Ut på vegen som seg sjølv
Liv Ullmann og Tom Remlov byr på slentrande moro og alvor om livet hennar.
BERGEN INTERNASJONALE FILMFESTIVAL
Liv Ullmann vert intervjua av Tom Remlov på scena.
Foto: Heiko Junge / NTB scanpix
Riksteatret/ Nationaltheatret:
Av og med Liv Ullmann og Tom Remlov:
LIV. Et møte med Liv Ullmann
Regi: Bentein Baardson
Konseptutviklar og regiassistent: Einar Bjørge
Scenografi: Nora Furuholmen
Fenomenet Liv Ullmann er eit av dei merkelegaste og kan hende òg mest typiske norskdomsfenomena vi har. Blant verdskjente norske kvinner er ho like vidgjeten som Kirsten Flagstad og Sonja Henie, og i motsetning til dei hine er ho fullt ut nolevande. Det kan synest som vi i Noreg aldri heilt har fatta formatet hennar. (Men det er det nok mange nordmenn som ikkje har skjøna med omsyn til Ibsen heller.)
Liv og karriere
Som mange andre aldrande teater- og filmstjerner har ho fleire gonger sagt at no skal ho ikkje opptre meir. Det løftet har ho heldigvis ikkje halde. Og det skal ho ha, ho har alltid vore flink til å kome heimom for roller i Noreg, sjølv i dei heitaste Broadway- og Hollywood-åra. Det ho har kome heim for denne gongen, er eit regissert talkshow, der ho, intervjua av riksteatersjef Tom Remlov, fortel om livet sitt og karrieren sin. Frå talrike TV-program, og eit par sjølvbiografiar, veit vi at ho er ein god forteljar. Ho fornektar seg ikkje denne gongen heller. Både dei anekdotiske detaljane om regissørar, skodespelarar og andre ho har møtt, dei sterke opplevingane som har prega henne i humanitært arbeid verda over, og dei små glimta av erkjenningar om det å vere dotter, partner og mor midt i ein kvervelvind av ein karriere, alt leverer ho med den velkjende varmen og den sjølvironiske humoren ho har stadfesta gjennom alle år.
Ekte
Det er likevel ikkje heilt lett å vite korleis ein skal vurdere denne hendinga som teaterframsyning. På same måte som den etablerte forma standup gir dette eit inntrykk av improvisert eingongshending, noko vi sjølvsagt veit det ikkje er. Dette er heilt klårt eit evenement halde under stålkontroll, trygt plassert innaNfor hovudpersonens eiga komfortsone. Det beste ein då kan seie om det som teater, er at det faktisk gir ei overtydande kjensle av nettopp improvisasjon. Mykje av magien i dette ligg naturleg nok i Ullmanns suverene evne til alltid å verke ekte, men fortenesta ligg i høgste grad òg hjå Tom Remlov, som aldri ein augneblink verkar mekanisk førebudd.
Framsyninga inneheld òg nokre små historiske videoglimt av Ullmann i Et dukkehjem og I Rememember Mama på Broadway. Og da er det ikkje fritt for at vi tenkjer: Skodespelaren Liv Ullmann er likevel aller best. Måtte ho berre framleis la seg freiste til nye oppgåver.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Riksteatret/ Nationaltheatret:
Av og med Liv Ullmann og Tom Remlov:
LIV. Et møte med Liv Ullmann
Regi: Bentein Baardson
Konseptutviklar og regiassistent: Einar Bjørge
Scenografi: Nora Furuholmen
Fenomenet Liv Ullmann er eit av dei merkelegaste og kan hende òg mest typiske norskdomsfenomena vi har. Blant verdskjente norske kvinner er ho like vidgjeten som Kirsten Flagstad og Sonja Henie, og i motsetning til dei hine er ho fullt ut nolevande. Det kan synest som vi i Noreg aldri heilt har fatta formatet hennar. (Men det er det nok mange nordmenn som ikkje har skjøna med omsyn til Ibsen heller.)
Liv og karriere
Som mange andre aldrande teater- og filmstjerner har ho fleire gonger sagt at no skal ho ikkje opptre meir. Det løftet har ho heldigvis ikkje halde. Og det skal ho ha, ho har alltid vore flink til å kome heimom for roller i Noreg, sjølv i dei heitaste Broadway- og Hollywood-åra. Det ho har kome heim for denne gongen, er eit regissert talkshow, der ho, intervjua av riksteatersjef Tom Remlov, fortel om livet sitt og karrieren sin. Frå talrike TV-program, og eit par sjølvbiografiar, veit vi at ho er ein god forteljar. Ho fornektar seg ikkje denne gongen heller. Både dei anekdotiske detaljane om regissørar, skodespelarar og andre ho har møtt, dei sterke opplevingane som har prega henne i humanitært arbeid verda over, og dei små glimta av erkjenningar om det å vere dotter, partner og mor midt i ein kvervelvind av ein karriere, alt leverer ho med den velkjende varmen og den sjølvironiske humoren ho har stadfesta gjennom alle år.
Ekte
Det er likevel ikkje heilt lett å vite korleis ein skal vurdere denne hendinga som teaterframsyning. På same måte som den etablerte forma standup gir dette eit inntrykk av improvisert eingongshending, noko vi sjølvsagt veit det ikkje er. Dette er heilt klårt eit evenement halde under stålkontroll, trygt plassert innaNfor hovudpersonens eiga komfortsone. Det beste ein då kan seie om det som teater, er at det faktisk gir ei overtydande kjensle av nettopp improvisasjon. Mykje av magien i dette ligg naturleg nok i Ullmanns suverene evne til alltid å verke ekte, men fortenesta ligg i høgste grad òg hjå Tom Remlov, som aldri ein augneblink verkar mekanisk førebudd.
Framsyninga inneheld òg nokre små historiske videoglimt av Ullmann i Et dukkehjem og I Rememember Mama på Broadway. Og da er det ikkje fritt for at vi tenkjer: Skodespelaren Liv Ullmann er likevel aller best. Måtte ho berre framleis la seg freiste til nye oppgåver.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.