Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Arkivet: Ryuichi Sakamoto

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ryuichi Sakamoto komponerer film- musikk i tillegg til elektronisk pop.

Ryuichi Sakamoto komponerer film- musikk i tillegg til elektronisk pop.

Foto: Dominico Stinellis / AP / NTB scanpix

Ryuichi Sakamoto komponerer film- musikk i tillegg til elektronisk pop.

Ryuichi Sakamoto komponerer film- musikk i tillegg til elektronisk pop.

Foto: Dominico Stinellis / AP / NTB scanpix

1201
20191213
1201
20191213

2019 har vore året der Ryuichi Sakamoto rettar blikket mot fortid, samtid og framtid i ulike prosjekt: Nyutgåver av tidlege soloarbeid som Thousand Knives Of (1978) og B-2 Unit (1980) gjer det mogleg for gamle og nye lyttarar atter å nærme seg Sakamotos utforskande og eksperimenterande elektroniske musikk, som om kvarandre viser ei frigjering frå melodiske strukturar, og til same tid ein uvanleg meloditeft. Diktresitasjon med vocoder opnar Thousand Knives Of, for så å verte følgd av ein spretten, globalt orientert avantpop med nokre markante avstikkarar. På mange måtar peikar desse utgivingane fram mot samarbeid som vart viktige for Sakamoto, som det med David Sylvian, og mot dei mange lydspora han har laga opp gjennom åra.

I fleire av desse lydspora komponerer Sakamoto ein film- og TV-musikk som er skapt for futuristiske forteljingar. I år har han tonesett den kritikarroste romstasjonsfilmen Proxima (regi: Alice Winocour) og Smithereens (regi: James Hawes), sistnemnte ein av dei sterkaste Black Mirror-episodane i nyare tid, der Sakamoto treffer blink i si lydleggjering av serieskapar Charlie Brookers urovekkjande attkjennelege fiksjonsunivers.

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

2019 har vore året der Ryuichi Sakamoto rettar blikket mot fortid, samtid og framtid i ulike prosjekt: Nyutgåver av tidlege soloarbeid som Thousand Knives Of (1978) og B-2 Unit (1980) gjer det mogleg for gamle og nye lyttarar atter å nærme seg Sakamotos utforskande og eksperimenterande elektroniske musikk, som om kvarandre viser ei frigjering frå melodiske strukturar, og til same tid ein uvanleg meloditeft. Diktresitasjon med vocoder opnar Thousand Knives Of, for så å verte følgd av ein spretten, globalt orientert avantpop med nokre markante avstikkarar. På mange måtar peikar desse utgivingane fram mot samarbeid som vart viktige for Sakamoto, som det med David Sylvian, og mot dei mange lydspora han har laga opp gjennom åra.

I fleire av desse lydspora komponerer Sakamoto ein film- og TV-musikk som er skapt for futuristiske forteljingar. I år har han tonesett den kritikarroste romstasjonsfilmen Proxima (regi: Alice Winocour) og Smithereens (regi: James Hawes), sistnemnte ein av dei sterkaste Black Mirror-episodane i nyare tid, der Sakamoto treffer blink i si lydleggjering av serieskapar Charlie Brookers urovekkjande attkjennelege fiksjonsunivers.

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Vintermunkar

Fuglen munk har vore sentral i utgreiingar om fugletrekket.

Naïd Mubalegh
Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Vintermunkar

Fuglen munk har vore sentral i utgreiingar om fugletrekket.

Naïd Mubalegh
Hayden Powell har skrive musikk for ein sekstett.

Hayden Powell har skrive musikk for ein sekstett.

Foto: Anne Valeur

MusikkMeldingar
Lars Mossefinn

Fugl føniks

Hayden Powell har brukt ventetida godt.

Teikning: May Linn Clement

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

Bleik om sausenebba

Kan henda er det nokre som vil setja nebbet høgt og seia at ordtaket om å syngja med sitt nebb slett ikkje viser til fuglar, men til folk. Då seier eg: Det er ingen grunn til å vera nebbete!

Ingvild Lothe er forfattarutdanna og skriv både dikt og prosa.

Ingvild Lothe er forfattarutdanna og skriv både dikt og prosa.

Foto: Ida Gøytil

BokMeldingar
Sindre Ekrheim

Idealitet og realitet

Ingvild Lothe skriv vedkjenningspoesi. Og vedkjenninga verkar genuin fordi ho i tillegg rommar humor og ironisk distanse, sjølv om det også berre kan vere ei maske.

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Foto: Birk Tjelmeland

BokKultur

Då «massekunsten» erobra landet

Korleis kunne ei gruppe amatørar i ei lita bygd i Nordhordland i løpet av nokre tiår produsere fleire hundre tusen bilete og selje dei over heile landet? Ei ny bok freistar gi svar på det unike fenomenet.

Jan H. Landro
Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Foto: Birk Tjelmeland

BokKultur

Då «massekunsten» erobra landet

Korleis kunne ei gruppe amatørar i ei lita bygd i Nordhordland i løpet av nokre tiår produsere fleire hundre tusen bilete og selje dei over heile landet? Ei ny bok freistar gi svar på det unike fenomenet.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis