JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Noko box heilt anna

Rimbereids fyrste originalskodespel er språkleg leikent, men er det dramatisk?

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Silje Lundblad og Hallvard Holmen har ein sårbar desperasjon i uttrykket som stundvis når fram, skriv Bent Kalvik.

Silje Lundblad og Hallvard Holmen har ein sårbar desperasjon i uttrykket som stundvis når fram, skriv Bent Kalvik.

Foto: Dag Jenssen

Silje Lundblad og Hallvard Holmen har ein sårbar desperasjon i uttrykket som stundvis når fram, skriv Bent Kalvik.

Silje Lundblad og Hallvard Holmen har ein sårbar desperasjon i uttrykket som stundvis når fram, skriv Bent Kalvik.

Foto: Dag Jenssen

2247
20220107
2247
20220107

Det Norske
Teatret, Scene 3

Øyvind Rimbereid:

Den umoglege valmue­hagen

Regi: Peer Perez Øian
Sceneansvarleg: Tryggve Ildahl
Komponist: Sandra Kolstad

Øyvind Rimbereid er ei av vår mest omtykte og originale lyrikkrøyster. Han leikar med språk og finn på ord som ikkje har funnest før, og han søkjer tydelegvis mot å utforske samtida vår ved å teikne dystopiar om framtida.

Ein sceneversjon av diktsyklusen Solaris korrigert var det førre Rimbereid-prosjektet Det Norske Teatret hadde, og då som no var det regissør Peer Perez Øian som realiserte det. Stykket Den umoglege valmuehagen er i slekt med Solaris korrigert, både i tema og form. Om det er like interessant, kan diskuterast.

Introvert

To personar, kvinna Dis og mannen Sviar, har etablert seg i eit underjordisk husvære, tydelegvis på permanent basis, med utsikt til eit vedvarande samfunn der nede. Ein tredje person, Ginny, høyrer vi berre røysta til innimellom. Korleis relasjonen er dei imellom, kva som førte dei dit dei er, og kva dei eigentleg har for planar etter dette, nei, det vert aldri klårt for oss.

Slik sett har stykket sjølvsagt tydelege peikarar til fleire av Samuel Becketts absurdistiske klassikarar. Men der Beckett trass alt har ein identifiserbar logikk i tekstane som får rollene til å vedkome oss, verkar Rimbereids tekst, i alle høve her, framleis meir som introvert poesi til lesing enn som dialog for menneskeleg drama.

Desperasjon

Dei to skodespelarane Hallvard Holmen og Silje Lundblad har rett nok ein sårbar desperasjon i uttrykket som stundvis når fram, og særleg sistnemnde er godt på veg mot ein heil karakter. Men det pretensiøst framande i språket, her er det mykje box og nix og la di da, hemmar faktisk sjansane for å utvikle ein dramatisk substans.

Framsyninga har ein del visuelle overraskingar og nokre spreke musikalske augneblinkar. Det hjelper litt, men til sjuande og sist synest denne teaterhendinga mest å leie attende til den diskusjonen ein stundom må ta: Kva er eigentleg dramatikk?

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Det Norske
Teatret, Scene 3

Øyvind Rimbereid:

Den umoglege valmue­hagen

Regi: Peer Perez Øian
Sceneansvarleg: Tryggve Ildahl
Komponist: Sandra Kolstad

Øyvind Rimbereid er ei av vår mest omtykte og originale lyrikkrøyster. Han leikar med språk og finn på ord som ikkje har funnest før, og han søkjer tydelegvis mot å utforske samtida vår ved å teikne dystopiar om framtida.

Ein sceneversjon av diktsyklusen Solaris korrigert var det førre Rimbereid-prosjektet Det Norske Teatret hadde, og då som no var det regissør Peer Perez Øian som realiserte det. Stykket Den umoglege valmuehagen er i slekt med Solaris korrigert, både i tema og form. Om det er like interessant, kan diskuterast.

Introvert

To personar, kvinna Dis og mannen Sviar, har etablert seg i eit underjordisk husvære, tydelegvis på permanent basis, med utsikt til eit vedvarande samfunn der nede. Ein tredje person, Ginny, høyrer vi berre røysta til innimellom. Korleis relasjonen er dei imellom, kva som førte dei dit dei er, og kva dei eigentleg har for planar etter dette, nei, det vert aldri klårt for oss.

Slik sett har stykket sjølvsagt tydelege peikarar til fleire av Samuel Becketts absurdistiske klassikarar. Men der Beckett trass alt har ein identifiserbar logikk i tekstane som får rollene til å vedkome oss, verkar Rimbereids tekst, i alle høve her, framleis meir som introvert poesi til lesing enn som dialog for menneskeleg drama.

Desperasjon

Dei to skodespelarane Hallvard Holmen og Silje Lundblad har rett nok ein sårbar desperasjon i uttrykket som stundvis når fram, og særleg sistnemnde er godt på veg mot ein heil karakter. Men det pretensiøst framande i språket, her er det mykje box og nix og la di da, hemmar faktisk sjansane for å utvikle ein dramatisk substans.

Framsyninga har ein del visuelle overraskingar og nokre spreke musikalske augneblinkar. Det hjelper litt, men til sjuande og sist synest denne teaterhendinga mest å leie attende til den diskusjonen ein stundom må ta: Kva er eigentleg dramatikk?

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Stykket har peikarar til fleire av Samuel Becketts absurdistiske klassikarar.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis