Gruppearbeid om ein tynn kopp te
Oslo Nye Teater kjem med aktuell kommentar; det vert slitsamt.
Åtte framande møtest i eit venterom på uviss tid.
Foto: Lars Opstad
Oslo Nye Teater
Ilene Sørbøe og medverkande:
Macrofobia – frykten for lang ventetid
Regi: Ilene Sørbøe
Musikalsk ansvarleg: Peder Varkøy
Ein skal sjølvsagt helse velkommen alle tiltak frå kulturlivet som prøver å føle tida på pulsen. Vi ser at teatera gjer det, til dømes med Antipodene på Nationaltheatret og no Acrofobia på Oslo Nye Teater, to framsyningar som båe fokuserer på unnatakstilstand, altså nett det verda er i.
Acrofobia er likevel ikkje ein reelt sett dramatisk tekst. Det er ein collage av tekstar, blant anna av Inger Christensen, Inger Hagerup og Simon & Garfunkel, fordelte på åtte skodespelarar som ser ut til å vere i eit trøysteslaust venterom på ubestemt tid. Det kan lukte av Samuel Beckett, men liknar likevel ikkje på det.
Kva liknar det på? Verkeleg meiningsfylt teater liknar det diverre ikkje. Til det er både inntrykka og uttrykka for spreidde, og tekstane klarer aldri å halde ei samanhengande innhaldsmessig line. Forsøka på publikumsfriing verkar tafatte, men det skal seiast, stakkars skodespelarar, det er heller ikkje lett med så grisne salar som dei må spele for no.
Dei augneblinkane som fengslar i denne korte framsyninga, ein dryg time, er interessant nok dei kjappe stumme sekvensane, der mimikken og kroppsspråket hjå personane taler for seg sjølve.
Så tykkjer vi nok at dette er lovleg tynt til å vere haustens einaste nye vaksenoppsetjing på hovudscena til Oslo Nye Teater. Men ensemblet leverer, det skal dei ha.
Bent Kvalvik
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Oslo Nye Teater
Ilene Sørbøe og medverkande:
Macrofobia – frykten for lang ventetid
Regi: Ilene Sørbøe
Musikalsk ansvarleg: Peder Varkøy
Ein skal sjølvsagt helse velkommen alle tiltak frå kulturlivet som prøver å føle tida på pulsen. Vi ser at teatera gjer det, til dømes med Antipodene på Nationaltheatret og no Acrofobia på Oslo Nye Teater, to framsyningar som båe fokuserer på unnatakstilstand, altså nett det verda er i.
Acrofobia er likevel ikkje ein reelt sett dramatisk tekst. Det er ein collage av tekstar, blant anna av Inger Christensen, Inger Hagerup og Simon & Garfunkel, fordelte på åtte skodespelarar som ser ut til å vere i eit trøysteslaust venterom på ubestemt tid. Det kan lukte av Samuel Beckett, men liknar likevel ikkje på det.
Kva liknar det på? Verkeleg meiningsfylt teater liknar det diverre ikkje. Til det er både inntrykka og uttrykka for spreidde, og tekstane klarer aldri å halde ei samanhengande innhaldsmessig line. Forsøka på publikumsfriing verkar tafatte, men det skal seiast, stakkars skodespelarar, det er heller ikkje lett med så grisne salar som dei må spele for no.
Dei augneblinkane som fengslar i denne korte framsyninga, ein dryg time, er interessant nok dei kjappe stumme sekvensane, der mimikken og kroppsspråket hjå personane taler for seg sjølve.
Så tykkjer vi nok at dette er lovleg tynt til å vere haustens einaste nye vaksenoppsetjing på hovudscena til Oslo Nye Teater. Men ensemblet leverer, det skal dei ha.
Bent Kvalvik
Fleire artiklar
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.
Foto: Christiane Jordheim Larsen
Alle auge på Grønland
NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk.
Afghanarane som spelar i filmen til Raha Amirfazli og Alireza Ghasemi, har flykta frå Iran.
Foto frå filmen
Filmglede
Det er alltid kjekt å opne det nye året med mykje film.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.