Ibsen omsett til 2020
Ny «dukkehjem»-versjon legg erkjenningsreisa til vår tid.
Dokkeheimen er ein opplyst liten arena denne gongen.
Foto: Øyvind Eide
Nationaltheatret / Torshovteateret
Henrik Ibsen:
Et dukkehjem
Tilrettelegging og regi: Mattis Herman Nyquist
Scenografi og lys: Øyvind Wangensteen
Komponist: Nils Martin Larsen
Dei største teaterklassikarane har gjerne både ei ytre handling, som vi smiler litt av i ettertid, og ei indre, som syner seg forbløffande eviggyldig. Når vi ser Mattis H. Nyquists Ibsen-variant på Torshovteateret, der personane snakkar og fører seg som unge menneske av i dag, vert vi først skeptiske, men snart overtydde.
Dialogane har med små uventa grep fått fornya tyding, og mann og kone-leiken, som først fortonar seg skrudd i moderne bunad, vert fort mest skremmande aktuell. Denne dokkeheimen er ikkje ei stove med stol, bord og dører, men to sirkelrunde element, golv og tak, i mjølkekvitt glas, ein opplyst liten arena.
I dette universet møter vi dei fem velkjende menneska som alle skal gjennom eit avgjerande vendepunkt i livet. Vi har ofte røynt at Ibsen-stykka vert låtteleggjorde og berre meir antikverte enn nokon gong når ein freistar å modernisere dei. Men denne gongen er det faktisk gjort på alvor, og då vert ekteskapskrisa mellom Nora (Mariann Hole) og Helmer (Nils Jørgen Kaalstad) meir engasjerande, og betre forståeleg frå ståstaden til båe, enn vi kan hugse å ha sett det før. Dokkeheimen på Torshov kan tyde på at ein endeleg er nær ved å knekkje koden: Ibsen i dag, på scenen.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Nationaltheatret / Torshovteateret
Henrik Ibsen:
Et dukkehjem
Tilrettelegging og regi: Mattis Herman Nyquist
Scenografi og lys: Øyvind Wangensteen
Komponist: Nils Martin Larsen
Dei største teaterklassikarane har gjerne både ei ytre handling, som vi smiler litt av i ettertid, og ei indre, som syner seg forbløffande eviggyldig. Når vi ser Mattis H. Nyquists Ibsen-variant på Torshovteateret, der personane snakkar og fører seg som unge menneske av i dag, vert vi først skeptiske, men snart overtydde.
Dialogane har med små uventa grep fått fornya tyding, og mann og kone-leiken, som først fortonar seg skrudd i moderne bunad, vert fort mest skremmande aktuell. Denne dokkeheimen er ikkje ei stove med stol, bord og dører, men to sirkelrunde element, golv og tak, i mjølkekvitt glas, ein opplyst liten arena.
I dette universet møter vi dei fem velkjende menneska som alle skal gjennom eit avgjerande vendepunkt i livet. Vi har ofte røynt at Ibsen-stykka vert låtteleggjorde og berre meir antikverte enn nokon gong når ein freistar å modernisere dei. Men denne gongen er det faktisk gjort på alvor, og då vert ekteskapskrisa mellom Nora (Mariann Hole) og Helmer (Nils Jørgen Kaalstad) meir engasjerande, og betre forståeleg frå ståstaden til båe, enn vi kan hugse å ha sett det før. Dokkeheimen på Torshov kan tyde på at ein endeleg er nær ved å knekkje koden: Ibsen i dag, på scenen.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Mingleklubben for makt og pengar
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.