske dramatikaren og regissøren Maria Kjærgaard-Sunesen har saman med scenografen Mie Riis (også dansk) laga eit stykke om den fantasifulle jenta Nila. Saman med familien må tiåringen flykte frå ein krigstruga landsby, med det fredsæle, namngjetne Norden som endeleg mål. Det hender kritiske, dramatiske og vonde ting undervegs, men Nila styrkjer seg med eventyrfantasien sin. Det vi etter kvart får oppleve, er ei spanande krysning av realistisk båtflukt frå krig og elende, eit frodig univers av snakkande fuglar og fiskar og den farlege draken Morgana.

Scenografisk, koreografisk og musikalsk er framsyninga eventyrleg i ordets mest bokstavelege tyding. Ikkje minst framstillinga av bølgjer, hav og livet under vatn er direkte suggererande. Musikken, om ikkje nett med allsongpotensial, gjev også det heile eit stemningsløft som held høg puls gjennom heile stykket.

Uttrykksfullt

Songleg leverer dei uttrykksfullt og raffinert, både Kim Fairchild som mora, Gjertrud Jynge som draken Morgana og sjølvsagt den evnerike Catharina Vu i tittelrolla. Sistnemnde tek scena med storm og har publikum i si makt frå fyrste sekund. Både i plastikk og i personlegdom har ho alt som trengst i rolla.

Fin personleg varme strøymer også frå Emil Rodrigo Jørgensen som den nær druknande flyktningen Yasin, og frå Lasse Kolsrud som den lakoniske bestefaren. Ensemblet elles støttar opp framifrå.

Denne samtidskommenterande familieframsyninga har ingrediensar av eventyr frå mange hjørne av verda. Det rare er at det truleg er det dagsaktuelle, det røynlege, som vil nå lettast fram til dei yngste tilskodarane.

Tekstleg er det nok litt for mykje vaksenfilosofiske vendingar og avansert symbolbruk til at scene og sal kan kommunisere direkte. I ein slik samanheng vert det aldri rådspørjing til salen – og ingen engasjerte tilrop frå dei unge som sit rundt oss. Enkelte ungar vil nok sakne nett dette. Men det er neppe nokon som vil angre på at dei tok turen.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Foto: Gleb Garanich / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Ingen Uber i Belarus

Å forstyrre GPS-system handlar ikkje berre om å forvirre russiske dronar. Det gjeld å dirigere dei slik at dei forlèt ukrainsk luftrom fullstendig.

Andrej Kurkov
Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Foto: Gleb Garanich / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Ingen Uber i Belarus

Å forstyrre GPS-system handlar ikkje berre om å forvirre russiske dronar. Det gjeld å dirigere dei slik at dei forlèt ukrainsk luftrom fullstendig.

Andrej Kurkov
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn
Christiane Jordheim Larsen

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Afghanarane som spelar i filmen til Raha Amirfazli og Alireza Ghasemi, har flykta frå Iran.

Afghanarane som spelar i filmen til Raha Amirfazli og Alireza Ghasemi, har flykta frå Iran.

Foto frå filmen

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Filmglede

Det er alltid kjekt å opne det nye året med mykje film.

Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.

Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.

Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund

UtdanningSamfunn
Sigurd Arnekleiv Bækkelund

Framandspråka forsvinn

Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis