JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Fullt trøkk med seingotisk roman

Brontë-dramatiseringa har stor kraft, men saknar litt dynamikk.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ravdeep Singh Bajwa i rolla som Heathcliff og Emma Bones i rolla som Catherine.

Ravdeep Singh Bajwa i rolla som Heathcliff og Emma Bones i rolla som Catherine.

Foto: Jonathan Vivaas Kise

Ravdeep Singh Bajwa i rolla som Heathcliff og Emma Bones i rolla som Catherine.

Ravdeep Singh Bajwa i rolla som Heathcliff og Emma Bones i rolla som Catherine.

Foto: Jonathan Vivaas Kise

1674
20230210
1674
20230210

Riksteatret

Emily Brontë:

Stormfulle høyder

Regi og dramatisering: Rebekka Nilsson og Florian Hellwig
Scenografi/kostyme: Katja Ebbel
Komponist: Matthias Sigurdsson

Romanen Stormfulle høyder har i 175 år fengsla lesarar verda over med sitt underlege kjærleiksspetakkel og skildringar av egoistiske, usympatiske og til dels demoniske personar. Det er menneske vi vert fascinerte av, anten vi vil eller ikkje. Riksteatret reiser no med ein sceneversjon av første delen av romanen, som kan lesast som ei sjølvstendig historie.

Det er sjølvsagt umogleg, nærast, å gjenskape eit miljø av viltert, vêrhardt haug- og heilandskap på ei scene. I romanen er dette uregjerlege høglandet ein sjølvforklårande bakgrunn for sinn og åtferd. Riksteatret har valt eit moderne visuelt uttrykk ein kan assosiere til både westernfilm og sirkus, med outrerte kostyme, hattar og effektar. Skodespelarane vekslar mellom tradisjonelt spel og forteljarteater, i sistnemnde kategori går dei inn i eit ikkje-realistisk kroppsspråk i langsam kino.

I dette uttrykket vert Brontës forteljing faktisk retteleg stramt og logisk attfortald. Skodespelarane spelar ærleg, med ein imponerande energi, ikkje minst Emma Bones (Catherine) og Ravdeep Singh Bajwa (Heathcliff). Likevel gjer den høgspente regien sitt til at nokre av dei sentrale kjensleutbrota vert meir påståelege enn appellerande. Ragnhild Tysse som hustyendet Nelly er den som aller best formidlar den komplekse djupna i stoffet. Ho spelar – og fortel – så vi vert fjetra.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Riksteatret

Emily Brontë:

Stormfulle høyder

Regi og dramatisering: Rebekka Nilsson og Florian Hellwig
Scenografi/kostyme: Katja Ebbel
Komponist: Matthias Sigurdsson

Romanen Stormfulle høyder har i 175 år fengsla lesarar verda over med sitt underlege kjærleiksspetakkel og skildringar av egoistiske, usympatiske og til dels demoniske personar. Det er menneske vi vert fascinerte av, anten vi vil eller ikkje. Riksteatret reiser no med ein sceneversjon av første delen av romanen, som kan lesast som ei sjølvstendig historie.

Det er sjølvsagt umogleg, nærast, å gjenskape eit miljø av viltert, vêrhardt haug- og heilandskap på ei scene. I romanen er dette uregjerlege høglandet ein sjølvforklårande bakgrunn for sinn og åtferd. Riksteatret har valt eit moderne visuelt uttrykk ein kan assosiere til både westernfilm og sirkus, med outrerte kostyme, hattar og effektar. Skodespelarane vekslar mellom tradisjonelt spel og forteljarteater, i sistnemnde kategori går dei inn i eit ikkje-realistisk kroppsspråk i langsam kino.

I dette uttrykket vert Brontës forteljing faktisk retteleg stramt og logisk attfortald. Skodespelarane spelar ærleg, med ein imponerande energi, ikkje minst Emma Bones (Catherine) og Ravdeep Singh Bajwa (Heathcliff). Likevel gjer den høgspente regien sitt til at nokre av dei sentrale kjensleutbrota vert meir påståelege enn appellerande. Ragnhild Tysse som hustyendet Nelly er den som aller best formidlar den komplekse djupna i stoffet. Ho spelar – og fortel – så vi vert fjetra.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis