Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Arkivet: Dylan igjen

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
I 2001 innleidde Bob Dylan europaturneen sin med konsert på torget i Trondheim.

I 2001 innleidde Bob Dylan europaturneen sin med konsert på torget i Trondheim.

Foto: Gorm Kallestad / NTB scanpix

I 2001 innleidde Bob Dylan europaturneen sin med konsert på torget i Trondheim.

I 2001 innleidde Bob Dylan europaturneen sin med konsert på torget i Trondheim.

Foto: Gorm Kallestad / NTB scanpix

1422
20190621
1422
20190621

I kveld står Bob Dylan på scenen i Bergen for tredje gong, etter ein turnépause på vel seks veker, det vert den første av 14 konsertar utover sommaren, som også vil føre han til Oslo (29. juni). Mannen fylte 78 år for nokre veker sidan. Her gjeld det å ta turen.

Får vi eit nytt repertoar, slik tilfellet av og til er etter ein pause frå turnélivet? Skeivar han ut på scenekanten, bøygd over munnspelet? Stiller han seg bak tangentane og vert ståande der storparten av konserten?

Då Dylan først kom til Bergen i 2001, endra det på byens status som konsertstad, har Bergenfest-sjef Frank Nes fleire gonger sagt. Då artisten vende tilbake ti år seinare, i 2011, var det ingen som fekk hakeslepp.

Sjølv ser eg mest fram til å høyre Dylan framføre nyare materiale, og med ein karriere med eit slikt omfang tyder det låtar som har vorte til i tidsrommet sidan artisten vitja Bergen for første gong, og då særleg frå rimeleg ferske klassikarar som Modern Times (2006) og Tempest (2012).

Det vitnar om ein slitesterk, vedvarande vitalitet at mellom ein tredel og halvparten av dei cirka 20 songane Dylan vanlegvis spelar i løpet av ein konsert, er laga etter tusenårsskiftet, og ofte fleire enn det han plukkar fram frå dei tungt kanoniserte 1960-åra. Sjølv kunne eg ha klart meg utan «Blowin’ in the Wind» på oppløpet, slik vi fekk det i 2001 og 2011 – er Dylan forplikta til å synge songen?

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

I kveld står Bob Dylan på scenen i Bergen for tredje gong, etter ein turnépause på vel seks veker, det vert den første av 14 konsertar utover sommaren, som også vil føre han til Oslo (29. juni). Mannen fylte 78 år for nokre veker sidan. Her gjeld det å ta turen.

Får vi eit nytt repertoar, slik tilfellet av og til er etter ein pause frå turnélivet? Skeivar han ut på scenekanten, bøygd over munnspelet? Stiller han seg bak tangentane og vert ståande der storparten av konserten?

Då Dylan først kom til Bergen i 2001, endra det på byens status som konsertstad, har Bergenfest-sjef Frank Nes fleire gonger sagt. Då artisten vende tilbake ti år seinare, i 2011, var det ingen som fekk hakeslepp.

Sjølv ser eg mest fram til å høyre Dylan framføre nyare materiale, og med ein karriere med eit slikt omfang tyder det låtar som har vorte til i tidsrommet sidan artisten vitja Bergen for første gong, og då særleg frå rimeleg ferske klassikarar som Modern Times (2006) og Tempest (2012).

Det vitnar om ein slitesterk, vedvarande vitalitet at mellom ein tredel og halvparten av dei cirka 20 songane Dylan vanlegvis spelar i løpet av ein konsert, er laga etter tusenårsskiftet, og ofte fleire enn det han plukkar fram frå dei tungt kanoniserte 1960-åra. Sjølv kunne eg ha klart meg utan «Blowin’ in the Wind» på oppløpet, slik vi fekk det i 2001 og 2011 – er Dylan forplikta til å synge songen?

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

Det virtuelle Unesco-museet for stolne kunstobjekt vil vise tredimensjonale modellar av gjenstandar som er skjulte på den illegale kunstmarknaden.

Det virtuelle Unesco-museet for stolne kunstobjekt vil vise tredimensjonale modellar av gjenstandar som er skjulte på den illegale kunstmarknaden.

Illustrasjon: Kéré Architecture

Samfunn

Der krim møter kunst

Kulturskattar av uante verdiar er stolne og fjerna frå samfunna dei høyrer heime i. I løpet av året vil vi kunne sjå ein del av dei, i eit nytt virtuelt museum for stolne kulturminne.

Christiane Jordheim Larsen
Det virtuelle Unesco-museet for stolne kunstobjekt vil vise tredimensjonale modellar av gjenstandar som er skjulte på den illegale kunstmarknaden.

Det virtuelle Unesco-museet for stolne kunstobjekt vil vise tredimensjonale modellar av gjenstandar som er skjulte på den illegale kunstmarknaden.

Illustrasjon: Kéré Architecture

Samfunn

Der krim møter kunst

Kulturskattar av uante verdiar er stolne og fjerna frå samfunna dei høyrer heime i. I løpet av året vil vi kunne sjå ein del av dei, i eit nytt virtuelt museum for stolne kulturminne.

Christiane Jordheim Larsen
Eivind Riise Hauge har skrive både noveller, romanar og skodespel.

Eivind Riise Hauge har skrive både noveller, romanar og skodespel.

Foto: Eivind Senneset

BokMeldingar
Odd W. Surén

Dei førehandsdømde og samfunnet

Eivind Riise Hauge skriv med forstand om brotsmenn, rettsvesen, liv og lære.

Ein tilhengjar støttar det saudiarabiske fotballaget.

Ein tilhengjar støttar det saudiarabiske fotballaget.

Foto: Mohamed Abd El Ghany / Reuters / NTB

Ordskifte
Thomas Mo Willig

Fotball og laksediplomati

Fortener Saudi-Arabia meir merksemd fordi dei skal arrangera endå eit nytt idrettsarrangement? Absolutt. Klarer NFF å endra norsk utanrikspolitikk og handels- og reisemønster med kritikken sin? Truleg ikkje.

Magnus Carlsen og Jan Nepomnjasjtsjij i finalen i lynsjakk i New York nyttårsaftan.

Magnus Carlsen og Jan Nepomnjasjtsjij i finalen i lynsjakk i New York nyttårsaftan.

Foto: Michal Walusza / Fide

KommentarSamfunn
Atle Grønn

Ingen vaksne heime

Magnus Carlsen styrer sjakkverda som han vil – på gode og dårlege dagar. Ein time inn i det nye året gav han seg sjølv eit nytt gull i VM i lynsjakk.

Ein kosmetisk klinikk i Miami i USA reklamerer for såkalla BBL-behandling, der filler blir injisert i rumpa.

Ein kosmetisk klinikk i Miami i USA reklamerer for såkalla BBL-behandling, der filler blir injisert i rumpa.

Foto: Ellis Rua / AP / NTB

HelseSamfunn

Ein bransje full av skrukkar

2025 blir eit rekordår – også for fiksing av fjes. Noreg er eit av få land i verda der styresmaktene ikkje bryr seg med kven som injiserer kva.

Marita Liabø
Ein kosmetisk klinikk i Miami i USA reklamerer for såkalla BBL-behandling, der filler blir injisert i rumpa.

Ein kosmetisk klinikk i Miami i USA reklamerer for såkalla BBL-behandling, der filler blir injisert i rumpa.

Foto: Ellis Rua / AP / NTB

HelseSamfunn

Ein bransje full av skrukkar

2025 blir eit rekordår – også for fiksing av fjes. Noreg er eit av få land i verda der styresmaktene ikkje bryr seg med kven som injiserer kva.

Marita Liabø

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis