Arkivet: Mississippi John Hurt
John Smith Hurt vart posthumt vald inn i Blues Hall of Fame i 1988.
Foto: Wikipedia
Han var ikkje gamle guten, John Smith Hurt (1893–1966), seinare betre kjend som Mississippi John Hurt, då han sjølv lærte seg å spele gitar. Dei fleste biografiske framstillingar kan fortelje at det skjedde då han var i niårsalderen, i oppveksten i Avalon i Mississippi. Etter kvart vart var han å finne på dans og fest med gitaren, og så vart med tida ei rekkje songar spelte inn for Okeh Records i 1928, opptak som i dag er for klassikarar å rekne, trass i at det ikkje skaffa verken Hurt eller andre pengar å snakke om på den tida.
I staden vart det gardsarbeid på Hurt, i år etter år etter år, men då eit par av songane hans kom med på The Anthology of American Folk Music i 1952, vekte dei ei ny interesse for å finne han. Etter kvart vart han oppmoda om å flytte til Washington D.C., og kalenderåret 1963 vart eit vendepunkt, då han gjesta festivalar, konsertsalar og dukka opp på TV i beste sendetid.
Det var også i juli det året at kongressbiblioteket inviterte Hurt til Coolidge Auditorium i hovudstaden, der dei gjorde opptak av dusinvis av songar, og 40 av dei er med på Mr. Hurt Goes To Washington (Sunset Blvd Records/ Border).
Dei siste dagane har eg vendt tilbake til songar som «Candy Man Blues», «Stack O’Lee Blues», og «Spike Driver Blues», for å nemne nokre, og eg vert ikkje lei av Hurts fingerplukking på strengane og mjuke røyst.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Han var ikkje gamle guten, John Smith Hurt (1893–1966), seinare betre kjend som Mississippi John Hurt, då han sjølv lærte seg å spele gitar. Dei fleste biografiske framstillingar kan fortelje at det skjedde då han var i niårsalderen, i oppveksten i Avalon i Mississippi. Etter kvart vart var han å finne på dans og fest med gitaren, og så vart med tida ei rekkje songar spelte inn for Okeh Records i 1928, opptak som i dag er for klassikarar å rekne, trass i at det ikkje skaffa verken Hurt eller andre pengar å snakke om på den tida.
I staden vart det gardsarbeid på Hurt, i år etter år etter år, men då eit par av songane hans kom med på The Anthology of American Folk Music i 1952, vekte dei ei ny interesse for å finne han. Etter kvart vart han oppmoda om å flytte til Washington D.C., og kalenderåret 1963 vart eit vendepunkt, då han gjesta festivalar, konsertsalar og dukka opp på TV i beste sendetid.
Det var også i juli det året at kongressbiblioteket inviterte Hurt til Coolidge Auditorium i hovudstaden, der dei gjorde opptak av dusinvis av songar, og 40 av dei er med på Mr. Hurt Goes To Washington (Sunset Blvd Records/ Border).
Dei siste dagane har eg vendt tilbake til songar som «Candy Man Blues», «Stack O’Lee Blues», og «Spike Driver Blues», for å nemne nokre, og eg vert ikkje lei av Hurts fingerplukking på strengane og mjuke røyst.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.