JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

På sitt beste – fenomenalt!

Det nye stykket til Arne Lygre sprudlar av originalitet og ekte liv – fram til pause.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Med rokokkokostyme har regissør Johannes Holmen Dahl valt ei klassikarramme for framsyninga.

Med rokokkokostyme har regissør Johannes Holmen Dahl valt ei klassikarramme for framsyninga.

Foto: Pernille Sandberg

Med rokokkokostyme har regissør Johannes Holmen Dahl valt ei klassikarramme for framsyninga.

Med rokokkokostyme har regissør Johannes Holmen Dahl valt ei klassikarramme for framsyninga.

Foto: Pernille Sandberg

2720
20220218
2720
20220218

Det Norske Teatret

Arne Lygre:

Tid for glede

Regi: Johannes Holmen Dahl
Scenografi: Nia Damerell
Musikk og lyd: Alf Lund Gobolt
Koreografi: Kristin Helgebostad

Arne Lygre er ein av dei betydelegaste dramatikarane våre no. Internasjonalt pustar han Jon Fosse i nakken. Han eksperimenterer leikent med skodespelet som form, og han skriv tekster som kommuniserer direkte, morosamt og stundvis provoserande. Det er dramatikk med vitaminar.

Irrasjonell komedie

Johannes Holmen Dahl har jobba med Lygre-tekst før, og i oppsetjinga han no har signert på Det Norske Teatret ser vi kjemien mellom dramatikar og regissør frå første augneblink. Stykket er på eine sida eit heilt tradisjonelt drama om familiekonfliktar, noko faktisk dei fleste store drama i verdsdramatikken handlar om. Men samstundes er det ein slags sein-absurdistisk, irrasjonell komedie, der det logiske dansar munter tango med det ulogiske.

Dialogane mellom lett gjenkjennelege 2022-menneske vert spela ut med aktørar i parodiske rokokkokostyme. Dei rører seg i eit figurteaterliknande kroppsspråk og varierer replikkane frå det tørt sosialrealistiske til det høgdramatiske. Og vi som publikum følgjer dei, ler med dei, og av dei, og identifiserer oss med dei med éin gong.

Det vil seie: fram til pause. På merkeleg vis er det som lufta går litt ut av ballongen når skodespelarane, framleis i same irrasjonelle kostyme, spelar andre roller enn i førsteakta og går over i ein meir alminneleg spelestil. Da er det òg som ein kveler noko av det dobbeltkommuniserande i Lygres finurlege tekst.

Utnyttar potensialet

Det særskilt originale vi har elska til no, går over i meir motebundne teatereffektar, ting vi tykkjer vi har sett mange gonger før. Til dømes er ikkje kjønnsnøytral casting særleg originalt lenger. (Det er berre ei veke sidan vi såg det sist.)

Men når så mykje er sagt: Sjeldan har vi sett det magiske potensialet i hovudscena på Det Norske Teatret betre utnytta enn her. Det er elles ei scene som ofte kan verke for storvakse. Det store mørket dominert av ein stor lyssøyle, og den høge kvelvinga over det heile er hypnotisk effektfullt.

Kostyme og musikkbruk er storarta. Og skodespelarane: Jon Bleiklie Devik, Ane Dahl Torp, Oddgeir Thune, Kjersti Dalseide, Kyrre Hellum, Thea Lambrechts Vaulen, Preben Hodneland og Laila Goody meistrar alle glimrande den tvitydige kombinasjonen av realisme og ekspresjonistisk galenskap. Det vil som sagt seie, særleg fram til pausen. Kan hende er denne kombinasjonen noko vi burde øve oss på i kvardagen, vi andre òg.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Det Norske Teatret

Arne Lygre:

Tid for glede

Regi: Johannes Holmen Dahl
Scenografi: Nia Damerell
Musikk og lyd: Alf Lund Gobolt
Koreografi: Kristin Helgebostad

Arne Lygre er ein av dei betydelegaste dramatikarane våre no. Internasjonalt pustar han Jon Fosse i nakken. Han eksperimenterer leikent med skodespelet som form, og han skriv tekster som kommuniserer direkte, morosamt og stundvis provoserande. Det er dramatikk med vitaminar.

Irrasjonell komedie

Johannes Holmen Dahl har jobba med Lygre-tekst før, og i oppsetjinga han no har signert på Det Norske Teatret ser vi kjemien mellom dramatikar og regissør frå første augneblink. Stykket er på eine sida eit heilt tradisjonelt drama om familiekonfliktar, noko faktisk dei fleste store drama i verdsdramatikken handlar om. Men samstundes er det ein slags sein-absurdistisk, irrasjonell komedie, der det logiske dansar munter tango med det ulogiske.

Dialogane mellom lett gjenkjennelege 2022-menneske vert spela ut med aktørar i parodiske rokokkokostyme. Dei rører seg i eit figurteaterliknande kroppsspråk og varierer replikkane frå det tørt sosialrealistiske til det høgdramatiske. Og vi som publikum følgjer dei, ler med dei, og av dei, og identifiserer oss med dei med éin gong.

Det vil seie: fram til pause. På merkeleg vis er det som lufta går litt ut av ballongen når skodespelarane, framleis i same irrasjonelle kostyme, spelar andre roller enn i førsteakta og går over i ein meir alminneleg spelestil. Da er det òg som ein kveler noko av det dobbeltkommuniserande i Lygres finurlege tekst.

Utnyttar potensialet

Det særskilt originale vi har elska til no, går over i meir motebundne teatereffektar, ting vi tykkjer vi har sett mange gonger før. Til dømes er ikkje kjønnsnøytral casting særleg originalt lenger. (Det er berre ei veke sidan vi såg det sist.)

Men når så mykje er sagt: Sjeldan har vi sett det magiske potensialet i hovudscena på Det Norske Teatret betre utnytta enn her. Det er elles ei scene som ofte kan verke for storvakse. Det store mørket dominert av ein stor lyssøyle, og den høge kvelvinga over det heile er hypnotisk effektfullt.

Kostyme og musikkbruk er storarta. Og skodespelarane: Jon Bleiklie Devik, Ane Dahl Torp, Oddgeir Thune, Kjersti Dalseide, Kyrre Hellum, Thea Lambrechts Vaulen, Preben Hodneland og Laila Goody meistrar alle glimrande den tvitydige kombinasjonen av realisme og ekspresjonistisk galenskap. Det vil som sagt seie, særleg fram til pausen. Kan hende er denne kombinasjonen noko vi burde øve oss på i kvardagen, vi andre òg.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.

Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.

Foto: Dagfinn Nordbø

MatFeature
Dagfinn Nordbø

Finaste finnbiffen

«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis