Fullt trøkk med seingotisk roman
Brontë-dramatiseringa har stor kraft, men saknar litt dynamikk.
Ravdeep Singh Bajwa i rolla som Heathcliff og Emma Bones i rolla som Catherine.
Foto: Jonathan Vivaas Kise
Riksteatret
Emily Brontë:
Stormfulle høyder
Regi og dramatisering: Rebekka Nilsson og Florian Hellwig
Scenografi/kostyme: Katja Ebbel
Komponist: Matthias Sigurdsson
Romanen Stormfulle høyder har i 175 år fengsla lesarar verda over med sitt underlege kjærleiksspetakkel og skildringar av egoistiske, usympatiske og til dels demoniske personar. Det er menneske vi vert fascinerte av, anten vi vil eller ikkje. Riksteatret reiser no med ein sceneversjon av første delen av romanen, som kan lesast som ei sjølvstendig historie.
Det er sjølvsagt umogleg, nærast, å gjenskape eit miljø av viltert, vêrhardt haug- og heilandskap på ei scene. I romanen er dette uregjerlege høglandet ein sjølvforklårande bakgrunn for sinn og åtferd. Riksteatret har valt eit moderne visuelt uttrykk ein kan assosiere til både westernfilm og sirkus, med outrerte kostyme, hattar og effektar. Skodespelarane vekslar mellom tradisjonelt spel og forteljarteater, i sistnemnde kategori går dei inn i eit ikkje-realistisk kroppsspråk i langsam kino.
I dette uttrykket vert Brontës forteljing faktisk retteleg stramt og logisk attfortald. Skodespelarane spelar ærleg, med ein imponerande energi, ikkje minst Emma Bones (Catherine) og Ravdeep Singh Bajwa (Heathcliff). Likevel gjer den høgspente regien sitt til at nokre av dei sentrale kjensleutbrota vert meir påståelege enn appellerande. Ragnhild Tysse som hustyendet Nelly er den som aller best formidlar den komplekse djupna i stoffet. Ho spelar – og fortel – så vi vert fjetra.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Riksteatret
Emily Brontë:
Stormfulle høyder
Regi og dramatisering: Rebekka Nilsson og Florian Hellwig
Scenografi/kostyme: Katja Ebbel
Komponist: Matthias Sigurdsson
Romanen Stormfulle høyder har i 175 år fengsla lesarar verda over med sitt underlege kjærleiksspetakkel og skildringar av egoistiske, usympatiske og til dels demoniske personar. Det er menneske vi vert fascinerte av, anten vi vil eller ikkje. Riksteatret reiser no med ein sceneversjon av første delen av romanen, som kan lesast som ei sjølvstendig historie.
Det er sjølvsagt umogleg, nærast, å gjenskape eit miljø av viltert, vêrhardt haug- og heilandskap på ei scene. I romanen er dette uregjerlege høglandet ein sjølvforklårande bakgrunn for sinn og åtferd. Riksteatret har valt eit moderne visuelt uttrykk ein kan assosiere til både westernfilm og sirkus, med outrerte kostyme, hattar og effektar. Skodespelarane vekslar mellom tradisjonelt spel og forteljarteater, i sistnemnde kategori går dei inn i eit ikkje-realistisk kroppsspråk i langsam kino.
I dette uttrykket vert Brontës forteljing faktisk retteleg stramt og logisk attfortald. Skodespelarane spelar ærleg, med ein imponerande energi, ikkje minst Emma Bones (Catherine) og Ravdeep Singh Bajwa (Heathcliff). Likevel gjer den høgspente regien sitt til at nokre av dei sentrale kjensleutbrota vert meir påståelege enn appellerande. Ragnhild Tysse som hustyendet Nelly er den som aller best formidlar den komplekse djupna i stoffet. Ho spelar – og fortel – så vi vert fjetra.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.