JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Mykje action, lite drama

Hyperaktiv Bjørneboe-dramatisering vantar ekte dramatisk effekt.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Oddgeir Thune og Eivin Nilsen Salthe i Bestialitetens historie på Det Norske Teatret.

Oddgeir Thune og Eivin Nilsen Salthe i Bestialitetens historie på Det Norske Teatret.

Foto: Magnus Skrede

Oddgeir Thune og Eivin Nilsen Salthe i Bestialitetens historie på Det Norske Teatret.

Oddgeir Thune og Eivin Nilsen Salthe i Bestialitetens historie på Det Norske Teatret.

Foto: Magnus Skrede

1568
20200904
1568
20200904

Det Norske
Teatret, Scene 2

Jens Bjørneboe:

Bestialitetens historie

Dramatisering og regi:
Ivica Buljan.
Omsett av Inger Johanne
Sæterbakk.
Scenografi: Aleksander Denic.
Komponist: Mitja Vrhovnic Smrekar.

Romantrilogien Bestialitetens historie blir gjerne rekna som hovudverket til Jens Bjørneboe. Ved 100-årsjubileet for fødselen til forfattaren synest det difor ikkje så unaturleg at ein prøver seg på ein sceneversjon. Det er midtbandet Kruttårnet den kroatiske regissøren Ivica Buljan har lagt hovudvekta på. Fiksjonen er eit galehus, den skakkøyrde verda i miniatyr, der vi mellom skildringar av perverterte og forstyrra menneske får dokumenterte rapportar om vald, valdtekter, mord og avrettingsmetodar gjennom tidene. Boka Kruttårnet er både eit skakande og eit originalt kunstverk. Men har det teatralt potensial? Vi er ikkje heilt overtydde.

Skodespelarane gyv på med profesjonell plastikk og musikalitet. Her finst heilt klårt gode augneblinkar, ikkje minst er Kyrre Hellums kvasiballett i berre undiken eit sårbart og flott høgdepunkt. Oddgeir Thune har ei velgjerande ro i hovudrolla. Musikken er bra. Men Bjørneboes tekst får her berre sjeldan den urolege, ubehagelege krafta som finst i boka. Det vert mest påståelege ord. Og når stykket er tre timar langt, vert det diverre langdrygt.

Bjørneboe skreiv faktisk fleire gode skodespel. Kunne ein ikkje heller heidra han med å setje opp eit av dei?

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Det Norske
Teatret, Scene 2

Jens Bjørneboe:

Bestialitetens historie

Dramatisering og regi:
Ivica Buljan.
Omsett av Inger Johanne
Sæterbakk.
Scenografi: Aleksander Denic.
Komponist: Mitja Vrhovnic Smrekar.

Romantrilogien Bestialitetens historie blir gjerne rekna som hovudverket til Jens Bjørneboe. Ved 100-årsjubileet for fødselen til forfattaren synest det difor ikkje så unaturleg at ein prøver seg på ein sceneversjon. Det er midtbandet Kruttårnet den kroatiske regissøren Ivica Buljan har lagt hovudvekta på. Fiksjonen er eit galehus, den skakkøyrde verda i miniatyr, der vi mellom skildringar av perverterte og forstyrra menneske får dokumenterte rapportar om vald, valdtekter, mord og avrettingsmetodar gjennom tidene. Boka Kruttårnet er både eit skakande og eit originalt kunstverk. Men har det teatralt potensial? Vi er ikkje heilt overtydde.

Skodespelarane gyv på med profesjonell plastikk og musikalitet. Her finst heilt klårt gode augneblinkar, ikkje minst er Kyrre Hellums kvasiballett i berre undiken eit sårbart og flott høgdepunkt. Oddgeir Thune har ei velgjerande ro i hovudrolla. Musikken er bra. Men Bjørneboes tekst får her berre sjeldan den urolege, ubehagelege krafta som finst i boka. Det vert mest påståelege ord. Og når stykket er tre timar langt, vert det diverre langdrygt.

Bjørneboe skreiv faktisk fleire gode skodespel. Kunne ein ikkje heller heidra han med å setje opp eit av dei?

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis