Munter dølavrikk med hint til Vinje
Telemarkentertainer byr på litt Vinje, litt norskdomssatire og seg sjølv.
Leif Arild Sanden spelar A.O. Vinje.
Foto: Grenland Friteater
Teater Ibsen / Grenland Friteater
Tor Ursin Smith og Leif Arild Sanden:
Tvisyn – ei forteljing om ein døl ved ein annan
Regi: Tor Ursin Smith
Musikk: Anne Hytta
Ved eit 200-årsminne er det eigentleg rimeleg at ein nasjonalbauta som Aasmund Olavsson Vinje får ei scenehyllest. Nokre av oss hugsar med glede Ein hippie frå Telemark med Gisle Straume for over 30 år sidan. Den framsyninga var sterkt knytt til Vinjes verk og livshistorie. Det den livfulle og sjarmerande Leif Arild Sanden syner oss, er visseleg noko anna.
I eit standup-liknande monologteater på om lag ein time fortel Sanden først om korleis han har fått den vanskelege oppgåva å lage teater om Vinje. Gjennom anekdotar og kommentarar som illustrerer det typisk norske og sjølvmotseiande tvisynet på godt og vondt, glir han gradvis over i rolla som Vinje sjølv.
Noka perlerad av Vinje-dikt og Vinje-songar får vi ikkje. Heller ikkje nokon biografisk revy, men i små glimt får Sanden fram det klokt ironiske i livsærendet til Vinje. Vi får sjå det tidlause i det. Diskré og stemningsfullt følgjer tre musikarar med i svingane mellom fortid og notid.
Det er ei litt uvanleg teaterhending – og ære vere teateret for det. Leif Arild Sanden ser vi gjerne att.
Denne meldinga er basert på framsyninga på Riksscenen i Oslo 19. oktober.
Bent Kvalvik
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Teater Ibsen / Grenland Friteater
Tor Ursin Smith og Leif Arild Sanden:
Tvisyn – ei forteljing om ein døl ved ein annan
Regi: Tor Ursin Smith
Musikk: Anne Hytta
Ved eit 200-årsminne er det eigentleg rimeleg at ein nasjonalbauta som Aasmund Olavsson Vinje får ei scenehyllest. Nokre av oss hugsar med glede Ein hippie frå Telemark med Gisle Straume for over 30 år sidan. Den framsyninga var sterkt knytt til Vinjes verk og livshistorie. Det den livfulle og sjarmerande Leif Arild Sanden syner oss, er visseleg noko anna.
I eit standup-liknande monologteater på om lag ein time fortel Sanden først om korleis han har fått den vanskelege oppgåva å lage teater om Vinje. Gjennom anekdotar og kommentarar som illustrerer det typisk norske og sjølvmotseiande tvisynet på godt og vondt, glir han gradvis over i rolla som Vinje sjølv.
Noka perlerad av Vinje-dikt og Vinje-songar får vi ikkje. Heller ikkje nokon biografisk revy, men i små glimt får Sanden fram det klokt ironiske i livsærendet til Vinje. Vi får sjå det tidlause i det. Diskré og stemningsfullt følgjer tre musikarar med i svingane mellom fortid og notid.
Det er ei litt uvanleg teaterhending – og ære vere teateret for det. Leif Arild Sanden ser vi gjerne att.
Denne meldinga er basert på framsyninga på Riksscenen i Oslo 19. oktober.
Bent Kvalvik
Fleire artiklar
Endre Ruset er poet og tidlegare kunstnarisk leiar ved Norsk litteraturfestival.
Foto: Heidi Furre
«Dikta til Endre Ruset er ridde av tap og sorg, og med hesten som sentralt motiv.»
Dette er ein bar, men er det ein sjokoladebar til laurdagskvelden eller ein proteinbar til treningsøkta?
Foto via Wikimedia Commons
«Det er høgt trykk på proteinbarfronten for tida.»
Teikning: May Linn Clement
«Det er ikkje for inkje me seier at noko 'dampar av erotikk' eller er 'dampande heitt'.»
Nye rekruttar til 24. mekaniserte brigade i dei ukrainske styrkane driv taktisk øving i Donetsk 14. oktober.
Foto: Ukrainsk forsvar
Ein ukrainsk-nordkoreansk krig på russisk territorium. Ingen forfattar av dystopisk fiksjon kunne ha klekt ut eit slikt scenario, skriv Andrej Kurkov.
Reinsdyr kan fint serverast utan purear, men med reine smakar. Her med brekkbønner, eg brukte grøne erter.
Foto via Wikimedia Commons