JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Om kjærleik og kamp med vindmøller

Tung tids tale er sprudlande og hjarteskjerande teater om morskjærleik og einsemd.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Kroppsspråket ligg heile tida i grenselandet mellom utagerande og såkalla normal åtferd. Julie Moe Sandø og Jon Bleiklie Devik er to av fire skodespelarar på scena.

Kroppsspråket ligg heile tida i grenselandet mellom utagerande og såkalla normal åtferd. Julie Moe Sandø og Jon Bleiklie Devik er to av fire skodespelarar på scena.

Foto: Erik Berg

Kroppsspråket ligg heile tida i grenselandet mellom utagerande og såkalla normal åtferd. Julie Moe Sandø og Jon Bleiklie Devik er to av fire skodespelarar på scena.

Kroppsspråket ligg heile tida i grenselandet mellom utagerande og såkalla normal åtferd. Julie Moe Sandø og Jon Bleiklie Devik er to av fire skodespelarar på scena.

Foto: Erik Berg

2670
20180831
2670
20180831

Riksteatret

Olaug Nilssen:

Tung tids tale

Dramatisert av Toril Solvang, Marit Moum Aune og Olaug Nilssen
Regi: Marit Moum Aune
Scenografi: Even Børsum

Olaug Nilssen er per i dag både ein av dei mest særeigne og ein av dei mest folkekjære forfattarane våre. Truleg er columbiegget hennar at ho fortel om spesielle livskonfliktar i eit språk som gjer konfliktane ålmenne.

Kombinasjonen Olaug Nilssen og regissøren Marit Moum Aune har òg gjeve sterke og fascinerande resultat på teaterscena før. Vi kjem seint til å gløyme framsyningar som Få meg på for faen og Stort og stygt. Sistnemnde hadde ein tittel med eit direkte hint til dikt av Halldis Moren Vesaas. Det har òg framsyninga som no har hatt premiere på Riksteatret.

Forteljarteater

I utgangspunktet handlar stykket om noko så konkret som å ha eit autistisk barn. Korleis er ein korrekt forelder, kva gjer ein for å få hjelp utanfrå, kva gjer ein for å bli trudd og ikkje mistrudd, og kva rom skal ein tillate seg å gi seg sjølv utover å vere omsorgsperson?

I dette eigentleg så jordnære forteljaruniverset har Marit Moum Aune, med fire skodespelarar og scenografen Even Børsum, skapt eit frontalt appellerande forteljarteater der dei fire aktørane skifter på kven dei spelar, her er det ikkje éi rolle per skodespelar. Kroppsspråket ligg heile tida i grenselandet mellom utagerande og såkalla normal åtferd.

Sidan rollefigurane mest glir over i kvarandre, får vi òg kjensla av den sterke identifiseringa den normaltfungerande har med autisten, og alle dei fire, Jon Bleiklie Devik, Siren Jørgensen, Marianne Krogh og Julie Moe Sandø, kombinerer heile tida ein nærast frenetisk energi med kjensleutblåsingar ein vanskeleg kan gå urørt frå.

Handlingsrom

Scenerommet er i hovudsak ein kvadratisk kube som fungerer som ulike rom, heime og ut. Samstundes illustrerer det det skarpt avgrensa handlingsrommet autisten og dei pårørande har å agere i.

Lydkulissane inneheld mellom anna autentiske lydopptak av Olaug Nilssens eigen son og pianomusikk som gir fredfulle pusterom, ikkje minst dei herlege Debussy-temaa.

I 70-åra var det Arne Skouen med skodespelet Ballerina og Tordis Ørjasæter med Boka om Dag Tore som gav autismeforelderen eit litterært og scenisk uttrykk. Før den tid visste vi knapt kva autisme var.

I dag finst det kunnskap, men Olaug Nilssens forteljing viser at for ei mor eller ein far som elskar barnet sitt, er kampen like einsam i dag.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Riksteatret

Olaug Nilssen:

Tung tids tale

Dramatisert av Toril Solvang, Marit Moum Aune og Olaug Nilssen
Regi: Marit Moum Aune
Scenografi: Even Børsum

Olaug Nilssen er per i dag både ein av dei mest særeigne og ein av dei mest folkekjære forfattarane våre. Truleg er columbiegget hennar at ho fortel om spesielle livskonfliktar i eit språk som gjer konfliktane ålmenne.

Kombinasjonen Olaug Nilssen og regissøren Marit Moum Aune har òg gjeve sterke og fascinerande resultat på teaterscena før. Vi kjem seint til å gløyme framsyningar som Få meg på for faen og Stort og stygt. Sistnemnde hadde ein tittel med eit direkte hint til dikt av Halldis Moren Vesaas. Det har òg framsyninga som no har hatt premiere på Riksteatret.

Forteljarteater

I utgangspunktet handlar stykket om noko så konkret som å ha eit autistisk barn. Korleis er ein korrekt forelder, kva gjer ein for å få hjelp utanfrå, kva gjer ein for å bli trudd og ikkje mistrudd, og kva rom skal ein tillate seg å gi seg sjølv utover å vere omsorgsperson?

I dette eigentleg så jordnære forteljaruniverset har Marit Moum Aune, med fire skodespelarar og scenografen Even Børsum, skapt eit frontalt appellerande forteljarteater der dei fire aktørane skifter på kven dei spelar, her er det ikkje éi rolle per skodespelar. Kroppsspråket ligg heile tida i grenselandet mellom utagerande og såkalla normal åtferd.

Sidan rollefigurane mest glir over i kvarandre, får vi òg kjensla av den sterke identifiseringa den normaltfungerande har med autisten, og alle dei fire, Jon Bleiklie Devik, Siren Jørgensen, Marianne Krogh og Julie Moe Sandø, kombinerer heile tida ein nærast frenetisk energi med kjensleutblåsingar ein vanskeleg kan gå urørt frå.

Handlingsrom

Scenerommet er i hovudsak ein kvadratisk kube som fungerer som ulike rom, heime og ut. Samstundes illustrerer det det skarpt avgrensa handlingsrommet autisten og dei pårørande har å agere i.

Lydkulissane inneheld mellom anna autentiske lydopptak av Olaug Nilssens eigen son og pianomusikk som gir fredfulle pusterom, ikkje minst dei herlege Debussy-temaa.

I 70-åra var det Arne Skouen med skodespelet Ballerina og Tordis Ørjasæter med Boka om Dag Tore som gav autismeforelderen eit litterært og scenisk uttrykk. Før den tid visste vi knapt kva autisme var.

I dag finst det kunnskap, men Olaug Nilssens forteljing viser at for ei mor eller ein far som elskar barnet sitt, er kampen like einsam i dag.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Marit Moum Aune har skapt eit frontalt appellerande forteljarteater.

Emneknaggar

Fleire artiklar

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

Foto: Disney +

MusikkMeldingar

Bak scenen

Ein ny tv-dokumentar slepper sjåaren inn i Bruce Springsteens øvingslokale.

Øyvind Vågnes
I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

Foto: Disney +

MusikkMeldingar

Bak scenen

Ein ny tv-dokumentar slepper sjåaren inn i Bruce Springsteens øvingslokale.

Øyvind Vågnes
Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Foto: Sveiniung Lindaas

DyrFeature

«Forskinga avslører stadig nye bragder som viser uthaldet og styrken til trekkfuglane.»

Naïd Mubalegh
Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Foto: Sveiniung Lindaas

DyrFeature

«Forskinga avslører stadig nye bragder som viser uthaldet og styrken til trekkfuglane.»

Naïd Mubalegh

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis