For høgt tempo, for låg temperatur
Når Ibsen blir skamklipt, kan han fort tape i kraft.
Eindride Eidsvold som byggmeister Solness og Mari Hauge Einbu som Hilde Wangel.
Foto: GT Nergaard
Trøndelag Teater:
Henrik Ibsen:
Byggmester Solness
Regi: Johannes Holmen Dahl
Scenografi og kostyme: Nia Damerell
Lysdesign: Eivind Myren
Byggmester Solness er eit av dei tyngste Ibsen-stykka i sin sjanger. Ei konkret og psykologisk rimeleg handling flyt mest umerkeleg over i ei overspent, svermerisk stemning.
Denne gongen har regissøren gått inn for ein neddempa spelestil med mykje frontalt spel og få synlege kjensleutbrot. Originalteksten er dessutan såpass nedskoren at ein må henge godt med for å følgje utviklinga i relasjonane.
Skjøner vi karrieremannen som fryktar å bli utkonkurrert av ungdomen? Skjøner vi kva det er når ei ung kvinne dukkar opp med dels lokkande, dels heilt irrasjonelle forventningar til han?
Eindride Eidsvolls Solness er ein mann med stålkontroll. Han speler rolla med perfeksjonisme, men tvilen og uroa kunne godt vore klårare, likeins fascinasjonen for unge Hilde. Det er faktisk ein føresetnad for det tragiske klimakset, som elles er stemt ned i eit pianissimo denne gongen. Det einaste kraftfulle vi får sjå av Solness sjølv, er scena der han gyv laus på den unge rivalen sin. Men dette er så ulikt heilskapen at det blir utvendig.
Dei unge i skodespelet får derimot syne ein energi som kontrasterer resignasjonen hjå dei eldre. Det gjeld både Isak Holmen Sørensen som ein ung og glad doktor Herdal, Vetle Bergan som ein trassig Ragnar Brovik og ikkje minst Mari Hauge Einbu som spelar Hilde Wangel med trolsk fantasi.
Visuelt er især ljosdesignet magisk. Personane går i oppløysing når dei går ut av ljosskinet. Men likevel, i denne forma er det verre å få auge på dei rasande kreftene i menneskesinnet.
Bent Kvalvik
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Trøndelag Teater:
Henrik Ibsen:
Byggmester Solness
Regi: Johannes Holmen Dahl
Scenografi og kostyme: Nia Damerell
Lysdesign: Eivind Myren
Byggmester Solness er eit av dei tyngste Ibsen-stykka i sin sjanger. Ei konkret og psykologisk rimeleg handling flyt mest umerkeleg over i ei overspent, svermerisk stemning.
Denne gongen har regissøren gått inn for ein neddempa spelestil med mykje frontalt spel og få synlege kjensleutbrot. Originalteksten er dessutan såpass nedskoren at ein må henge godt med for å følgje utviklinga i relasjonane.
Skjøner vi karrieremannen som fryktar å bli utkonkurrert av ungdomen? Skjøner vi kva det er når ei ung kvinne dukkar opp med dels lokkande, dels heilt irrasjonelle forventningar til han?
Eindride Eidsvolls Solness er ein mann med stålkontroll. Han speler rolla med perfeksjonisme, men tvilen og uroa kunne godt vore klårare, likeins fascinasjonen for unge Hilde. Det er faktisk ein føresetnad for det tragiske klimakset, som elles er stemt ned i eit pianissimo denne gongen. Det einaste kraftfulle vi får sjå av Solness sjølv, er scena der han gyv laus på den unge rivalen sin. Men dette er så ulikt heilskapen at det blir utvendig.
Dei unge i skodespelet får derimot syne ein energi som kontrasterer resignasjonen hjå dei eldre. Det gjeld både Isak Holmen Sørensen som ein ung og glad doktor Herdal, Vetle Bergan som ein trassig Ragnar Brovik og ikkje minst Mari Hauge Einbu som spelar Hilde Wangel med trolsk fantasi.
Visuelt er især ljosdesignet magisk. Personane går i oppløysing når dei går ut av ljosskinet. Men likevel, i denne forma er det verre å få auge på dei rasande kreftene i menneskesinnet.
Bent Kvalvik
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.