Arkivet: Tom Waits
«Anywhere I lay my head/ I will call my home». Orda, skrivne på ein mekanisk skrivemaskin, var stifta til veggen på rommet mitt i store delar av studietida, og det er henta frå det avsluttande sporet på det magiske albumet Rain Dogs (1985). Eit bra motto i ei omskifteleg tid, frå (det djupe) djupet av halsen til Tom Waits.
Waits-platene frå midten av 1980-talet vart faste følgjesvener for meg i formative år utover 1990-åra: Før og etter Rain Dogs kom Swordfishtrombones (1983) og Franks Wild Years (1987). Konsertfilmen Big Time (1988) var også viktig, veldig viktig; eg enda faktisk opp med å låne VHS-kopien min bort til Janove Ottesen før Kaizers heilt var Kaizers. Jepp.
Alle forguda vi vel Tom Waits, og vi måtte bakover og bakover, dit alle bør komme seg, til 1970-talsplatene. Og jammen bestemte Epitaph seg i fjor for å gi ut alt saman på nytt, noko dei held fram med denne våren. Ein favoritt mellom dei sju? Tja, det må vel verte The Heart of Saturday Night (1974) – mange var dei seine nettene då eg runda av med «Shiver Me Timbers». Men folkens, skal de verkeleg til essensen av Waits i 1970-åra, kan de like gjerne finne vegen til Eggs & Sausage – eit herleg, slaskete konsertopptak frå 1976 som har sirkulert i mange år, men som fann vegen til iTunes og greier i året som gjekk. Sjekk ut «The Piano Has Been Drinking»!
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
«Anywhere I lay my head/ I will call my home». Orda, skrivne på ein mekanisk skrivemaskin, var stifta til veggen på rommet mitt i store delar av studietida, og det er henta frå det avsluttande sporet på det magiske albumet Rain Dogs (1985). Eit bra motto i ei omskifteleg tid, frå (det djupe) djupet av halsen til Tom Waits.
Waits-platene frå midten av 1980-talet vart faste følgjesvener for meg i formative år utover 1990-åra: Før og etter Rain Dogs kom Swordfishtrombones (1983) og Franks Wild Years (1987). Konsertfilmen Big Time (1988) var også viktig, veldig viktig; eg enda faktisk opp med å låne VHS-kopien min bort til Janove Ottesen før Kaizers heilt var Kaizers. Jepp.
Alle forguda vi vel Tom Waits, og vi måtte bakover og bakover, dit alle bør komme seg, til 1970-talsplatene. Og jammen bestemte Epitaph seg i fjor for å gi ut alt saman på nytt, noko dei held fram med denne våren. Ein favoritt mellom dei sju? Tja, det må vel verte The Heart of Saturday Night (1974) – mange var dei seine nettene då eg runda av med «Shiver Me Timbers». Men folkens, skal de verkeleg til essensen av Waits i 1970-åra, kan de like gjerne finne vegen til Eggs & Sausage – eit herleg, slaskete konsertopptak frå 1976 som har sirkulert i mange år, men som fann vegen til iTunes og greier i året som gjekk. Sjekk ut «The Piano Has Been Drinking»!
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.