Surrealistisk realisme
Trass i litt uklår innramming, er spel og innhald fengslande.
Unn Vibeke Hol som desperat mor er intenst velspelt.
Foto: Fin Serck Hanssen
Det Norske
Teatret, Scene 2:
Joël Pommerat:
Dette barnet
Omsett av Tove Bakke
Regi: Jon Tombre
Scenografi og kostyme:
Lawrence Malstaf
Komponist: Amund Sjølie Sveen
Det kan somme tider verke som om teateret i dag har fått ei vegring mot å framføre såkalla «normale» skodespel, med ei heilt vanleg sosialrealistisk handling og rollefigurar ein kan identifisere seg med. På sett og vis er det jo forståeleg, for vi lever i ei tid der filmen, og framfor alt TV-seriane på Netflix, langt på veg har stole den opphavlege oppgåva teateret hadde med å fortelje den enkle, direkte historia frå ein attkjenneleg kvardag. Teateret synest nok det må finne eit nytt uttrykk for å halde på merksemda.
Sterke historier
I ei framsyning som til dømes Dette barnet på Det Norske Teatret vert ein tydeleg mint på både moglegheitene og grensene når teateret gjerne vil fortelje, men samstundes vere teater og ikkje TV-serie. Teaterteksten Dette barnet av franske Joël Pommerat har fine og sterke historier i seg, men i ein distansert, surrealistisk regi kjem vi berre glimtvis inn til kjernen av det som skal forteljast.
Stykket byggjer delvis på intervju og rapportar frå eit pressa buområde i den franske byen Calvados. Det dreier seg først og fremst om foreldre og born-konfliktar, problema med å vere forelder og problema med å vere barn. Det er med andre ord ein tematikk dei aller fleste kan setje seg inn i. I eit scenerom dominert av kortribunar og store plasttrekk, der skodespelarane formar barneandlet i sand i isoporklisjéar og på eit vis er overvaka av eit omdreiande, droneaktig ljoselement, går dei fem medverkande inn og ut av ulike roller og ulike historier.
Forvirrar
Regissøren Jon Tombre har tydelegvis ønskt seg ei stemning av utforsking, ei kjensle av å vere på leit. Det fungerer til tider, men andre stunder gir det eit distansert metanivå til innhaldet som mest forvirrar. Sekvensen med den unge einslege mora som gjerne vil gje bort ungen sin til det vennlege homseparet i høgda over henne, kjem både sårt og vakkert fram til oss. Dei to mor og born-dialogane, med Unn Vibeke Hol som to ulike, desperate mødrer, er intenst velspelte og engasjerande, både av Hol, av Gard Skagestad som sonen og Ragnhild Meling Enoksen som dottera. Sekvensen på likhuset, derimot, der to kvinner skal identifisere eit lik som kan vere sonen til ein av dei, vert affektert og uinteressant grunna pikanteriet med å la menn spele kvinner. Å velje skodespelarar til roller utan omsyn til kjønn er svært på moten for tida, men det fungerer mest aldri dramatisk.
Dei alt nemnde Hol, Skagestad og Enoksen, pluss Espen Løvås og Kyrre Hellum, gjer alle fint skodespelararbeid. I eit meir tilforlateleg regilandskap kunne dei kan hende engasjert oss endå meir.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det Norske
Teatret, Scene 2:
Joël Pommerat:
Dette barnet
Omsett av Tove Bakke
Regi: Jon Tombre
Scenografi og kostyme:
Lawrence Malstaf
Komponist: Amund Sjølie Sveen
Det kan somme tider verke som om teateret i dag har fått ei vegring mot å framføre såkalla «normale» skodespel, med ei heilt vanleg sosialrealistisk handling og rollefigurar ein kan identifisere seg med. På sett og vis er det jo forståeleg, for vi lever i ei tid der filmen, og framfor alt TV-seriane på Netflix, langt på veg har stole den opphavlege oppgåva teateret hadde med å fortelje den enkle, direkte historia frå ein attkjenneleg kvardag. Teateret synest nok det må finne eit nytt uttrykk for å halde på merksemda.
Sterke historier
I ei framsyning som til dømes Dette barnet på Det Norske Teatret vert ein tydeleg mint på både moglegheitene og grensene når teateret gjerne vil fortelje, men samstundes vere teater og ikkje TV-serie. Teaterteksten Dette barnet av franske Joël Pommerat har fine og sterke historier i seg, men i ein distansert, surrealistisk regi kjem vi berre glimtvis inn til kjernen av det som skal forteljast.
Stykket byggjer delvis på intervju og rapportar frå eit pressa buområde i den franske byen Calvados. Det dreier seg først og fremst om foreldre og born-konfliktar, problema med å vere forelder og problema med å vere barn. Det er med andre ord ein tematikk dei aller fleste kan setje seg inn i. I eit scenerom dominert av kortribunar og store plasttrekk, der skodespelarane formar barneandlet i sand i isoporklisjéar og på eit vis er overvaka av eit omdreiande, droneaktig ljoselement, går dei fem medverkande inn og ut av ulike roller og ulike historier.
Forvirrar
Regissøren Jon Tombre har tydelegvis ønskt seg ei stemning av utforsking, ei kjensle av å vere på leit. Det fungerer til tider, men andre stunder gir det eit distansert metanivå til innhaldet som mest forvirrar. Sekvensen med den unge einslege mora som gjerne vil gje bort ungen sin til det vennlege homseparet i høgda over henne, kjem både sårt og vakkert fram til oss. Dei to mor og born-dialogane, med Unn Vibeke Hol som to ulike, desperate mødrer, er intenst velspelte og engasjerande, både av Hol, av Gard Skagestad som sonen og Ragnhild Meling Enoksen som dottera. Sekvensen på likhuset, derimot, der to kvinner skal identifisere eit lik som kan vere sonen til ein av dei, vert affektert og uinteressant grunna pikanteriet med å la menn spele kvinner. Å velje skodespelarar til roller utan omsyn til kjønn er svært på moten for tida, men det fungerer mest aldri dramatisk.
Dei alt nemnde Hol, Skagestad og Enoksen, pluss Espen Løvås og Kyrre Hellum, gjer alle fint skodespelararbeid. I eit meir tilforlateleg regilandskap kunne dei kan hende engasjert oss endå meir.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.