JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Korleis er det med oss?

Prislønt familiedrama har gode karakterar, men er vel amerikansk.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Framsyninga byr på gode rolleprestasjonar, skriv Bent Kvalvik.

Framsyninga byr på gode rolleprestasjonar, skriv Bent Kvalvik.

Foto: Lars Opstad

Framsyninga byr på gode rolleprestasjonar, skriv Bent Kvalvik.

Framsyninga byr på gode rolleprestasjonar, skriv Bent Kvalvik.

Foto: Lars Opstad

1805
20221118
1805
20221118

Oslo Nye / Centralteatret:

Stephen Karam:

The Humans

Omsett av Lars Berge
Regi: Bjarte Hjelmeland
Scenografi: Gjermund Andresen

Familierelasjonar er visst enno det mest aktuelle temaet på teateret. Ein tenker gjerne at det var Ibsen som fann på det, men heller ikkje han saug det frå eige bryst. Dei nyare angloamerikanske klassikarane har like fullt spunne vidare på Ibsen-formelen. Stykket The Humans har vunne fire Tony-prisar. Det er nyleg filmatisert. No har det hatt nordisk premiere på Centralteatret.

Vi ser klårt at dette er «mat» for gode skodespelarar. Dei grip òg om rollene med prisverdig attrå. Teatersjefen lovar (i programmet) eit «moderne drama a la Ibsen». Men Tony-ar eller ikkje, det ibsensk perfekte i form og innhald har The Humans ikkje.

Jau, det er tilløp til sprekt drama her, mange vittige dialogdisputtar ein kan kjenne seg att i. Eit godt vakse ektepar, ei dement farmor, to vaksne døtrer og ein svigerson, alle med skjelett i skåpet som delvis kjem opp til yta, alle får markert seg både individuelt og relativt. Men der ein ventar ei historie med forløysande innsikt, vert det ganske lenge gåande i loop. Og den semiabsurde slutten harmonerer dårleg med den TV-realistiske forma på stykket elles.

Aktørane held bra liv i det heile, ikkje minst når dei snakkar i munnen på kvarandre. Her har regissør Bjarte Hjelmeland dirigert med elegant taktstokk. At dette neppe blir like sensasjonelt som på Broadway, handlar nok òg om det kulturelt uramerikanske i miljø- og haldningsskildringane. På norsk verkar det stundevis så fjernt at det dreg mot parodi på det amerikanske. Og det er stykket neppe meint å vere.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Oslo Nye / Centralteatret:

Stephen Karam:

The Humans

Omsett av Lars Berge
Regi: Bjarte Hjelmeland
Scenografi: Gjermund Andresen

Familierelasjonar er visst enno det mest aktuelle temaet på teateret. Ein tenker gjerne at det var Ibsen som fann på det, men heller ikkje han saug det frå eige bryst. Dei nyare angloamerikanske klassikarane har like fullt spunne vidare på Ibsen-formelen. Stykket The Humans har vunne fire Tony-prisar. Det er nyleg filmatisert. No har det hatt nordisk premiere på Centralteatret.

Vi ser klårt at dette er «mat» for gode skodespelarar. Dei grip òg om rollene med prisverdig attrå. Teatersjefen lovar (i programmet) eit «moderne drama a la Ibsen». Men Tony-ar eller ikkje, det ibsensk perfekte i form og innhald har The Humans ikkje.

Jau, det er tilløp til sprekt drama her, mange vittige dialogdisputtar ein kan kjenne seg att i. Eit godt vakse ektepar, ei dement farmor, to vaksne døtrer og ein svigerson, alle med skjelett i skåpet som delvis kjem opp til yta, alle får markert seg både individuelt og relativt. Men der ein ventar ei historie med forløysande innsikt, vert det ganske lenge gåande i loop. Og den semiabsurde slutten harmonerer dårleg med den TV-realistiske forma på stykket elles.

Aktørane held bra liv i det heile, ikkje minst når dei snakkar i munnen på kvarandre. Her har regissør Bjarte Hjelmeland dirigert med elegant taktstokk. At dette neppe blir like sensasjonelt som på Broadway, handlar nok òg om det kulturelt uramerikanske i miljø- og haldningsskildringane. På norsk verkar det stundevis så fjernt at det dreg mot parodi på det amerikanske. Og det er stykket neppe meint å vere.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Mingleklubben for makt og pengar

Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis