Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Ingen veit kvar haren hoppar

God tekst, fint spel i «romantisk» tomannswhist.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Marie Blokhus og Bjørn Floberg spelar to sjeler som finn saman i einsemda.

Marie Blokhus og Bjørn Floberg spelar to sjeler som finn saman i einsemda.

Foto: Erika Hebbert

Marie Blokhus og Bjørn Floberg spelar to sjeler som finn saman i einsemda.

Marie Blokhus og Bjørn Floberg spelar to sjeler som finn saman i einsemda.

Foto: Erika Hebbert

2508
20171110
2508
20171110

Det Norske Teatret

Scene 2

Heisenberg

av Simon Stephens
Omsett av Ola E. Bø
Regi: Erik Ulfsby
Scenografi og kostymedesign: Mia Runningen

Britiske Simon Stephens har i løpet av få år vakse seg til å bli eit av dei store namna i verdsdramatikken av i dag. I intervju har han sjølv hevda at det er handling og ikkje ord som skaper god dramatikk. Stykket Heisenberg, som no har hatt Skandinavia-premiere på Det Norske Teatret, er både ei stadfesting og ei motseiing av denne utsegna. Det buktar seg uføreseieleg fram i handlinga, så vi held oss fast for å fylgje, men det er samstundes djupt forankra i sjølve teksten, dialog og ord, som tradisjonell handlingsberar.

To som møtest

Eit stykke om to som møtest, der det berre handlar om dei, og ingen andre er på scena, krev sjølvsagt ei rik djupn og nyansering frå skodespelarane for at vi skal halde interessa oppe. Marie Blokhus og Bjørn Floberg tek ut potensialet i karakterane i fullt mon: ho pågåande, lettare nevrotisk, vilter, og han tilbakehalden, sårbar og samstundes med ein roleg autoritet. To menneske med stor aldersskilnad finn fram til kvarandre på eit vis vi trur vi skjøner, men som vi kan hende ikkje skjøner likevel. Kva tid snakkar dei sant, og kva tid lyg dei? Kva hensikter har dei med kvarandre – eigentleg?

Korte akter

Stykket er delt inn i ein serie korte akter, med ei handling over nokre veker. Scenerommet er så godt som nake, med eit haustfarga golv og nokre jerngitterstolar som er danderte i ulike variantar, mest som ludobrikker for å markere skifte i tid og stad. Det er ei effektiv og original sceneløysing. I sceneskifta spelar Ståle Sletner flygel i bakgrunnen, eit vakkert og stemningsskapande lydbilete. Elles har Erik Ulfsby i regien gjeve skodespelarane eit reint og tydeleg fokus, utan påtrengjande effektar. Fascinerande er det at ei menneskeleg og erotisk samkjensle kan synast så klårt utan fysiske kjærleiksscener.

Tittelen på stykket spelar på Nobel-prisvinnaren og fysikaren Werner Heisenberg, som manifesterte at elementa i tilværet aldri er føreseielege i kva retning dei tek. Det er denne røynsla dei to einsame menneska i skodespelet Heisenberg òg gjer om seg sjølve. Å vite om det kan vel ikkje åleine berge verda. Men ein får tru det hjelper litt.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Det Norske Teatret

Scene 2

Heisenberg

av Simon Stephens
Omsett av Ola E. Bø
Regi: Erik Ulfsby
Scenografi og kostymedesign: Mia Runningen

Britiske Simon Stephens har i løpet av få år vakse seg til å bli eit av dei store namna i verdsdramatikken av i dag. I intervju har han sjølv hevda at det er handling og ikkje ord som skaper god dramatikk. Stykket Heisenberg, som no har hatt Skandinavia-premiere på Det Norske Teatret, er både ei stadfesting og ei motseiing av denne utsegna. Det buktar seg uføreseieleg fram i handlinga, så vi held oss fast for å fylgje, men det er samstundes djupt forankra i sjølve teksten, dialog og ord, som tradisjonell handlingsberar.

To som møtest

Eit stykke om to som møtest, der det berre handlar om dei, og ingen andre er på scena, krev sjølvsagt ei rik djupn og nyansering frå skodespelarane for at vi skal halde interessa oppe. Marie Blokhus og Bjørn Floberg tek ut potensialet i karakterane i fullt mon: ho pågåande, lettare nevrotisk, vilter, og han tilbakehalden, sårbar og samstundes med ein roleg autoritet. To menneske med stor aldersskilnad finn fram til kvarandre på eit vis vi trur vi skjøner, men som vi kan hende ikkje skjøner likevel. Kva tid snakkar dei sant, og kva tid lyg dei? Kva hensikter har dei med kvarandre – eigentleg?

Korte akter

Stykket er delt inn i ein serie korte akter, med ei handling over nokre veker. Scenerommet er så godt som nake, med eit haustfarga golv og nokre jerngitterstolar som er danderte i ulike variantar, mest som ludobrikker for å markere skifte i tid og stad. Det er ei effektiv og original sceneløysing. I sceneskifta spelar Ståle Sletner flygel i bakgrunnen, eit vakkert og stemningsskapande lydbilete. Elles har Erik Ulfsby i regien gjeve skodespelarane eit reint og tydeleg fokus, utan påtrengjande effektar. Fascinerande er det at ei menneskeleg og erotisk samkjensle kan synast så klårt utan fysiske kjærleiksscener.

Tittelen på stykket spelar på Nobel-prisvinnaren og fysikaren Werner Heisenberg, som manifesterte at elementa i tilværet aldri er føreseielege i kva retning dei tek. Det er denne røynsla dei to einsame menneska i skodespelet Heisenberg òg gjer om seg sjølve. Å vite om det kan vel ikkje åleine berge verda. Men ein får tru det hjelper litt.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Fascinerande er det at ei menneskeleg og erotisk samkjensle kan synast så klårt utan fysiske kjærleiksscener.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Christiane Jordheim Larsen
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis