JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Ingen veit kvar haren hoppar

God tekst, fint spel i «romantisk» tomannswhist.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Marie Blokhus og Bjørn Floberg spelar to sjeler som finn saman i einsemda.

Marie Blokhus og Bjørn Floberg spelar to sjeler som finn saman i einsemda.

Foto: Erika Hebbert

Marie Blokhus og Bjørn Floberg spelar to sjeler som finn saman i einsemda.

Marie Blokhus og Bjørn Floberg spelar to sjeler som finn saman i einsemda.

Foto: Erika Hebbert

2508
20171110
2508
20171110

Det Norske Teatret

Scene 2

Heisenberg

av Simon Stephens
Omsett av Ola E. Bø
Regi: Erik Ulfsby
Scenografi og kostymedesign: Mia Runningen

Britiske Simon Stephens har i løpet av få år vakse seg til å bli eit av dei store namna i verdsdramatikken av i dag. I intervju har han sjølv hevda at det er handling og ikkje ord som skaper god dramatikk. Stykket Heisenberg, som no har hatt Skandinavia-premiere på Det Norske Teatret, er både ei stadfesting og ei motseiing av denne utsegna. Det buktar seg uføreseieleg fram i handlinga, så vi held oss fast for å fylgje, men det er samstundes djupt forankra i sjølve teksten, dialog og ord, som tradisjonell handlingsberar.

To som møtest

Eit stykke om to som møtest, der det berre handlar om dei, og ingen andre er på scena, krev sjølvsagt ei rik djupn og nyansering frå skodespelarane for at vi skal halde interessa oppe. Marie Blokhus og Bjørn Floberg tek ut potensialet i karakterane i fullt mon: ho pågåande, lettare nevrotisk, vilter, og han tilbakehalden, sårbar og samstundes med ein roleg autoritet. To menneske med stor aldersskilnad finn fram til kvarandre på eit vis vi trur vi skjøner, men som vi kan hende ikkje skjøner likevel. Kva tid snakkar dei sant, og kva tid lyg dei? Kva hensikter har dei med kvarandre – eigentleg?

Korte akter

Stykket er delt inn i ein serie korte akter, med ei handling over nokre veker. Scenerommet er så godt som nake, med eit haustfarga golv og nokre jerngitterstolar som er danderte i ulike variantar, mest som ludobrikker for å markere skifte i tid og stad. Det er ei effektiv og original sceneløysing. I sceneskifta spelar Ståle Sletner flygel i bakgrunnen, eit vakkert og stemningsskapande lydbilete. Elles har Erik Ulfsby i regien gjeve skodespelarane eit reint og tydeleg fokus, utan påtrengjande effektar. Fascinerande er det at ei menneskeleg og erotisk samkjensle kan synast så klårt utan fysiske kjærleiksscener.

Tittelen på stykket spelar på Nobel-prisvinnaren og fysikaren Werner Heisenberg, som manifesterte at elementa i tilværet aldri er føreseielege i kva retning dei tek. Det er denne røynsla dei to einsame menneska i skodespelet Heisenberg òg gjer om seg sjølve. Å vite om det kan vel ikkje åleine berge verda. Men ein får tru det hjelper litt.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Det Norske Teatret

Scene 2

Heisenberg

av Simon Stephens
Omsett av Ola E. Bø
Regi: Erik Ulfsby
Scenografi og kostymedesign: Mia Runningen

Britiske Simon Stephens har i løpet av få år vakse seg til å bli eit av dei store namna i verdsdramatikken av i dag. I intervju har han sjølv hevda at det er handling og ikkje ord som skaper god dramatikk. Stykket Heisenberg, som no har hatt Skandinavia-premiere på Det Norske Teatret, er både ei stadfesting og ei motseiing av denne utsegna. Det buktar seg uføreseieleg fram i handlinga, så vi held oss fast for å fylgje, men det er samstundes djupt forankra i sjølve teksten, dialog og ord, som tradisjonell handlingsberar.

To som møtest

Eit stykke om to som møtest, der det berre handlar om dei, og ingen andre er på scena, krev sjølvsagt ei rik djupn og nyansering frå skodespelarane for at vi skal halde interessa oppe. Marie Blokhus og Bjørn Floberg tek ut potensialet i karakterane i fullt mon: ho pågåande, lettare nevrotisk, vilter, og han tilbakehalden, sårbar og samstundes med ein roleg autoritet. To menneske med stor aldersskilnad finn fram til kvarandre på eit vis vi trur vi skjøner, men som vi kan hende ikkje skjøner likevel. Kva tid snakkar dei sant, og kva tid lyg dei? Kva hensikter har dei med kvarandre – eigentleg?

Korte akter

Stykket er delt inn i ein serie korte akter, med ei handling over nokre veker. Scenerommet er så godt som nake, med eit haustfarga golv og nokre jerngitterstolar som er danderte i ulike variantar, mest som ludobrikker for å markere skifte i tid og stad. Det er ei effektiv og original sceneløysing. I sceneskifta spelar Ståle Sletner flygel i bakgrunnen, eit vakkert og stemningsskapande lydbilete. Elles har Erik Ulfsby i regien gjeve skodespelarane eit reint og tydeleg fokus, utan påtrengjande effektar. Fascinerande er det at ei menneskeleg og erotisk samkjensle kan synast så klårt utan fysiske kjærleiksscener.

Tittelen på stykket spelar på Nobel-prisvinnaren og fysikaren Werner Heisenberg, som manifesterte at elementa i tilværet aldri er føreseielege i kva retning dei tek. Det er denne røynsla dei to einsame menneska i skodespelet Heisenberg òg gjer om seg sjølve. Å vite om det kan vel ikkje åleine berge verda. Men ein får tru det hjelper litt.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Fascinerande er det at ei menneskeleg og erotisk samkjensle kan synast så klårt utan fysiske kjærleiksscener.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.

Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.

Foto: Dagfinn Nordbø

MatFeature
Dagfinn Nordbø

Finaste finnbiffen

«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis