Både oppstemt og mollstemt
Det underliggjande alvoret går som ein raud tråd gjennom plata.
Jazz
Hilde Louise Asbjørnsen:
Red Lips, Knuckles and Bones
Hilde Louise Asbjørnsen, vokal; Anders Aarum, tangentar; Svein Erik Marthinsen, gitar og vokal; Jens Fossum, bass; Hermund Nygård, trommer og perkusjon; Knut Riisnæs, tenorsaks. SONGWAYS SW516CD
Hilde Louise Asbjørnsen (43) er ute med den ellevte plata si. I 2004 debuterte ho med Eleven Nights and Two Early Mornings. I mellomtida er Asbjørnsen blitt allemannseige som TV-underhaldar i ulike samanhengar. Ho er ein artist med mange talent som sceneartist. Ho har likevel vore tru mot karrieren som jazzvokalist og låtskrivar. Ho har også vore trufast i val av medmusikantar.
Levd liv
På Red Lips, Knuckles and Bones serverer ho tolv nye eigenkomponerte låtar. Musikalsk held Asbjørnsen seg innanfor kjent territorium. Det er ein miks av konvensjonell jazz, latin og blues, men mange av låtane har eit særpreg som gjer at dei festar seg. Tekstane tematiserer levd liv i sine mange fasettar. Klisjéfrie er tekstane ikkje, men her er mykje meir enn elegante tin-pan-alley-inspirerte ordspel og hjerte/smerte-enderim.
Knut Riisnæs
Arrangementa er enkle og effektive. Det er ei udelt glede å registrera kor elegant bandet byggjer opp og glir ut or groovar. Dei er etter mange år samspelte så det held. Solistiske sidesprang er det ikkje rom for anna enn for gjestesolisten Knut Riisnæs. Ingen vil protestera om han går frå gjest til fast medlem frå neste plate av.
Asbjørnsen syng med full kontroll. Ho har ikkje ei spesielt mektig stemme, og når musikken er på det sterkaste og ho bevegar seg i dei lågare delane av registeret sitt, slit ho med å gje nok trykk og tyngd til teksten. Trass i dette vesle atterhaldet vågar eg påstanden at dette er det beste Asbjørnsen har gjort på plate så langt.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Hilde Louise Asbjørnsen:
Red Lips, Knuckles and Bones
Hilde Louise Asbjørnsen, vokal; Anders Aarum, tangentar; Svein Erik Marthinsen, gitar og vokal; Jens Fossum, bass; Hermund Nygård, trommer og perkusjon; Knut Riisnæs, tenorsaks. SONGWAYS SW516CD
Hilde Louise Asbjørnsen (43) er ute med den ellevte plata si. I 2004 debuterte ho med Eleven Nights and Two Early Mornings. I mellomtida er Asbjørnsen blitt allemannseige som TV-underhaldar i ulike samanhengar. Ho er ein artist med mange talent som sceneartist. Ho har likevel vore tru mot karrieren som jazzvokalist og låtskrivar. Ho har også vore trufast i val av medmusikantar.
Levd liv
På Red Lips, Knuckles and Bones serverer ho tolv nye eigenkomponerte låtar. Musikalsk held Asbjørnsen seg innanfor kjent territorium. Det er ein miks av konvensjonell jazz, latin og blues, men mange av låtane har eit særpreg som gjer at dei festar seg. Tekstane tematiserer levd liv i sine mange fasettar. Klisjéfrie er tekstane ikkje, men her er mykje meir enn elegante tin-pan-alley-inspirerte ordspel og hjerte/smerte-enderim.
Knut Riisnæs
Arrangementa er enkle og effektive. Det er ei udelt glede å registrera kor elegant bandet byggjer opp og glir ut or groovar. Dei er etter mange år samspelte så det held. Solistiske sidesprang er det ikkje rom for anna enn for gjestesolisten Knut Riisnæs. Ingen vil protestera om han går frå gjest til fast medlem frå neste plate av.
Asbjørnsen syng med full kontroll. Ho har ikkje ei spesielt mektig stemme, og når musikken er på det sterkaste og ho bevegar seg i dei lågare delane av registeret sitt, slit ho med å gje nok trykk og tyngd til teksten. Trass i dette vesle atterhaldet vågar eg påstanden at dette er det beste Asbjørnsen har gjort på plate så langt.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.