Jeppe i undiken
Heller uestetisk Holberg-variant byr ikkje på merkbar fornying.
Tine Wiggen og Eindride Eidsvold i hovudrollene som Nille og Jeppe.
Foto: Erika Hebbert
Nationaltheatret
Ludvig Holberg:
Jeppe på Berget
Omarbeiding ved Christian Lollike og Njål Helge Mjøs
Regi: Christian Lollike
Scenografi og kostyme: Christian Lollike
Det er gjort mange forsøk på å friske opp den patinerte klassikaren Jeppe på Berget. Konge-for-ein-dag-formelen, som jo er brukt i andre stykke òg, er jo eit hendig utgangspunkt for sosial satire. Nokre gonger blir den fattige og fulle bonden Jeppe tragisk, andre gonger berre hylande morosam.
Denne gongen, i eit nær sakralt scenerom, får vi først sjå ei Nille som horar seg til ekstra hushaldsinntekter medan sonen ser på, og ein Jeppe som sit bakfull og halvpåkledd. Han har ei truse på anklane og ei anna truse på underlivet. (Det er det jo ingen som har, men her vil ein visst utfordre og så ikkje gjere det likevel.)
Bortsett frå eit par fine scener med Jeppe og Jakob Skomakar, lett filosofiske og artistisk elegante, tek framsyninga over i temmeleg vulgære skildringar av baronen og hoffet hans. Dei dyktige, men lite morosame unge skodespelarane stoppar fleire gonger opp og ventar på spontan lått og applaus for open scene. Det får dei diverre ikkje.
Eindride Eidsvold og ensemblet gjer sitt profesjonelt beste, men her kunne både instruktør og skodespelarar teke lærdom av til dømes Bette Midler. Vil ein leike seg med vulgaritetsomgrepet, må ein gjere det på eit vis så det hevar seg over det vulgære. Då blir det morosamt. Det blir det ikkje her.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Nationaltheatret
Ludvig Holberg:
Jeppe på Berget
Omarbeiding ved Christian Lollike og Njål Helge Mjøs
Regi: Christian Lollike
Scenografi og kostyme: Christian Lollike
Det er gjort mange forsøk på å friske opp den patinerte klassikaren Jeppe på Berget. Konge-for-ein-dag-formelen, som jo er brukt i andre stykke òg, er jo eit hendig utgangspunkt for sosial satire. Nokre gonger blir den fattige og fulle bonden Jeppe tragisk, andre gonger berre hylande morosam.
Denne gongen, i eit nær sakralt scenerom, får vi først sjå ei Nille som horar seg til ekstra hushaldsinntekter medan sonen ser på, og ein Jeppe som sit bakfull og halvpåkledd. Han har ei truse på anklane og ei anna truse på underlivet. (Det er det jo ingen som har, men her vil ein visst utfordre og så ikkje gjere det likevel.)
Bortsett frå eit par fine scener med Jeppe og Jakob Skomakar, lett filosofiske og artistisk elegante, tek framsyninga over i temmeleg vulgære skildringar av baronen og hoffet hans. Dei dyktige, men lite morosame unge skodespelarane stoppar fleire gonger opp og ventar på spontan lått og applaus for open scene. Det får dei diverre ikkje.
Eindride Eidsvold og ensemblet gjer sitt profesjonelt beste, men her kunne både instruktør og skodespelarar teke lærdom av til dømes Bette Midler. Vil ein leike seg med vulgaritetsomgrepet, må ein gjere det på eit vis så det hevar seg over det vulgære. Då blir det morosamt. Det blir det ikkje her.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Mingleklubben for makt og pengar
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.