Arkivet: Alexandre Desplats Isle of Dogs
Tolvåringen Atari prøver å berge hunden sin.
Foto: Twentieth Century Fox Norway
Wes Andersons film av året, Isle of Dogs, baud på ei stor oppleving i kinomørkret – sjeldan ser ein stop motion-animasjon av eit slikt format, for det skal ein god dose dedikasjon og tolmod til for å skape eit slikt fiksjonsunivers. Det er ikkje for ingenting at regissør Anderson er kjend som ein formidabel estetikar og ein utrøytteleg perfeksjonist.
Også lydsporet var framifrå, og det var det Alexandre Desplat som stod bak – komponisten som fekk ein Oscar då han sette musikk til Andersons The Grand Budapest Hotel (2014), og vart nominert til same pris for musikken til Fantastic Mr. Fox (2009), den førre animasjonsfilmen frå den kanten.
Det er ikkje tvil om at Desplat i likskap med Anderson har late seg inspirere av filmane til Akira Kurosawa (1910–1998) i arbeidet med Isle of Dogs. Likevel er lydsporet mest av alt ein markant demonstrasjon av kor godt komponisten kjenner gemyttet og sensibiliteten til regissøren. I likskap med forteljinga er også musikken elegant, vemodig og vilter om kvarandre, i ein herleg miks.
Mest av alt er lydsporet forrykande rytmisk, med ei eksentrisk instrumentering som plasserer perkusjonen og treblåsarane sentralt i lydbiletet. Som fundament brukar Desplat japanske taiko-trommer. Sjå filmen – og merk deg musikkbruken når du gjer det.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Wes Andersons film av året, Isle of Dogs, baud på ei stor oppleving i kinomørkret – sjeldan ser ein stop motion-animasjon av eit slikt format, for det skal ein god dose dedikasjon og tolmod til for å skape eit slikt fiksjonsunivers. Det er ikkje for ingenting at regissør Anderson er kjend som ein formidabel estetikar og ein utrøytteleg perfeksjonist.
Også lydsporet var framifrå, og det var det Alexandre Desplat som stod bak – komponisten som fekk ein Oscar då han sette musikk til Andersons The Grand Budapest Hotel (2014), og vart nominert til same pris for musikken til Fantastic Mr. Fox (2009), den førre animasjonsfilmen frå den kanten.
Det er ikkje tvil om at Desplat i likskap med Anderson har late seg inspirere av filmane til Akira Kurosawa (1910–1998) i arbeidet med Isle of Dogs. Likevel er lydsporet mest av alt ein markant demonstrasjon av kor godt komponisten kjenner gemyttet og sensibiliteten til regissøren. I likskap med forteljinga er også musikken elegant, vemodig og vilter om kvarandre, i ein herleg miks.
Mest av alt er lydsporet forrykande rytmisk, med ei eksentrisk instrumentering som plasserer perkusjonen og treblåsarane sentralt i lydbiletet. Som fundament brukar Desplat japanske taiko-trommer. Sjå filmen – og merk deg musikkbruken når du gjer det.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.