Våt kveld med alligatorar
Det fløymer som vanleg over av enkel sommarspenning frå USA.
Kaya Scodelario spelar hovudrolla som symjetalentet Haley.
Foto: Sergej Radovic / Paramount Pictures
Thriller
Regi: Alexandre Aja
Crawl
Med: Kaya Scodelario, Barry Pepper
Ein orkan treffer Florida og symjetalentet Haley (Scodelario) køyrer mot den evakuerande trafikken for å finne faren (Pepper), som ikkje tek telefonen. Ho finn han svima av og blodig i ein kjellar full av gjørme. Vatnet stig fort, og det er eit dårlig teikn at ho passerte ein alligatorfarm på vegen.
Sym for livet
Crawl er produsert av legenda Sam Raimi, så vi veit to ting. 1) Noko kjem til å koma. 2) Det vil bli blod. I førre film av regissør Alexandre Aja var det piraja som sette tennene i lettkledd ungdom. Symjetimar løner seg igjen. Faren har alltid jaga Haley fram for å bli best. Forholdet mellom dei gjev eit menneskeleg drama som kjennest overflødig, med klemmepausar, barndomsminne og pokalar. Thrilleren er mørk, men kommenterer korkje klimaendring eller statleg svikt i USA under katastrofar. Spenninga står for seg. Filmen følgjer formlar og er nøktern.
Stilglimt
Den mørke kjellaren er effektfull. Ljoset som siv mellom mursteinsstrukturane, liknar georgskors. Alligatorane ser ekle ut. Dei er skumle. Ute ser ein diverre lett at produksjonen har spart på studioinnspeling i basseng. Som litt liketil thriller held det vatn nokolunde. Eg veit om meir irriterande samlebandsfilmar. Musikken masar ikkje så mykje. Du får flaum og alligatorar. At filmen kjem på kino i Noreg, er neppe naudsynt.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Thriller
Regi: Alexandre Aja
Crawl
Med: Kaya Scodelario, Barry Pepper
Ein orkan treffer Florida og symjetalentet Haley (Scodelario) køyrer mot den evakuerande trafikken for å finne faren (Pepper), som ikkje tek telefonen. Ho finn han svima av og blodig i ein kjellar full av gjørme. Vatnet stig fort, og det er eit dårlig teikn at ho passerte ein alligatorfarm på vegen.
Sym for livet
Crawl er produsert av legenda Sam Raimi, så vi veit to ting. 1) Noko kjem til å koma. 2) Det vil bli blod. I førre film av regissør Alexandre Aja var det piraja som sette tennene i lettkledd ungdom. Symjetimar løner seg igjen. Faren har alltid jaga Haley fram for å bli best. Forholdet mellom dei gjev eit menneskeleg drama som kjennest overflødig, med klemmepausar, barndomsminne og pokalar. Thrilleren er mørk, men kommenterer korkje klimaendring eller statleg svikt i USA under katastrofar. Spenninga står for seg. Filmen følgjer formlar og er nøktern.
Stilglimt
Den mørke kjellaren er effektfull. Ljoset som siv mellom mursteinsstrukturane, liknar georgskors. Alligatorane ser ekle ut. Dei er skumle. Ute ser ein diverre lett at produksjonen har spart på studioinnspeling i basseng. Som litt liketil thriller held det vatn nokolunde. Eg veit om meir irriterande samlebandsfilmar. Musikken masar ikkje så mykje. Du får flaum og alligatorar. At filmen kjem på kino i Noreg, er neppe naudsynt.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Som litt liketil thriller held det vatn nokolunde.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.