I limboland med far, mor og barn
Noréns dramatiske epilog får ei spartansk og mørk oppsetjing.
Bobo Hedin (t.v.), Liv Bernhoft Osa og Kai Remlov på scena.
Foto: Øyvind Eide
Nationaltheatret
Lars Norén:
Etter stillheten
Omsett av Arne Lygre
Regi: Eirik Stubø
Scenografi/kostyme: Erlend Birkeland
Lys: Norunn Standal
Det er påfallande, når ein fyrst kjem på det, kor mykje Lars Noréns siste stykke har til felles med Henrik Ibsens sluttstrek, Når vi døde vågner. Handlinga i båe stykka er som ein slags dom over livet til dramatikaren, og i form har båe stykka ein nær surrealistisk struktur. Det er eit tydelig brot med den tidlegare verkskatalogen til både Ibsen og Norén.
I denne tette einaktaren Etter stillheten vert personane og dialogane deira forvirrande til å byrje med, av di det tek ei stund før vi merkar at dette er hinsides røynd. Dette er faktisk på eggen mellom draum og vake; her snakkar levande og daude saman, og nokre av personane er kan hende ikkje «verkelege».
Skal vi vere ærlege, må vi vel vedgå at vi tykkjer Norén har gjenteke seg sjølv vel mykje i val av tema. Det er gjerne ekteskaps- og familiehelvetet som skal løftast fram. Han får likevel mest alltid fascinerande rollefigurar ut av stoffet – og god mat for skodespelarar.
Nationaltheatret har òg sett gode krefter inn med Kai Remlov, Fridtjof Saaheim, Liv Bernhoft Osa, Birgitte Larsen og ein uttrykksfull liten gut, Bobo Hedin. Særleg Remlov har her ei paradoksalt resignert, men kraftfull stund som ein bitter, kverulerande far.
I desse dagar har teateret sendt ut ein digital versjon av denne framsyninga, i påvente av ein vonleg reell scenepremiere i mai. Ein TV-versjon ter seg sjølvsagt heilt annleis enn ei teaterframsyning, av di det er kameraførarane som bestemmer kvar vi skal feste blikket. Men andleta kjem godt til sin rett her, på lag med særs god lysdesign.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Nationaltheatret
Lars Norén:
Etter stillheten
Omsett av Arne Lygre
Regi: Eirik Stubø
Scenografi/kostyme: Erlend Birkeland
Lys: Norunn Standal
Det er påfallande, når ein fyrst kjem på det, kor mykje Lars Noréns siste stykke har til felles med Henrik Ibsens sluttstrek, Når vi døde vågner. Handlinga i båe stykka er som ein slags dom over livet til dramatikaren, og i form har båe stykka ein nær surrealistisk struktur. Det er eit tydelig brot med den tidlegare verkskatalogen til både Ibsen og Norén.
I denne tette einaktaren Etter stillheten vert personane og dialogane deira forvirrande til å byrje med, av di det tek ei stund før vi merkar at dette er hinsides røynd. Dette er faktisk på eggen mellom draum og vake; her snakkar levande og daude saman, og nokre av personane er kan hende ikkje «verkelege».
Skal vi vere ærlege, må vi vel vedgå at vi tykkjer Norén har gjenteke seg sjølv vel mykje i val av tema. Det er gjerne ekteskaps- og familiehelvetet som skal løftast fram. Han får likevel mest alltid fascinerande rollefigurar ut av stoffet – og god mat for skodespelarar.
Nationaltheatret har òg sett gode krefter inn med Kai Remlov, Fridtjof Saaheim, Liv Bernhoft Osa, Birgitte Larsen og ein uttrykksfull liten gut, Bobo Hedin. Særleg Remlov har her ei paradoksalt resignert, men kraftfull stund som ein bitter, kverulerande far.
I desse dagar har teateret sendt ut ein digital versjon av denne framsyninga, i påvente av ein vonleg reell scenepremiere i mai. Ein TV-versjon ter seg sjølvsagt heilt annleis enn ei teaterframsyning, av di det er kameraførarane som bestemmer kvar vi skal feste blikket. Men andleta kjem godt til sin rett her, på lag med særs god lysdesign.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Mingleklubben for makt og pengar
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.