JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

God mann med vond historie

Kingsford Siayor kjem med eit sårt vitnesbyrd i sjølvbiografisk monoteater.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Kingsford Siayor har skrive og spelar historia om seg sjølv.

Kingsford Siayor har skrive og spelar historia om seg sjølv.

Foto: Øyvind Eide

Kingsford Siayor har skrive og spelar historia om seg sjølv.

Kingsford Siayor har skrive og spelar historia om seg sjølv.

Foto: Øyvind Eide

2174
20200612
2174
20200612

Nationaltheatret / Torshovteateret:

Kingsford Siayor:

Superkid

Regi: Josette Bushell-Mingo
Komponist: Peter Badin
Lysdesign: Eirik Brenne Torsethaugen

Vi kjenner etter kvart ganske godt til den nye teatersjangeren «sjølvbiografisk monolog». Vi kan vel av og til få mistanke om at det er TV-mediet som har påverka teaterkulturen, med auka fokus på dokumentarisme i motsetnad til fiksjon. Men som regel er det ein profilert kjendis som byd på seg sjølv i denne typen teater.

På Torshovteateret er det denne gongen ein regulær skodespelar, Ghana-fødde Kingsford Siayor, som fortel historia si. Han har vore aktiv i norsk teater i ti år, men har likevel ikkje nokon kjendisstatus å flyte på. Det han har å fortelje, er derimot sterkare, og verre, enn det vi elles har sett av standupteater.

Når Kingsford Siayor presenterer seg sjølv og livet sitt, er han heile tida barn og mann samstundes, i ein kroppsleg leiken, vilter og vital forteljemåte, medan vi frå første stund veit han har ei sorg i bagasjen som han aldri heilt vil kunne sleppe fri frå. At ein person på ei scene fortel om ei fortid med familievald, og dei katastrofale følgjene det fekk for han sjølv og andre, er utfordrande for publikum, av di det truger grensene for kva vi kan godta som «teater». Dette har faktisk hendt, og det er den faktisk råka personen som står på scenen. Men skodespelaren – og mennesket – Kingsford Siayor held heile tida på ein verdig distanse mellom det private og det kunstnarlege, og slik klarer han òg å halde på merksemda og respekten vår i det rare grenselandet mellom røynd og skodespel.

Musikkbruken og eit uvanleg fascinerande lysdesign er òg gode medhjelparar til å halde oss på plass i denne tidsreisa og denne lagnaden.

Som med førre framsyninga meld herifrå, den meir fiksjonstradisjonelle Girls & Boys, handlar også Superkid mykje om å overleve og gå vidare etter katastrofen. Det er nok eit perspektiv vi kan ha bruk for i ei tid der dei kvardagslege problema kan synast større enn dei er.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Nationaltheatret / Torshovteateret:

Kingsford Siayor:

Superkid

Regi: Josette Bushell-Mingo
Komponist: Peter Badin
Lysdesign: Eirik Brenne Torsethaugen

Vi kjenner etter kvart ganske godt til den nye teatersjangeren «sjølvbiografisk monolog». Vi kan vel av og til få mistanke om at det er TV-mediet som har påverka teaterkulturen, med auka fokus på dokumentarisme i motsetnad til fiksjon. Men som regel er det ein profilert kjendis som byd på seg sjølv i denne typen teater.

På Torshovteateret er det denne gongen ein regulær skodespelar, Ghana-fødde Kingsford Siayor, som fortel historia si. Han har vore aktiv i norsk teater i ti år, men har likevel ikkje nokon kjendisstatus å flyte på. Det han har å fortelje, er derimot sterkare, og verre, enn det vi elles har sett av standupteater.

Når Kingsford Siayor presenterer seg sjølv og livet sitt, er han heile tida barn og mann samstundes, i ein kroppsleg leiken, vilter og vital forteljemåte, medan vi frå første stund veit han har ei sorg i bagasjen som han aldri heilt vil kunne sleppe fri frå. At ein person på ei scene fortel om ei fortid med familievald, og dei katastrofale følgjene det fekk for han sjølv og andre, er utfordrande for publikum, av di det truger grensene for kva vi kan godta som «teater». Dette har faktisk hendt, og det er den faktisk råka personen som står på scenen. Men skodespelaren – og mennesket – Kingsford Siayor held heile tida på ein verdig distanse mellom det private og det kunstnarlege, og slik klarer han òg å halde på merksemda og respekten vår i det rare grenselandet mellom røynd og skodespel.

Musikkbruken og eit uvanleg fascinerande lysdesign er òg gode medhjelparar til å halde oss på plass i denne tidsreisa og denne lagnaden.

Som med førre framsyninga meld herifrå, den meir fiksjonstradisjonelle Girls & Boys, handlar også Superkid mykje om å overleve og gå vidare etter katastrofen. Det er nok eit perspektiv vi kan ha bruk for i ei tid der dei kvardagslege problema kan synast større enn dei er.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis