Arkivet: Etter regnet
Ei bru over ei uroleg elv, eller ly frå storm eller regn – pophistoria er full av tilbod om trøyst og støtte, med biletbruk frå naturens små og store herjingar, noko som har medverka til å gjere somme songar særleg viktige i krisetid. Då Stevie Wonder skreiv «Shelter in the Rain» (2005), var det til Syreeta Wright, kona som nett hadde døydd av kreft. Men då songen dukka opp igjen på After the Rain, plata Irma Thomas gav ut året etterpå, kjendest det som ei helsing frå artisten til den katastroferåka heimbyen hennar, New Orleans, etter orkanen Katrina.
After the Rain, som i si tid fekk ein Grammy, vart å få på vinyl for første gong i sommar, på selskapet Craft, og tilfellet ville ha det til at orkanen Laura skulle gjere skade på delstatane Louisiana og Texas berre nokre veker etterpå. I eit intervju med musikkbladet Uncut fortel Thomas (79) at ho sjølv vart råka hardast av orkanen Camille i 1969. Vinylutgåva av After the Rain gav særleg gjenklang hausten 2020, frå artisten som har vorte kalla The Soul Queen of New Orleans.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Ei bru over ei uroleg elv, eller ly frå storm eller regn – pophistoria er full av tilbod om trøyst og støtte, med biletbruk frå naturens små og store herjingar, noko som har medverka til å gjere somme songar særleg viktige i krisetid. Då Stevie Wonder skreiv «Shelter in the Rain» (2005), var det til Syreeta Wright, kona som nett hadde døydd av kreft. Men då songen dukka opp igjen på After the Rain, plata Irma Thomas gav ut året etterpå, kjendest det som ei helsing frå artisten til den katastroferåka heimbyen hennar, New Orleans, etter orkanen Katrina.
After the Rain, som i si tid fekk ein Grammy, vart å få på vinyl for første gong i sommar, på selskapet Craft, og tilfellet ville ha det til at orkanen Laura skulle gjere skade på delstatane Louisiana og Texas berre nokre veker etterpå. I eit intervju med musikkbladet Uncut fortel Thomas (79) at ho sjølv vart råka hardast av orkanen Camille i 1969. Vinylutgåva av After the Rain gav særleg gjenklang hausten 2020, frå artisten som har vorte kalla The Soul Queen of New Orleans.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.