Og kva så?
Innhaldet forsvinn i ei knebla form.
Tone Mostraum og Morten Espeland spelar ekteparet som spør seg kva som eigentleg hende.
Foto: Øyvind Eide / Nationaltheatret
Nationaltheatret
Malersalen:
Spørrespillet
av Mikkel Bugge
Regi: Kai Johnsen
Mikkel Bugge er ei ung røyst i norsk litteratur med stort tematisk vengjespenn. Han skriv både prosa og dramatikk, og skodespela hans har til no botna i konkrete researchprosjekt. Det vesle stykket som no har hatt premiere på Nationaltheatret, er meir ein variant av det klassiske ekteskaps- og familiedramaet, uhyre spartansk i forma, med to skodespelarar på ein naken black box-scene med lysverknader som einaste «scenografi». Tekstleg gjev stykket seg ut på å berre bestå av spørsmål, i den grad at kvar einaste setning som blir sagt, skal kome med spørjeteikn. Det er eit originalt tekstgrep, i og for seg, men når ein først bit seg merke i det, merkar ein òg at det ikkje er 100 prosent gjennomført.
Det farlege med ein slik språkleik er dessutan at ein som åskodar kan bli hengande i konsentrasjon om det åleine. Og det er synd, for det er elles mykje spennande i Bugges langsame utpakking av menneskeleg svikt og lengt, av otte og undring.
Det andre som er synd, er at det ikkje fungerer dramatisk, diverre. Skodespelarane er mest heile tida tvinga inn i ein stiv spelestil med pause mellom kvart ord. Det gjer at alt blir tydingsfullt og melodramatisk, og det toler ikkje denne teksten. Ein får mest kjensla av den 55 minutt lange framsyninga kunne vore unnagjort på eit kvarter, om dei på scenen hadde oppført seg normalt. Så kvifor dette? Orsak at vi spør, men vi er nok miljøpåverka.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Nationaltheatret
Malersalen:
Spørrespillet
av Mikkel Bugge
Regi: Kai Johnsen
Mikkel Bugge er ei ung røyst i norsk litteratur med stort tematisk vengjespenn. Han skriv både prosa og dramatikk, og skodespela hans har til no botna i konkrete researchprosjekt. Det vesle stykket som no har hatt premiere på Nationaltheatret, er meir ein variant av det klassiske ekteskaps- og familiedramaet, uhyre spartansk i forma, med to skodespelarar på ein naken black box-scene med lysverknader som einaste «scenografi». Tekstleg gjev stykket seg ut på å berre bestå av spørsmål, i den grad at kvar einaste setning som blir sagt, skal kome med spørjeteikn. Det er eit originalt tekstgrep, i og for seg, men når ein først bit seg merke i det, merkar ein òg at det ikkje er 100 prosent gjennomført.
Det farlege med ein slik språkleik er dessutan at ein som åskodar kan bli hengande i konsentrasjon om det åleine. Og det er synd, for det er elles mykje spennande i Bugges langsame utpakking av menneskeleg svikt og lengt, av otte og undring.
Det andre som er synd, er at det ikkje fungerer dramatisk, diverre. Skodespelarane er mest heile tida tvinga inn i ein stiv spelestil med pause mellom kvart ord. Det gjer at alt blir tydingsfullt og melodramatisk, og det toler ikkje denne teksten. Ein får mest kjensla av den 55 minutt lange framsyninga kunne vore unnagjort på eit kvarter, om dei på scenen hadde oppført seg normalt. Så kvifor dette? Orsak at vi spør, men vi er nok miljøpåverka.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Mingleklubben for makt og pengar
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.
Taiwanarar feirar nasjonaldagen 10. oktober framfor presidentbygget i Taipei.
Foto: Chiang Ying-ying / AP / NTB
Illusjonen om «eitt Kina»
Kina gjer krav på Taiwan, og Noreg anerkjenner ikkje Taiwan som sjølvstendig stat. Men kor sterkt står argumenta for at Taiwan er ein del av Kina?
Den rumenske forfattaren Mircea Cartarescu har skrive både skjønnlitteratur, lyrikk og litterære essay.
Foto: Solum Bokvennen