Arkivet: Stevie Wonder
I eit intervju med den britiske avisa The Evening Standard trekkjer Natalie Prass (sjå meldinga over) fram Stevie Wonder som ei vesentleg inspirasjonskjelde, og då særleg platene frå 1970-åra: «Stevie Wonder er sjølvsagt meisterleg når det kjem til ein type politisk musikk som er for alle, og som trass i alt er full av glede. Eg ville (med Future and the Past) prøve meg på det same: å melde frå om noko utan å bruke peikefingeren.»
Plater som Where I’m Coming From (1971), Music of My Mind (1972) og fleire som følgde utover 1970-åra, står med sitt markante politiske og sosiale engasjement som bautaer i populærmusikken det tiåret. Førstnemnde kom nok i skuggen for Marvin Gayes What’s Going On, som kom ut same året. Wonder skreiv elles ikkje songane på Where I’m Coming From åleine – dei vart til i samarbeid med kvinna han då var gift med, Syreeta Wright.
Lyttar ein til låtar som «Look Around» og «Take Up a Course in Happiness» i dag, begge på Where I’m Coming From, er dei fulle av ytringar som peikar rett inn i vår eiga tid. Og er ikkje dette sjølve kvalitetsteiknet på den varige politisk engasjerte musikken – at han på same tid er presis og direkte og reiser nokre spørsmål som viser seg å vere sentrale utover den historiske augneblunken dei vert stilte i?
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
I eit intervju med den britiske avisa The Evening Standard trekkjer Natalie Prass (sjå meldinga over) fram Stevie Wonder som ei vesentleg inspirasjonskjelde, og då særleg platene frå 1970-åra: «Stevie Wonder er sjølvsagt meisterleg når det kjem til ein type politisk musikk som er for alle, og som trass i alt er full av glede. Eg ville (med Future and the Past) prøve meg på det same: å melde frå om noko utan å bruke peikefingeren.»
Plater som Where I’m Coming From (1971), Music of My Mind (1972) og fleire som følgde utover 1970-åra, står med sitt markante politiske og sosiale engasjement som bautaer i populærmusikken det tiåret. Førstnemnde kom nok i skuggen for Marvin Gayes What’s Going On, som kom ut same året. Wonder skreiv elles ikkje songane på Where I’m Coming From åleine – dei vart til i samarbeid med kvinna han då var gift med, Syreeta Wright.
Lyttar ein til låtar som «Look Around» og «Take Up a Course in Happiness» i dag, begge på Where I’m Coming From, er dei fulle av ytringar som peikar rett inn i vår eiga tid. Og er ikkje dette sjølve kvalitetsteiknet på den varige politisk engasjerte musikken – at han på same tid er presis og direkte og reiser nokre spørsmål som viser seg å vere sentrale utover den historiske augneblunken dei vert stilte i?
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.