Kroppar og ord, men innhald?
Det nonfigurative stykket fortel ikkje det vaskesetelen lovar.
Trongen til å bli sett som individ, kan gå over i vondskap.
Foto: Dag Jenssen
Det norske teatret
Scene 3:
Herostratos
eit scenisk partitur av Janne-Camilla Lyster
Regissør og komponist: Øyvind Osmo Eriksen
Dramaturg: Carl-Morten Amundsen
Stykket Herostratos skal handle om den menneskelege trongen til å bli sett som individ, og at denne trongen kan gå over i vondskap. Slik som legenda seier Herostratos gjorde det, da han sette fyr på Artemistemplet og gjorde ein udåd berre for å bli kjend. Det gjeld her òg drifta mot å bli monster, av redsle for ikkje sjølv å bli eten opp av monsteret. Problemstillingane er interessante, men det er vanskeleg å finne dei att i denne framsyninga.
Janne-Camilla Lyster er dansar, koreograf og forfattar. Det mest slåande med Herostratos er at det nett er danseteater dette fortonar seg som, og slett ikkje skodespel. Vi ser eit spenstig og fantasifullt kroppsspråk i ein svært metamorfosisk scenografi av plast og bølgjepapp. Her er absolutt augneblinkar av vill energi. Men vi sit jo og ventar på at noko konkret skal forteljast til oss. Når det da berre blir lausrivne replikkar mellom skodespelarar som ikkje kommuniserer med korkje oss eller kvarandre, er det ikkje lett å få noko vettug ut av det. Var det verkeleg dette som var meininga?
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det norske teatret
Scene 3:
Herostratos
eit scenisk partitur av Janne-Camilla Lyster
Regissør og komponist: Øyvind Osmo Eriksen
Dramaturg: Carl-Morten Amundsen
Stykket Herostratos skal handle om den menneskelege trongen til å bli sett som individ, og at denne trongen kan gå over i vondskap. Slik som legenda seier Herostratos gjorde det, da han sette fyr på Artemistemplet og gjorde ein udåd berre for å bli kjend. Det gjeld her òg drifta mot å bli monster, av redsle for ikkje sjølv å bli eten opp av monsteret. Problemstillingane er interessante, men det er vanskeleg å finne dei att i denne framsyninga.
Janne-Camilla Lyster er dansar, koreograf og forfattar. Det mest slåande med Herostratos er at det nett er danseteater dette fortonar seg som, og slett ikkje skodespel. Vi ser eit spenstig og fantasifullt kroppsspråk i ein svært metamorfosisk scenografi av plast og bølgjepapp. Her er absolutt augneblinkar av vill energi. Men vi sit jo og ventar på at noko konkret skal forteljast til oss. Når det da berre blir lausrivne replikkar mellom skodespelarar som ikkje kommuniserer med korkje oss eller kvarandre, er det ikkje lett å få noko vettug ut av det. Var det verkeleg dette som var meininga?
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Mingleklubben for makt og pengar
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.
Taiwanarar feirar nasjonaldagen 10. oktober framfor presidentbygget i Taipei.
Foto: Chiang Ying-ying / AP / NTB
Illusjonen om «eitt Kina»
Kina gjer krav på Taiwan, og Noreg anerkjenner ikkje Taiwan som sjølvstendig stat. Men kor sterkt står argumenta for at Taiwan er ein del av Kina?
Den rumenske forfattaren Mircea Cartarescu har skrive både skjønnlitteratur, lyrikk og litterære essay.
Foto: Solum Bokvennen