Arkivet: Ryuichi Sakamoto
Ryuichi Sakamoto komponerer film- musikk i tillegg til elektronisk pop.
Foto: Dominico Stinellis / AP / NTB scanpix
2019 har vore året der Ryuichi Sakamoto rettar blikket mot fortid, samtid og framtid i ulike prosjekt: Nyutgåver av tidlege soloarbeid som Thousand Knives Of (1978) og B-2 Unit (1980) gjer det mogleg for gamle og nye lyttarar atter å nærme seg Sakamotos utforskande og eksperimenterande elektroniske musikk, som om kvarandre viser ei frigjering frå melodiske strukturar, og til same tid ein uvanleg meloditeft. Diktresitasjon med vocoder opnar Thousand Knives Of, for så å verte følgd av ein spretten, globalt orientert avantpop med nokre markante avstikkarar. På mange måtar peikar desse utgivingane fram mot samarbeid som vart viktige for Sakamoto, som det med David Sylvian, og mot dei mange lydspora han har laga opp gjennom åra.
I fleire av desse lydspora komponerer Sakamoto ein film- og TV-musikk som er skapt for futuristiske forteljingar. I år har han tonesett den kritikarroste romstasjonsfilmen Proxima (regi: Alice Winocour) og Smithereens (regi: James Hawes), sistnemnte ein av dei sterkaste Black Mirror-episodane i nyare tid, der Sakamoto treffer blink i si lydleggjering av serieskapar Charlie Brookers urovekkjande attkjennelege fiksjonsunivers.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
2019 har vore året der Ryuichi Sakamoto rettar blikket mot fortid, samtid og framtid i ulike prosjekt: Nyutgåver av tidlege soloarbeid som Thousand Knives Of (1978) og B-2 Unit (1980) gjer det mogleg for gamle og nye lyttarar atter å nærme seg Sakamotos utforskande og eksperimenterande elektroniske musikk, som om kvarandre viser ei frigjering frå melodiske strukturar, og til same tid ein uvanleg meloditeft. Diktresitasjon med vocoder opnar Thousand Knives Of, for så å verte følgd av ein spretten, globalt orientert avantpop med nokre markante avstikkarar. På mange måtar peikar desse utgivingane fram mot samarbeid som vart viktige for Sakamoto, som det med David Sylvian, og mot dei mange lydspora han har laga opp gjennom åra.
I fleire av desse lydspora komponerer Sakamoto ein film- og TV-musikk som er skapt for futuristiske forteljingar. I år har han tonesett den kritikarroste romstasjonsfilmen Proxima (regi: Alice Winocour) og Smithereens (regi: James Hawes), sistnemnte ein av dei sterkaste Black Mirror-episodane i nyare tid, der Sakamoto treffer blink i si lydleggjering av serieskapar Charlie Brookers urovekkjande attkjennelege fiksjonsunivers.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Hayden Powell har skrive musikk for ein sekstett.
Foto: Anne Valeur
Fugl føniks
Hayden Powell har brukt ventetida godt.
Teikning: May Linn Clement
Bleik om sausenebba
Kan henda er det nokre som vil setja nebbet høgt og seia at ordtaket om å syngja med sitt nebb slett ikkje viser til fuglar, men til folk. Då seier eg: Det er ingen grunn til å vera nebbete!
Ingvild Lothe er forfattarutdanna og skriv både dikt og prosa.
Foto: Ida Gøytil
Idealitet og realitet
Ingvild Lothe skriv vedkjenningspoesi. Og vedkjenninga verkar genuin fordi ho i tillegg rommar humor og ironisk distanse, sjølv om det også berre kan vere ei maske.
Eivind Riise Hauge har skrive både noveller, romanar og skodespel.
Foto: Eivind Senneset
Dei førehandsdømde og samfunnet
Eivind Riise Hauge skriv med forstand om brotsmenn, rettsvesen, liv og lære.
Ein tilhengjar støttar det saudiarabiske fotballaget.
Foto: Mohamed Abd El Ghany / Reuters / NTB
Fotball og laksediplomati
Fortener Saudi-Arabia meir merksemd fordi dei skal arrangera endå eit nytt idrettsarrangement? Absolutt. Klarer NFF å endra norsk utanrikspolitikk og handels- og reisemønster med kritikken sin? Truleg ikkje.