JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Jeppe i undiken

Heller uestetisk Holberg-variant byr ikkje på merkbar fornying.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Tine Wiggen og Eindride Eidsvold i hovudrollene som Nille og Jeppe.

Tine Wiggen og Eindride Eidsvold i hovudrollene som Nille og Jeppe.

Foto: Erika Hebbert

Tine Wiggen og Eindride Eidsvold i hovudrollene som Nille og Jeppe.

Tine Wiggen og Eindride Eidsvold i hovudrollene som Nille og Jeppe.

Foto: Erika Hebbert

1581
20230310
1581
20230310

Nationaltheatret

Ludvig Holberg:

Jeppe på Berget

Omarbeiding ved Christian Lollike og Njål Helge Mjøs
Regi: Christian Lollike
Scenografi og kostyme: Christian Lollike

Det er gjort mange forsøk på å friske opp den patinerte klassikaren Jeppe på Berget. Konge-for-ein-dag-formelen, som jo er brukt i andre stykke òg, er jo eit hendig utgangspunkt for sosial satire. Nokre gonger blir den fattige og fulle bonden Jeppe tragisk, andre gonger berre hylande morosam.

Denne gongen, i eit nær sakralt scenerom, får vi først sjå ei Nille som horar seg til ekstra hushaldsinntekter medan sonen ser på, og ein Jeppe som sit bakfull og halvpåkledd. Han har ei truse på anklane og ei anna truse på underlivet. (Det er det jo ingen som har, men her vil ein visst utfordre og så ikkje gjere det likevel.)

Bortsett frå eit par fine scener med Jeppe og Jakob Skomakar, lett filosofiske og artistisk elegante, tek framsyninga over i temmeleg vulgære skildringar av baronen og hoffet hans. Dei dyktige, men lite morosame unge skodespelarane stoppar fleire gonger opp og ventar på spontan lått og applaus for open scene. Det får dei diverre ikkje.

Eindride Eidsvold og ensemblet gjer sitt profesjonelt beste, men her kunne både instruktør og skodespelarar teke lærdom av til dømes Bette Midler. Vil ein leike seg med vulgaritetsomgrepet, må ein gjere det på eit vis så det hevar seg over det vulgære. Då blir det morosamt. Det blir det ikkje her.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Nationaltheatret

Ludvig Holberg:

Jeppe på Berget

Omarbeiding ved Christian Lollike og Njål Helge Mjøs
Regi: Christian Lollike
Scenografi og kostyme: Christian Lollike

Det er gjort mange forsøk på å friske opp den patinerte klassikaren Jeppe på Berget. Konge-for-ein-dag-formelen, som jo er brukt i andre stykke òg, er jo eit hendig utgangspunkt for sosial satire. Nokre gonger blir den fattige og fulle bonden Jeppe tragisk, andre gonger berre hylande morosam.

Denne gongen, i eit nær sakralt scenerom, får vi først sjå ei Nille som horar seg til ekstra hushaldsinntekter medan sonen ser på, og ein Jeppe som sit bakfull og halvpåkledd. Han har ei truse på anklane og ei anna truse på underlivet. (Det er det jo ingen som har, men her vil ein visst utfordre og så ikkje gjere det likevel.)

Bortsett frå eit par fine scener med Jeppe og Jakob Skomakar, lett filosofiske og artistisk elegante, tek framsyninga over i temmeleg vulgære skildringar av baronen og hoffet hans. Dei dyktige, men lite morosame unge skodespelarane stoppar fleire gonger opp og ventar på spontan lått og applaus for open scene. Det får dei diverre ikkje.

Eindride Eidsvold og ensemblet gjer sitt profesjonelt beste, men her kunne både instruktør og skodespelarar teke lærdom av til dømes Bette Midler. Vil ein leike seg med vulgaritetsomgrepet, må ein gjere det på eit vis så det hevar seg over det vulgære. Då blir det morosamt. Det blir det ikkje her.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis