JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Vakker vassfabel

Årets Oscar-favoritt er flott å sjå på og varmar hjarta.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Sally Hawkins spelar rolla som den stumme reinhaldaren som forelskar seg i ein vassmann.

Sally Hawkins spelar rolla som den stumme reinhaldaren som forelskar seg i ein vassmann.

Foto: Kerry Hayes / Twentieth Century Fox

Sally Hawkins spelar rolla som den stumme reinhaldaren som forelskar seg i ein vassmann.

Sally Hawkins spelar rolla som den stumme reinhaldaren som forelskar seg i ein vassmann.

Foto: Kerry Hayes / Twentieth Century Fox

2399
20180223
2399
20180223

Drama / Fantasy

Regi: Guillermo del Toro

The Shape of Water

Med: Sally Hawkins, Octavia
Spencer, Michael Shannon

Elisa (Hawkins) jobbar som reinhaldsarbeidar på ein hemmeleg forskingsinstitusjon i Baltimore i 1962. Sidan ho er stum, står kollega Zelda (Spencer) for det meste av praten. Heime er det venn og teiknar Giles (Jenkins) som snakkar. Ein dag kjem ein ufyseleg offiser (Shannon) med eit mystisk vassvesen som vekkjer noko i Elisa. Vennskapen gryr, men paranoiaen i den kalde krigen trugar livet til den smarte, sære skapningen.

Figuren minner om vassmannen Abe Sapien frå Hellboy, men inspirasjonen er Den sorte lagune frå 1954. The Shape of Water er rik på filmhistoriske hint og nikk til regissør Guillermo del Toros eigen karriere tilbake til klokkeverka i Cronos (1993). Vi finn estetiske vink til populære Pans labyrint og ein vassparallell til Djevelens ryggrad. Som desse to er The Shape of Water ein personleg og politisk fabel. Polarisering pregar tida vår, veit meksikanaren.

Plettfri klipp og kamera gjer at filmen flyt framifrå. Han er heilstøypt. Blant dei tretten Oscar-nominasjonane finn vi med god grunn dei som har arbeidd med kostyme og produksjonsdesign. Dei har boltra seg med flotte fargar og former. Del Toro har alltid hatt stø hand om estetikken i filmar med fantastiske element. Ei solid rekke skodespelarar gjer òg sitt til at forteljinga sit godt, med Sally Hawkins i front som reine vasslilja.

Med The Shape of Water følger del Toro dei meksikanske kameratane sine Iñárritu og Cuarón i trekløveren som pressa i USA kallar Three Amigos. Alle har blitt nominerte til Oscar for beste film. Del Toro set støtt sitt særpreg på storproduksjonar for eit breitt publikum. No er han for alvor inne i varmen med ein film om utanforskap.

Dei sosiale strukturane på sekstitalet blir skildra i små drypp. Med ein trio som er stum, svart og skeiv, står alle på utsida av normalen. Legg ein til ein sympatisk spion frå Sovjet og det namnlause vassvesenet, har ein eit breitt register av figurar som fint kommenterer det å ikkje passe inn. Historia ber på inkluderande varme. Storslagen stil og små folk med stort hjarte sikrar ein sjarmerande film mange vil kose seg med.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama / Fantasy

Regi: Guillermo del Toro

The Shape of Water

Med: Sally Hawkins, Octavia
Spencer, Michael Shannon

Elisa (Hawkins) jobbar som reinhaldsarbeidar på ein hemmeleg forskingsinstitusjon i Baltimore i 1962. Sidan ho er stum, står kollega Zelda (Spencer) for det meste av praten. Heime er det venn og teiknar Giles (Jenkins) som snakkar. Ein dag kjem ein ufyseleg offiser (Shannon) med eit mystisk vassvesen som vekkjer noko i Elisa. Vennskapen gryr, men paranoiaen i den kalde krigen trugar livet til den smarte, sære skapningen.

Figuren minner om vassmannen Abe Sapien frå Hellboy, men inspirasjonen er Den sorte lagune frå 1954. The Shape of Water er rik på filmhistoriske hint og nikk til regissør Guillermo del Toros eigen karriere tilbake til klokkeverka i Cronos (1993). Vi finn estetiske vink til populære Pans labyrint og ein vassparallell til Djevelens ryggrad. Som desse to er The Shape of Water ein personleg og politisk fabel. Polarisering pregar tida vår, veit meksikanaren.

Plettfri klipp og kamera gjer at filmen flyt framifrå. Han er heilstøypt. Blant dei tretten Oscar-nominasjonane finn vi med god grunn dei som har arbeidd med kostyme og produksjonsdesign. Dei har boltra seg med flotte fargar og former. Del Toro har alltid hatt stø hand om estetikken i filmar med fantastiske element. Ei solid rekke skodespelarar gjer òg sitt til at forteljinga sit godt, med Sally Hawkins i front som reine vasslilja.

Med The Shape of Water følger del Toro dei meksikanske kameratane sine Iñárritu og Cuarón i trekløveren som pressa i USA kallar Three Amigos. Alle har blitt nominerte til Oscar for beste film. Del Toro set støtt sitt særpreg på storproduksjonar for eit breitt publikum. No er han for alvor inne i varmen med ein film om utanforskap.

Dei sosiale strukturane på sekstitalet blir skildra i små drypp. Med ein trio som er stum, svart og skeiv, står alle på utsida av normalen. Legg ein til ein sympatisk spion frå Sovjet og det namnlause vassvesenet, har ein eit breitt register av figurar som fint kommenterer det å ikkje passe inn. Historia ber på inkluderande varme. Storslagen stil og små folk med stort hjarte sikrar ein sjarmerande film mange vil kose seg med.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Vår Juliette har overraskande tyngde til å vera pakka inn så lett

Brit Aksnes
Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Vår Juliette har overraskande tyngde til å vera pakka inn så lett

Brit Aksnes
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis