Skummel, men festleg klassikar
Originalt og underhaldande eventyrteater for vår tid.
Barneteatret ved Rogaland Teater fyller 60 år i år.
Foto: Stig Håvard Dirdal
Rogaland Teater
Barneteatret
Det tusende hjertet
av Tore Renberg og Janove Ottesen
Regi: Bjørn Ravn Carlsen
Scenografi: Even Børsum
Kostyme: Ingrid Nylander
Til Rogaland Teaters Barneteaters 50-årsjubileum for ti år sidan vart det levert ein splitter ny musikal for born, av forfattaren Tore Renberg og Kaizer-musikaren Janove Ottesen. Stykket, i slekt med både Roald Dahls og Astrid Lindgrens kryssklipte draum- og realismehistorier, vart ein stor suksess, og framsyninga den gongen ei flott fane for Barneteatret som institusjon. Ti år etter er stykket visuelt og musikalsk så likt originaloppsetjinga, at det alt fortonar seg som ein klassikar i selskap med Egner-stykka og «Julestjernen». Litt mørkare i grunntonen er det blitt, men framleis først og fremst spennande.
Forteljinga om to born som må ut i verda for å leite opp tapte hjarte, og kjempe mot fienden som har stole dei, har sjølvsagt klåre referansar til eventyr vi har høyrt og barnestykke vi har sett før, men uttrykket er likevel gjennomført originalt. Her er forstørra kroppsdelar som lever sine eigne liv, tidsmaskinar og heilsprø vitskapsmenn og mystikarar, i det heile overveldande for auge og øyre. Og midt mellom alle dei flinke barnestjernene kjem òg dei to vaksne skodespelarane, ei velopplagt Oddrun Valestrand som eksentriske Irina og Mareike Wang som den vonde Nana i ein eldsprutande prestasjon.
I skumlaste laget for dei minste i salen er nok dette, men for det velrenommerte barneteatret i Stavanger kunne neppe nokon åremålsfest vere festlegare. I år fyller dei 60 år.
Bent Kvalvik
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rogaland Teater
Barneteatret
Det tusende hjertet
av Tore Renberg og Janove Ottesen
Regi: Bjørn Ravn Carlsen
Scenografi: Even Børsum
Kostyme: Ingrid Nylander
Til Rogaland Teaters Barneteaters 50-årsjubileum for ti år sidan vart det levert ein splitter ny musikal for born, av forfattaren Tore Renberg og Kaizer-musikaren Janove Ottesen. Stykket, i slekt med både Roald Dahls og Astrid Lindgrens kryssklipte draum- og realismehistorier, vart ein stor suksess, og framsyninga den gongen ei flott fane for Barneteatret som institusjon. Ti år etter er stykket visuelt og musikalsk så likt originaloppsetjinga, at det alt fortonar seg som ein klassikar i selskap med Egner-stykka og «Julestjernen». Litt mørkare i grunntonen er det blitt, men framleis først og fremst spennande.
Forteljinga om to born som må ut i verda for å leite opp tapte hjarte, og kjempe mot fienden som har stole dei, har sjølvsagt klåre referansar til eventyr vi har høyrt og barnestykke vi har sett før, men uttrykket er likevel gjennomført originalt. Her er forstørra kroppsdelar som lever sine eigne liv, tidsmaskinar og heilsprø vitskapsmenn og mystikarar, i det heile overveldande for auge og øyre. Og midt mellom alle dei flinke barnestjernene kjem òg dei to vaksne skodespelarane, ei velopplagt Oddrun Valestrand som eksentriske Irina og Mareike Wang som den vonde Nana i ein eldsprutande prestasjon.
I skumlaste laget for dei minste i salen er nok dette, men for det velrenommerte barneteatret i Stavanger kunne neppe nokon åremålsfest vere festlegare. I år fyller dei 60 år.
Bent Kvalvik
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.