Arkivet: Lost Notes
Lost Notes byd på musikkhistorie i radioformat.
For dei som er ute etter forteljingar om musikk i radioformat, finst det mykje bra der ute som altfor få kjenner til. Har du til dømes høyrt om podkasten «Lost Notes», som kjem sesongvis på kanalen KCRW? Målet med serien er å samle opp «the greatest music stories never told», og det er bra, for populærmusikken manglar ikkje forteljingar som har vorte fortalde i hel.
Du veit at noko bra er på gang når Solomon Georgio, verten for første sesong, byr på ein heil episode om Captain Beefheart og vier ein annan til den merkelege historikken til, og mytologien rundt, songen «Louie Louie» av Richard Berry.
I andre sesong tek Jessica Hopper over som vert og fokuserer på det som er slitesterkt – songar, album, musikarar, artistar – og prøver å finne ut både kva som gjer at noko vert ståande, tiår etter tiår, og korleis det endrar tyding. Dei som er glade i Cat Powers fenomenale album The Greatest (2006), bør sjekke ut episoden poeten og essayisten Hanif Abdurraqib formulerer som eit brev til artisten, som eg rett og slett finn gripande.
I tredje sesong er Abdurraqib sesongvert og sirklar inn eitt einaste musikkår, 1980, som er som eit vegskilje på så mange måtar, fleire av dei tydelegare etter at du har lytta til denne smarte serien.
Nok sagt. Finn vegen sjølv, dette er musikkradio av beste merke.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
For dei som er ute etter forteljingar om musikk i radioformat, finst det mykje bra der ute som altfor få kjenner til. Har du til dømes høyrt om podkasten «Lost Notes», som kjem sesongvis på kanalen KCRW? Målet med serien er å samle opp «the greatest music stories never told», og det er bra, for populærmusikken manglar ikkje forteljingar som har vorte fortalde i hel.
Du veit at noko bra er på gang når Solomon Georgio, verten for første sesong, byr på ein heil episode om Captain Beefheart og vier ein annan til den merkelege historikken til, og mytologien rundt, songen «Louie Louie» av Richard Berry.
I andre sesong tek Jessica Hopper over som vert og fokuserer på det som er slitesterkt – songar, album, musikarar, artistar – og prøver å finne ut både kva som gjer at noko vert ståande, tiår etter tiår, og korleis det endrar tyding. Dei som er glade i Cat Powers fenomenale album The Greatest (2006), bør sjekke ut episoden poeten og essayisten Hanif Abdurraqib formulerer som eit brev til artisten, som eg rett og slett finn gripande.
I tredje sesong er Abdurraqib sesongvert og sirklar inn eitt einaste musikkår, 1980, som er som eit vegskilje på så mange måtar, fleire av dei tydelegare etter at du har lytta til denne smarte serien.
Nok sagt. Finn vegen sjølv, dette er musikkradio av beste merke.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.