Arkivet: Musikk for stille stunder
Robert Fripp hentar musikk frå arkivet.
Foto: Wikipedia
Påtvinga heimetid etter turnékanselleringar gav gitaristen Robert Fripp meir tid til å stelle i hagen heime i Worcestershire, kunne han fortelje i eit intervju med eit britisk musikkmagasin i sommar. Men ikkje berre det, 74-åringen fann heldigvis også tid til å grave i det massive arkivet sitt, for så sjenerøst å dele godbitar derifrå kvar veke, i serien Music For Quiet Moments, tilgjengeleg frå diverse nettsider og strøymetenester.
Den meditative, instrumentale ambientmusikken som har følgt drope for drope, jamt og trutt, på fredagar, lever i sanning opp til tittelen og rommar (så langt) opptak frå midten av 2000-talet og utover. Fripp, som vil vere kjend for fleire lesarar frå King Crimson og samarbeid med Brian Eno, David Bowie og David Sylvian, har laga eigne lydlandskap med gitarane sine i eit halvt hundreår, skildra og omtalte gjennom skiftande nemningar («Frippertronics», «Soundscapes»), og det han no porsjonerer ut, plasserer seg i forlenginga av dette arbeidet.
Undertitlane på Music For Quiet Moments 1, 2 og så bortetter plasserer kvart opptak i tid og rom, frå metropolar til småbyar, til alle årets tider, og vitnar slik om ei omfattande reiseverksemd. Fascinerande, då, at uttrykket er så lite omflakkande, men snarare er forankra i ei nærast kompromisslaus, urørleg ro, utan at det vert stilleståande heller. Eg har hatt fleire fine stunder med Music For Quiet Moments – og Fripp har varsla heile 50 utgåver.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Påtvinga heimetid etter turnékanselleringar gav gitaristen Robert Fripp meir tid til å stelle i hagen heime i Worcestershire, kunne han fortelje i eit intervju med eit britisk musikkmagasin i sommar. Men ikkje berre det, 74-åringen fann heldigvis også tid til å grave i det massive arkivet sitt, for så sjenerøst å dele godbitar derifrå kvar veke, i serien Music For Quiet Moments, tilgjengeleg frå diverse nettsider og strøymetenester.
Den meditative, instrumentale ambientmusikken som har følgt drope for drope, jamt og trutt, på fredagar, lever i sanning opp til tittelen og rommar (så langt) opptak frå midten av 2000-talet og utover. Fripp, som vil vere kjend for fleire lesarar frå King Crimson og samarbeid med Brian Eno, David Bowie og David Sylvian, har laga eigne lydlandskap med gitarane sine i eit halvt hundreår, skildra og omtalte gjennom skiftande nemningar («Frippertronics», «Soundscapes»), og det han no porsjonerer ut, plasserer seg i forlenginga av dette arbeidet.
Undertitlane på Music For Quiet Moments 1, 2 og så bortetter plasserer kvart opptak i tid og rom, frå metropolar til småbyar, til alle årets tider, og vitnar slik om ei omfattande reiseverksemd. Fascinerande, då, at uttrykket er så lite omflakkande, men snarare er forankra i ei nærast kompromisslaus, urørleg ro, utan at det vert stilleståande heller. Eg har hatt fleire fine stunder med Music For Quiet Moments – og Fripp har varsla heile 50 utgåver.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.