JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

I vanskeleg grenseland

Teatret Vårts Ionesco-variant er ujamn, men glimtar brått til.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Scenebiletet er stilisert.

Scenebiletet er stilisert.

Foto: Arild Moen

Scenebiletet er stilisert.

Scenebiletet er stilisert.

Foto: Arild Moen

1691
20171103
1691
20171103

Teater

Teatret Vårt

Neshornet

Av Eugéne Ionesco
Omsett av Lisa Thomas Olsen
Regi: Viktor Tjerneld
Scenografi og kostyme: Franziska Zahle

Det er ikkje ofte ein kan sjå to ulike tolkingar av ein teaterklassikar med eit par vekers mellomrom. Men no, like etter Det Norske Teatret, er Teatret Vårt på turné med nettopp Neshornet av Ionesco. Det kan vel hende det generelle nyheitsbiletet om dagen har gjeve stykket ein ny attraksjonsverdi for teaterfolk.

Som vi nyleg har registrert, er det ikkje utan vidare lett å gjere noko nyskapande av noko som alt har vore nyskapande, og Teatret Vårt slit sånn sett litt med det same problemet som Det Norske Teatret, men på litt andre vilkår. Denne gongen er heile originalteksta teken i bruk, sånn omtrent, men den skremmande kontrasten mellom røynd og mareritt forsvinn litt denne gongen òg. Scenebiletet er stilisert med pastellblå trappetrinn og ein glasvegg øvst. Det fungerer som ulike rom, ute som inne, men personane maiar seg stort sett ut som på karneval, og dei fleste mannsrollene vert spelte av kvinner med stygge polyesterparykkar. Den slags går det an å gjere som satirisk effekt, når det er leik med kjønnsroller. Men her ser det ut som ein ikkje har hatt nok mannlege skodespelarar å ta av.

Det overkarikerte og breipensla uttrykket verkar tiltenkt morosamt, men er lenge berre slitsamt. Og først i siste akta, når alvoret strammar seg, godtek vi situasjonane og rollefigurane som dei er. Og derifrå gjer òg skodespelarane inntrykk, sjølv om (nokre av) dei har fått feil kjønn.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Teater

Teatret Vårt

Neshornet

Av Eugéne Ionesco
Omsett av Lisa Thomas Olsen
Regi: Viktor Tjerneld
Scenografi og kostyme: Franziska Zahle

Det er ikkje ofte ein kan sjå to ulike tolkingar av ein teaterklassikar med eit par vekers mellomrom. Men no, like etter Det Norske Teatret, er Teatret Vårt på turné med nettopp Neshornet av Ionesco. Det kan vel hende det generelle nyheitsbiletet om dagen har gjeve stykket ein ny attraksjonsverdi for teaterfolk.

Som vi nyleg har registrert, er det ikkje utan vidare lett å gjere noko nyskapande av noko som alt har vore nyskapande, og Teatret Vårt slit sånn sett litt med det same problemet som Det Norske Teatret, men på litt andre vilkår. Denne gongen er heile originalteksta teken i bruk, sånn omtrent, men den skremmande kontrasten mellom røynd og mareritt forsvinn litt denne gongen òg. Scenebiletet er stilisert med pastellblå trappetrinn og ein glasvegg øvst. Det fungerer som ulike rom, ute som inne, men personane maiar seg stort sett ut som på karneval, og dei fleste mannsrollene vert spelte av kvinner med stygge polyesterparykkar. Den slags går det an å gjere som satirisk effekt, når det er leik med kjønnsroller. Men her ser det ut som ein ikkje har hatt nok mannlege skodespelarar å ta av.

Det overkarikerte og breipensla uttrykket verkar tiltenkt morosamt, men er lenge berre slitsamt. Og først i siste akta, når alvoret strammar seg, godtek vi situasjonane og rollefigurane som dei er. Og derifrå gjer òg skodespelarane inntrykk, sjølv om (nokre av) dei har fått feil kjønn.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Mingleklubben for makt og pengar

Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis