Katastroferapport med varme
Girls & Boys er ein fengslande standupmonolog som endar i noko heilt anna.
Stine Fevik held på det usentimentale i urovekkjande monolog.
Foto: Lars Opstad
Oslo Nye Teater
Dennis Kelly:
Girls & Boys
Omsett av Lars Håkon Holstad Berge
Regi: Lena Endre
Scenografi: Peder Freiij
Ei av dei mange oppgåvene som teateret – og filmen – har, er å handsame ting og hendingar som er for traumatiske til at vi i kvardagen orkar å tenke på dei, langt mindre snakke om dei. Det trengst òg ein rik og djup substans i materialet, både frå forfattaren og utøvarane si side, for å gje det eit meiningsfullt innhald. Det er ikkje slikt ein berre brettar ut utan vidare. Dennis Kellys monologstykke Girls & Boys, no med skandinaviapremiere på Oslos Nye, har ei original og elegant oppbygging frå det slentrande standuppratsame mot ei erkjenningshistorie som etter kvart gjer oss redde og heilt stille i salen. Dramateknisk er det òg lagt slik at vi føler vi får eit heilstøypt skodespel, sjølv om vi berre har éin einsleg skodespelar å sjå på.
Kjærleikshistorie
Kvinna som her fortel historia si, har vore gjennom ei spesiell og underleg kjærleikshistorie, der ho diverre ikkje har skjøna kva som var gale før det var for seint. Då ho trudde ho endeleg var ute av problema, trør ho rett inn i den store katastrofen.
Framsyninga er regissert av svenske Lena Endre, som vi i Noreg vel mest kjenner som ein intens filmskodespelar. Det er gjerne ei analytisk ro over det vi ser henne gjere på film, trass i sterke kjensleskildringar, og det kan verke som skodespelaren Stine Fevik har hatt ei støtte frå regissøren i nett å halde på det usentimentale midt i det forferdelege. For Fevik er denne framsyninga eit definitivt gjennombrot. Ho er sett til å halde ein balansegang frå det direkte, som ein foredragshaldar, til det introvert opplevande av det denne kvinna gjennomgår i tanke og minne, og ho tek det heile på strak arm. Ein greier ikkje kome unna ein banal assosiasjon: Dette kunne ikkje eingong Meryl Streep gjort betre.
Strålande teater
Scenebiletet av Peder Freiij understrekar grenselandet mellom notidig nærvær og minnereise, saman med til dels draumeaktige lysverknader signerte Phillip Isaksen. Dette er strålande teater, men ein bør helst vite nokolunde kva ein går til.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Oslo Nye Teater
Dennis Kelly:
Girls & Boys
Omsett av Lars Håkon Holstad Berge
Regi: Lena Endre
Scenografi: Peder Freiij
Ei av dei mange oppgåvene som teateret – og filmen – har, er å handsame ting og hendingar som er for traumatiske til at vi i kvardagen orkar å tenke på dei, langt mindre snakke om dei. Det trengst òg ein rik og djup substans i materialet, både frå forfattaren og utøvarane si side, for å gje det eit meiningsfullt innhald. Det er ikkje slikt ein berre brettar ut utan vidare. Dennis Kellys monologstykke Girls & Boys, no med skandinaviapremiere på Oslos Nye, har ei original og elegant oppbygging frå det slentrande standuppratsame mot ei erkjenningshistorie som etter kvart gjer oss redde og heilt stille i salen. Dramateknisk er det òg lagt slik at vi føler vi får eit heilstøypt skodespel, sjølv om vi berre har éin einsleg skodespelar å sjå på.
Kjærleikshistorie
Kvinna som her fortel historia si, har vore gjennom ei spesiell og underleg kjærleikshistorie, der ho diverre ikkje har skjøna kva som var gale før det var for seint. Då ho trudde ho endeleg var ute av problema, trør ho rett inn i den store katastrofen.
Framsyninga er regissert av svenske Lena Endre, som vi i Noreg vel mest kjenner som ein intens filmskodespelar. Det er gjerne ei analytisk ro over det vi ser henne gjere på film, trass i sterke kjensleskildringar, og det kan verke som skodespelaren Stine Fevik har hatt ei støtte frå regissøren i nett å halde på det usentimentale midt i det forferdelege. For Fevik er denne framsyninga eit definitivt gjennombrot. Ho er sett til å halde ein balansegang frå det direkte, som ein foredragshaldar, til det introvert opplevande av det denne kvinna gjennomgår i tanke og minne, og ho tek det heile på strak arm. Ein greier ikkje kome unna ein banal assosiasjon: Dette kunne ikkje eingong Meryl Streep gjort betre.
Strålande teater
Scenebiletet av Peder Freiij understrekar grenselandet mellom notidig nærvær og minnereise, saman med til dels draumeaktige lysverknader signerte Phillip Isaksen. Dette er strålande teater, men ein bør helst vite nokolunde kva ein går til.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Dette kunne ikkje eingong Meryl Streep gjort betre.
Fleire artiklar
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Mingleklubben for makt og pengar
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.