Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Satiresirkus om makt og demokrati

Tysk absurd-politisk komedie slår frekt og friskt, men er òg litt slitsam.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Øystein Martinsen har hovudrolla som Rolf Pang.

Øystein Martinsen har hovudrolla som Rolf Pang.

Foto: Stig Håvard Dirdal

Øystein Martinsen har hovudrolla som Rolf Pang.

Øystein Martinsen har hovudrolla som Rolf Pang.

Foto: Stig Håvard Dirdal

2845
20190524
2845
20190524

Rogaland Teater (Teaterhallen)

Marius von
Mayenburg:

Pang!

Omsett av Øyvind Berg
Regi: Nina Weisser
Scenografi og kostyme: Daniel Åkerström-Steen

Kjernefamiliemodellen som symbolberar for eit skakkøyrt samfunnssystem er eit ganske så brukbart, og difor velkjent, tema i teaterlitteraturen. Det vart originalt handsama i 20-åra, i surrealismerørsla, i det franske stykket Victor – eller barna tar makten av Roger Vitrac. Ionesco og Pinter brukte det som utgangspunkt for fleire absurdismestykke, og polske Slawomir Mrozek gav temaet eit godt rumpespark i 60-åra, i den merkelege komedien Tango. Den (framleis) unge tyske dramatikaren Marius von Mayenburg har alt i ei årrekkje markert seg med skarpt satiriske teatertekster og er helsa velkommen i mange land som ein velsett samtidskommentator. Skodespelet Pang! er eit personleg og originalt utforma arbeid, samstundes som det på fleire vis kviler på skuldrene til tidlegare teaterbølgjer og dramatikarar.

Runddans

I ein vilter, dramatisk runddans vert vi introduserte for ein person, Rolf Pang, som presenterer seg alt før han er fødd, og som til slutt gir stykket ein konklusjon etter at han er skoten og død. Eit menneske kjem til verda og krev merksemd, makt og rett til eigen vilje. Han er omgitt av panisk politisk korrekte foreldre, som er sprekkeferdig ukorrekte under fasaden, slitne naboar med nerveproblem og vald i heimen, og ei rad andre skrå personlegdomar i form av ein lækjar, ein TV-journalist, ei sexy barnevakt, ein musikklærar og så bortetter.

Den hyperaktive vesle Rolf Pang som veks opp i lynfart og tek kontrollen over det heile, vert eit skremmebilete på eit samfunn og ei samtid ute av kontroll, sjølvsagt. Det er mange både vittige og vettuge replikkar og dialogar i dette stykket, men persongalleriet er langt på veg klisjéaktig rissa opp, omtrent som i ein revy, og dei fleste typane verkar framande på oss. Omsetjinga gjer ingen løyndom av at dette går føre seg i Tyskland, og ein får òg eit ganske tydeleg inntrykk av at dette er klisjépersonar frå eit tysk urbanmiljø. Ikkje norsk.

Kunstpause

Skodespelarane gjer alle ein sjenerøs innsats, ikkje minst Øystein Martinsen som ein ustoppeleg energisk og livskraftig Rolf Pang, og Marianne Holter som den eksalterte og sjølvfornektande mora. Men regissøren kunne godt ha halde att nokre grader på både tempo og volum, for det er ikkje fritt for at delar av framsyninga druknar i effekt og mas. I den underlege augneblinken då Rolf Pang stoppar opp og tek ein fullstendig taus kunstpause, er det vi kjenner at – ja! – nett dette hadde teaterstykket Pang! trunge litt meir av. Slik kunne det vorte både morosamare og alvorlegare.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rogaland Teater (Teaterhallen)

Marius von
Mayenburg:

Pang!

Omsett av Øyvind Berg
Regi: Nina Weisser
Scenografi og kostyme: Daniel Åkerström-Steen

Kjernefamiliemodellen som symbolberar for eit skakkøyrt samfunnssystem er eit ganske så brukbart, og difor velkjent, tema i teaterlitteraturen. Det vart originalt handsama i 20-åra, i surrealismerørsla, i det franske stykket Victor – eller barna tar makten av Roger Vitrac. Ionesco og Pinter brukte det som utgangspunkt for fleire absurdismestykke, og polske Slawomir Mrozek gav temaet eit godt rumpespark i 60-åra, i den merkelege komedien Tango. Den (framleis) unge tyske dramatikaren Marius von Mayenburg har alt i ei årrekkje markert seg med skarpt satiriske teatertekster og er helsa velkommen i mange land som ein velsett samtidskommentator. Skodespelet Pang! er eit personleg og originalt utforma arbeid, samstundes som det på fleire vis kviler på skuldrene til tidlegare teaterbølgjer og dramatikarar.

Runddans

I ein vilter, dramatisk runddans vert vi introduserte for ein person, Rolf Pang, som presenterer seg alt før han er fødd, og som til slutt gir stykket ein konklusjon etter at han er skoten og død. Eit menneske kjem til verda og krev merksemd, makt og rett til eigen vilje. Han er omgitt av panisk politisk korrekte foreldre, som er sprekkeferdig ukorrekte under fasaden, slitne naboar med nerveproblem og vald i heimen, og ei rad andre skrå personlegdomar i form av ein lækjar, ein TV-journalist, ei sexy barnevakt, ein musikklærar og så bortetter.

Den hyperaktive vesle Rolf Pang som veks opp i lynfart og tek kontrollen over det heile, vert eit skremmebilete på eit samfunn og ei samtid ute av kontroll, sjølvsagt. Det er mange både vittige og vettuge replikkar og dialogar i dette stykket, men persongalleriet er langt på veg klisjéaktig rissa opp, omtrent som i ein revy, og dei fleste typane verkar framande på oss. Omsetjinga gjer ingen løyndom av at dette går føre seg i Tyskland, og ein får òg eit ganske tydeleg inntrykk av at dette er klisjépersonar frå eit tysk urbanmiljø. Ikkje norsk.

Kunstpause

Skodespelarane gjer alle ein sjenerøs innsats, ikkje minst Øystein Martinsen som ein ustoppeleg energisk og livskraftig Rolf Pang, og Marianne Holter som den eksalterte og sjølvfornektande mora. Men regissøren kunne godt ha halde att nokre grader på både tempo og volum, for det er ikkje fritt for at delar av framsyninga druknar i effekt og mas. I den underlege augneblinken då Rolf Pang stoppar opp og tek ein fullstendig taus kunstpause, er det vi kjenner at – ja! – nett dette hadde teaterstykket Pang! trunge litt meir av. Slik kunne det vorte både morosamare og alvorlegare.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB

Meldingar
DagTuastad

Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza

Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Foto: Aurel Obreja / AP / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

Moldova i skvis

Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.

Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.

Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.

Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB

Ordskifte
ThorbjørnJagland

Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon

«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»

Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Foto: Svein Gjerdåker

Samfunn

Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.

– Eg talar med Gud nesten heile tida

Eskil Skjeldal
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Foto: Svein Gjerdåker

Samfunn

Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.

– Eg talar med Gud nesten heile tida

Eskil Skjeldal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis