JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Narkolepsi på full speed

Skodespelarane løfter det flyktige draumespelet meir enn teksten.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Silje Lundblad (t.v.) spelar Eg (liknar på Ho) og Kaia Varjord spelar Ho (liknar på Eg) i det nye stykket til Mari Hesjedal.

Silje Lundblad (t.v.) spelar Eg (liknar på Ho) og Kaia Varjord spelar Ho (liknar på Eg) i det nye stykket til Mari Hesjedal.

Foto: Magnus Skrede

Silje Lundblad (t.v.) spelar Eg (liknar på Ho) og Kaia Varjord spelar Ho (liknar på Eg) i det nye stykket til Mari Hesjedal.

Silje Lundblad (t.v.) spelar Eg (liknar på Ho) og Kaia Varjord spelar Ho (liknar på Eg) i det nye stykket til Mari Hesjedal.

Foto: Magnus Skrede

2154
20211029
2154
20211029

Det Norske Teatret, scene 3

Mari Hesjedal:

Sov ikkje

Regi: Iram Haq
Scenografi: Milja Maaria Salovaara
Lyddesign: Gaute Tønder

Eit av dei ytst få stykka Det Norske Teatret har hatt høve til å spele i magre streiketider, er ein fabulerande tekst av den unge dramatikaren Mari Hesjedal. Ho har levert ein del verkstadsdramatikk før, men dette er første runden hennar inne i varmen, i institusjonsteateret.

Ulike medvitsnivå

Stykket er regissert av ein framgangsrik ung filmregissør som her debuterer med det første teaterarbeidet. I utgangspunktet er det spennande med historier som rører seg mellom ulike medvitsnivå; her veit vi ofte ikkje om det er ei røynd eller berre ein draum som vert skildra. Men ein slik sjanger treng òg ei slags framdrift, som dei fleste sjangrar.

Den kvinnelege hovudpersonen i Sov ikkje har på merkeleg vis mista venninna/sambuaren. Er ho død, drepen, berre forsvunnen – eller er ho berre ei alter ego? Er dei to hypervitale unge mennene rundt henne vanlege politifolk som avhøyrer henne, eller berre skremslefigurar inni hovudet hennar? Handlinga i stykket er heller ikkje openbert lineær, så når det sluttar, veit vi ikkje heilt om det er slutten eller den eigentlege byrjinga vi no har sett.

Monotoni

Strukturen i denne teaterhendinga er som nemnt slett ikkje uinteressant, men trass i den korte speletida på éin time fell etter kvart overraskingane over i monotoni.

Det er ikkje skodespelarane si skuld. Gard Skagestad, Christian Ruud Kallum og Kaja Varjord klarer alle å setje oss inn i draumeuniverset, som jo alltid er logisk på sitt ulogiske vis. Og Silje Lundblad i hovudrolla, som den traumatiserte og narkoleptiske Ho, er heilt enkelt karismatisk.

Mykje tyder på at Mari Hesjedal enno har eit stykke å gå som dramatikar. Men ho er på veg. Sov ikkje er i alle høve ein god kveld for skodespelarane. Og etter desse energiutblåsingane søv dei nok godt, alle fire.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Det Norske Teatret, scene 3

Mari Hesjedal:

Sov ikkje

Regi: Iram Haq
Scenografi: Milja Maaria Salovaara
Lyddesign: Gaute Tønder

Eit av dei ytst få stykka Det Norske Teatret har hatt høve til å spele i magre streiketider, er ein fabulerande tekst av den unge dramatikaren Mari Hesjedal. Ho har levert ein del verkstadsdramatikk før, men dette er første runden hennar inne i varmen, i institusjonsteateret.

Ulike medvitsnivå

Stykket er regissert av ein framgangsrik ung filmregissør som her debuterer med det første teaterarbeidet. I utgangspunktet er det spennande med historier som rører seg mellom ulike medvitsnivå; her veit vi ofte ikkje om det er ei røynd eller berre ein draum som vert skildra. Men ein slik sjanger treng òg ei slags framdrift, som dei fleste sjangrar.

Den kvinnelege hovudpersonen i Sov ikkje har på merkeleg vis mista venninna/sambuaren. Er ho død, drepen, berre forsvunnen – eller er ho berre ei alter ego? Er dei to hypervitale unge mennene rundt henne vanlege politifolk som avhøyrer henne, eller berre skremslefigurar inni hovudet hennar? Handlinga i stykket er heller ikkje openbert lineær, så når det sluttar, veit vi ikkje heilt om det er slutten eller den eigentlege byrjinga vi no har sett.

Monotoni

Strukturen i denne teaterhendinga er som nemnt slett ikkje uinteressant, men trass i den korte speletida på éin time fell etter kvart overraskingane over i monotoni.

Det er ikkje skodespelarane si skuld. Gard Skagestad, Christian Ruud Kallum og Kaja Varjord klarer alle å setje oss inn i draumeuniverset, som jo alltid er logisk på sitt ulogiske vis. Og Silje Lundblad i hovudrolla, som den traumatiserte og narkoleptiske Ho, er heilt enkelt karismatisk.

Mykje tyder på at Mari Hesjedal enno har eit stykke å gå som dramatikar. Men ho er på veg. Sov ikkje er i alle høve ein god kveld for skodespelarane. Og etter desse energiutblåsingane søv dei nok godt, alle fire.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Trass i den korte speletida på éin time fell etter kvart overraskingane over i monotoni.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis