JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Fru Winsnes som standupartist

Teater Innlandet byr på eit vittig og sjarmerande teatermøte med matmora og folkeopplysaren.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Helle Haugen står åleine på scena i rolla som Hanna Winsnes.

Helle Haugen står åleine på scena i rolla som Hanna Winsnes.

Foto: Gisle Bjørneby

Helle Haugen står åleine på scena i rolla som Hanna Winsnes.

Helle Haugen står åleine på scena i rolla som Hanna Winsnes.

Foto: Gisle Bjørneby

3132
20180126
3132
20180126

Teater Innlandet

Otto Homlung:

Man tager 20 egg

Regi: Otto Homlung
Scenografi og kostyme: Bård Lie Thorbjørnsen

Det mangfaldige kvinna Hanna Winsnes (1789–1872) er på eit vis ei personifisert skiljeline i kulturhistoria vår. Ei prestefrue, som ho mellom anna var, hadde nok i utgangspunktet hendene fulle av arbeid som nett det. Hanna Winsnes fødde åtte born, men ho lét seg ikkje ete opp av dei obligatoriske syslane. I det første industrialiseringshundreåret, 1800-talet, såg ho behovet for ålmenn tilgjengeleg informasjon om kosthald, reinhald og hygiene, økonomisk planlegging, barneoppdraging og så bortetter. Ho skreiv då bøker som skulle bli ståande som standardverk om temaa, først og fremst kokebøkene, men ho var òg skjønnlitterær forfattar av dikt, noveller, romanar og barnebøker. Eit overskotsmenneske av dei sjeldne har ho heilt klårt vore, og ho har prega norske tradisjonar ettertrykkjeleg.

Biografisk

Med blikk og kjensle for at ho hadde lengst fartstid som prestefrue på Vang i Hedmark, har Teater Innlandet laga ei biografisk teaterframsyning om henne, skriven og regissert av Otto Homlung og med Helle Ottesen åleine på scena i hovudrolla. Det er ein utovervend monolog, mest som eit foredrag eller eit standupshow, der Hanna Winsnes vitjar oss frå fortida, vel vitande om at ho vender seg til eit publikum i 2017. Midt inne i historiene ho fortel frå livet sitt, får vi innlagde kommentarar om at vi diverre ikkje kan få smake på maten ho lagar, av di ho er engsteleg for Mattilsynet, og at ho lurer på kva «han derre» Hellstrøm ville tykkje om dette.

Ut frå hennar eigne gamaldagse røynsler om å oppdra ein ungeflokk, undrar ho seg over korleis det skal gå med ungar som vert utstyrte med knebeskyttarar og hjelm på hovudet. Blir det folk av slikt? undrar ho. Men først og sist er det sjølve det innhaldsrike og utfordrande livet sitt ho fortel om, rørande, fengslande og morosamt. Og kvar gong ho er nære på å tippe over i det sentimentale, vender ho seg brått til ein publikummar med eit halvfrekt spørsmål, til stor jubel frå salen. Dette er historietime og standupshow i skjønn sameining.

Sjarmerande

Scenebiletet liknar mykje på godt gamaldags «fjelebodteater» (omreisande gjøglartruppar med varierande kvalitet): eit lite interiør med delvis måla flater og eit klassisk skrått scenegolv. Her er det både vedkomfyr og bakebord. Og Helle Ottesen, i eit gedige lampeskjermskjørt og med kyse på hovudet, fordeler tekst, pausar og overgangar med mjuk, naturleg finesse. Ho sjarmerer salen i senk, og det einaste som eigentleg ikkje overtyder, er at ho omtaler seg sjølv som lite pen.

Otto Homlungs tekst og diskrete regi held òg heile tida ein varm og jamn puls som får framsyninga, med innlagt suppepause, til å gå av garde så vi gløymer tida. Stykket skal spelast på grendehus i Hedmark og Oppland i januar, februar og mars. Det kjem til å bli mange fine kveldar i innlandet.

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Teater Innlandet

Otto Homlung:

Man tager 20 egg

Regi: Otto Homlung
Scenografi og kostyme: Bård Lie Thorbjørnsen

Det mangfaldige kvinna Hanna Winsnes (1789–1872) er på eit vis ei personifisert skiljeline i kulturhistoria vår. Ei prestefrue, som ho mellom anna var, hadde nok i utgangspunktet hendene fulle av arbeid som nett det. Hanna Winsnes fødde åtte born, men ho lét seg ikkje ete opp av dei obligatoriske syslane. I det første industrialiseringshundreåret, 1800-talet, såg ho behovet for ålmenn tilgjengeleg informasjon om kosthald, reinhald og hygiene, økonomisk planlegging, barneoppdraging og så bortetter. Ho skreiv då bøker som skulle bli ståande som standardverk om temaa, først og fremst kokebøkene, men ho var òg skjønnlitterær forfattar av dikt, noveller, romanar og barnebøker. Eit overskotsmenneske av dei sjeldne har ho heilt klårt vore, og ho har prega norske tradisjonar ettertrykkjeleg.

Biografisk

Med blikk og kjensle for at ho hadde lengst fartstid som prestefrue på Vang i Hedmark, har Teater Innlandet laga ei biografisk teaterframsyning om henne, skriven og regissert av Otto Homlung og med Helle Ottesen åleine på scena i hovudrolla. Det er ein utovervend monolog, mest som eit foredrag eller eit standupshow, der Hanna Winsnes vitjar oss frå fortida, vel vitande om at ho vender seg til eit publikum i 2017. Midt inne i historiene ho fortel frå livet sitt, får vi innlagde kommentarar om at vi diverre ikkje kan få smake på maten ho lagar, av di ho er engsteleg for Mattilsynet, og at ho lurer på kva «han derre» Hellstrøm ville tykkje om dette.

Ut frå hennar eigne gamaldagse røynsler om å oppdra ein ungeflokk, undrar ho seg over korleis det skal gå med ungar som vert utstyrte med knebeskyttarar og hjelm på hovudet. Blir det folk av slikt? undrar ho. Men først og sist er det sjølve det innhaldsrike og utfordrande livet sitt ho fortel om, rørande, fengslande og morosamt. Og kvar gong ho er nære på å tippe over i det sentimentale, vender ho seg brått til ein publikummar med eit halvfrekt spørsmål, til stor jubel frå salen. Dette er historietime og standupshow i skjønn sameining.

Sjarmerande

Scenebiletet liknar mykje på godt gamaldags «fjelebodteater» (omreisande gjøglartruppar med varierande kvalitet): eit lite interiør med delvis måla flater og eit klassisk skrått scenegolv. Her er det både vedkomfyr og bakebord. Og Helle Ottesen, i eit gedige lampeskjermskjørt og med kyse på hovudet, fordeler tekst, pausar og overgangar med mjuk, naturleg finesse. Ho sjarmerer salen i senk, og det einaste som eigentleg ikkje overtyder, er at ho omtaler seg sjølv som lite pen.

Otto Homlungs tekst og diskrete regi held òg heile tida ein varm og jamn puls som får framsyninga, med innlagt suppepause, til å gå av garde så vi gløymer tida. Stykket skal spelast på grendehus i Hedmark og Oppland i januar, februar og mars. Det kjem til å bli mange fine kveldar i innlandet.

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Dette er både historietime og standupshow.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Mingleklubben for makt og pengar

Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis