Arkivet: Mark Hollis
Vi tillèt oss å vende tilbake til Mark Hollis, ein av dei verkeleg interessante profilane som voks ut av popmusikken i 1980-åra, og som gjekk bort for snart eitt år sidan, 64 år gammal. Då løfta eg fram Mark Hollis (1998), det einaste albumet han gav ut under eige namn, som eg tilfeldigvis hadde funne vegen tilbake til i dagane før eg høyrde at han hadde gått bort.
Det var med bandprosjektet Talk Talk at Hollis gjorde seg gjeldande, og det vart ganske stille frå det haldet i åra etter at Mark Hollis kom ut, men denne vinteren har albumet komme i ny utgåve på vinyl – eit godt høve til å lytte igjen, eller nærme seg desse songane for første gong.
Mark Hollis er ei kresent minimalistisk plate, med eit finstilt kammerpreg som ikkje minst vert styrkt av den utsøkte bruken av treblåsarar, og utgivinga tok artisten langt bort frå noko som likna hitpotensial. Små dropar med jazz er med i miksen, men det finst ikkje ei heilt passande sjangernemning for denne musikken. Å seie at albumet er stillferdig er nesten ei underdriving.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Vi tillèt oss å vende tilbake til Mark Hollis, ein av dei verkeleg interessante profilane som voks ut av popmusikken i 1980-åra, og som gjekk bort for snart eitt år sidan, 64 år gammal. Då løfta eg fram Mark Hollis (1998), det einaste albumet han gav ut under eige namn, som eg tilfeldigvis hadde funne vegen tilbake til i dagane før eg høyrde at han hadde gått bort.
Det var med bandprosjektet Talk Talk at Hollis gjorde seg gjeldande, og det vart ganske stille frå det haldet i åra etter at Mark Hollis kom ut, men denne vinteren har albumet komme i ny utgåve på vinyl – eit godt høve til å lytte igjen, eller nærme seg desse songane for første gong.
Mark Hollis er ei kresent minimalistisk plate, med eit finstilt kammerpreg som ikkje minst vert styrkt av den utsøkte bruken av treblåsarar, og utgivinga tok artisten langt bort frå noko som likna hitpotensial. Små dropar med jazz er med i miksen, men det finst ikkje ei heilt passande sjangernemning for denne musikken. Å seie at albumet er stillferdig er nesten ei underdriving.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Hayden Powell har skrive musikk for ein sekstett.
Foto: Anne Valeur
Fugl føniks
Hayden Powell har brukt ventetida godt.
Teikning: May Linn Clement
Bleik om sausenebba
Kan henda er det nokre som vil setja nebbet høgt og seia at ordtaket om å syngja med sitt nebb slett ikkje viser til fuglar, men til folk. Då seier eg: Det er ingen grunn til å vera nebbete!
Ingvild Lothe er forfattarutdanna og skriv både dikt og prosa.
Foto: Ida Gøytil
Idealitet og realitet
Ingvild Lothe skriv vedkjenningspoesi. Og vedkjenninga verkar genuin fordi ho i tillegg rommar humor og ironisk distanse, sjølv om det også berre kan vere ei maske.
Eivind Riise Hauge har skrive både noveller, romanar og skodespel.
Foto: Eivind Senneset
Dei førehandsdømde og samfunnet
Eivind Riise Hauge skriv med forstand om brotsmenn, rettsvesen, liv og lære.
Ein tilhengjar støttar det saudiarabiske fotballaget.
Foto: Mohamed Abd El Ghany / Reuters / NTB
Fotball og laksediplomati
Fortener Saudi-Arabia meir merksemd fordi dei skal arrangera endå eit nytt idrettsarrangement? Absolutt. Klarer NFF å endra norsk utanrikspolitikk og handels- og reisemønster med kritikken sin? Truleg ikkje.