Arkivet: The Band
Korleis høyrest Stage Fright (1970), den tredje studioplata til The Band, ut eit halvt hundreår seinare? Har du ein neve hundrelappar å avsjå, og ønskjer du å fordjupe deg i dette spørsmålet, bør jubileumsboksen som no er ute, vere ei investering verdt ei vurdering, ikkje minst i desse innetider.
Det er klart, ein kan jo spørje seg kor mange gonger ei plate kan komme ut, i stadig nye «utvida utgåver», og ingen kan tvile på at det er pengar å tene på slikt, i alle fall på ei praktutgiving som dette. Boksen skiftar om på rekkjefølgja, slengjer på eit konsertopptak og nokre demoar og er nydeleg pakka inn med eit hefte det går an å tilbringe ei fin lita stund med.
Stage Fright har komme totalt i skuggen av dei to forgjengarane (og udiskutable klassikarane) Music From Big Pink (1968) og The Band (1969), og slik kanonisering har ofte noko sjølvforsterkande over seg.
For denne lyttaren kan nok likevel ingen av dei andre platene til The Band skyve desse ned frå trona, korleis ein enn utvidar og nypakkar, og skulle ein annan kandidat utmerke seg, måtte det vere Northern Lights – Southern Cross (1975).
Men det inneber jo ikkje at ein ikkje kan leite fram igjen Stage Fright, ei plate med sjarm og varme som på sitt beste går utanpå det meste, som når Levon Helms lågmælte vokal og Garth Hudsons tangentvirtuositet gjer «All La Glory» til ein av dei verkeleg skjulte skattane i The Band-katalogen. For ei stund.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Korleis høyrest Stage Fright (1970), den tredje studioplata til The Band, ut eit halvt hundreår seinare? Har du ein neve hundrelappar å avsjå, og ønskjer du å fordjupe deg i dette spørsmålet, bør jubileumsboksen som no er ute, vere ei investering verdt ei vurdering, ikkje minst i desse innetider.
Det er klart, ein kan jo spørje seg kor mange gonger ei plate kan komme ut, i stadig nye «utvida utgåver», og ingen kan tvile på at det er pengar å tene på slikt, i alle fall på ei praktutgiving som dette. Boksen skiftar om på rekkjefølgja, slengjer på eit konsertopptak og nokre demoar og er nydeleg pakka inn med eit hefte det går an å tilbringe ei fin lita stund med.
Stage Fright har komme totalt i skuggen av dei to forgjengarane (og udiskutable klassikarane) Music From Big Pink (1968) og The Band (1969), og slik kanonisering har ofte noko sjølvforsterkande over seg.
For denne lyttaren kan nok likevel ingen av dei andre platene til The Band skyve desse ned frå trona, korleis ein enn utvidar og nypakkar, og skulle ein annan kandidat utmerke seg, måtte det vere Northern Lights – Southern Cross (1975).
Men det inneber jo ikkje at ein ikkje kan leite fram igjen Stage Fright, ei plate med sjarm og varme som på sitt beste går utanpå det meste, som når Levon Helms lågmælte vokal og Garth Hudsons tangentvirtuositet gjer «All La Glory» til ein av dei verkeleg skjulte skattane i The Band-katalogen. For ei stund.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.