Apete algoritmerytmar
Spontant genererte trommesoloar akkompagnerer eit nytt dataspel.
Jazz
Gabe Cuzzillo / Matt Boch / Bennett Foddy:
Ape Out
Devolver Digital
Musikkopplevingar kjem i stadig nye former og format ut over det tradisjonelle albumet.
Det hender mellom anna litt av kvart i dataspelmusikken for tida: Til dømes skreiv vi om Marshmellos «liveopptreden» i nettspelet Fortnite for eit par veker sidan, og ei lang stund før det igjen om lydsporet til dataspelet No Man’s Sky, der musikken blir autokomponert i augneblunken ut frå ein massiv samplebank og korleis ein speler.
Dei fleste veit å setje pris på ein god tromme- eller perkusjonssolo, men trommeslageri blir generelt gjenstand for altfor lite merksemd. Ordet perkusjon kjem av det latinske percussionem: banking, slåing og slag som tidsmåling, og her er det det flunkande nye dataspelet Ape Out kjem inn i biletet – i denne artige, hardtslåande gorillasimulatoren aukar volumet og intensiteten i den jazzinspirerte musikken i takt, bokstaveleg tala, med brutaliteten.
I Chris Cunninghams berømte kortfilm Monkey Drummer frå 2001 får vi sjå ein robotape med menneskelemmar framføre Aphex Twins umogeleg raske trommeprogrammering.
Musikken i Ape Out er langt mindre robotisert – her blir musikken «improvisert», basert på ei samling på over 1000 akustiske tromme- og perkusjonssnuttar, i samsvar med det som hender i spelet, som heller enn tradisjonelle brett eller kapittel er delt opp i fire «vinylalbum» med A- og B-sider.
Her har bakgrunnsmusikken blitt flytta heilt fram i forgrunnen, og resultatet er ei herleg høglydt og nyskapande oppleving.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Gabe Cuzzillo / Matt Boch / Bennett Foddy:
Ape Out
Devolver Digital
Musikkopplevingar kjem i stadig nye former og format ut over det tradisjonelle albumet.
Det hender mellom anna litt av kvart i dataspelmusikken for tida: Til dømes skreiv vi om Marshmellos «liveopptreden» i nettspelet Fortnite for eit par veker sidan, og ei lang stund før det igjen om lydsporet til dataspelet No Man’s Sky, der musikken blir autokomponert i augneblunken ut frå ein massiv samplebank og korleis ein speler.
Dei fleste veit å setje pris på ein god tromme- eller perkusjonssolo, men trommeslageri blir generelt gjenstand for altfor lite merksemd. Ordet perkusjon kjem av det latinske percussionem: banking, slåing og slag som tidsmåling, og her er det det flunkande nye dataspelet Ape Out kjem inn i biletet – i denne artige, hardtslåande gorillasimulatoren aukar volumet og intensiteten i den jazzinspirerte musikken i takt, bokstaveleg tala, med brutaliteten.
I Chris Cunninghams berømte kortfilm Monkey Drummer frå 2001 får vi sjå ein robotape med menneskelemmar framføre Aphex Twins umogeleg raske trommeprogrammering.
Musikken i Ape Out er langt mindre robotisert – her blir musikken «improvisert», basert på ei samling på over 1000 akustiske tromme- og perkusjonssnuttar, i samsvar med det som hender i spelet, som heller enn tradisjonelle brett eller kapittel er delt opp i fire «vinylalbum» med A- og B-sider.
Her har bakgrunnsmusikken blitt flytta heilt fram i forgrunnen, og resultatet er ei herleg høglydt og nyskapande oppleving.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.