JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Berre Pixies er Pixies

Trettito år gamalt band manar framleis fram unike, ambivalente stemningar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1833
20191011
1833
20191011

Rock

Pixies:

Beneath the Eyrie

BMG /
Infectious

«I 1988 likna ikkje Pixies noko anna band. Innan 1991 høyrdest alle andre band ut som Pixies.» Slik lyder ei velsitert utsegn frå ein internettmusikksynsar kalla bogoslav. Medan det kan hende ikkje er fullstendig musikkhistorisk presist, kan ein skjøne poenget: Pixies har hatt enorm påverknad på både alternativ- og poprock, Radiohead og Weezer, og dei fleste vil truleg kjenne igjen låtar som «Where Is My Mind», til dømes brukt i avslutningsscena av Fight Club, eller «In Heaven» frå David Lynch-filmenn Eraserhead. Og, tenkte eg då eg høyrde «On Graveyard Hill», den første singelen frå Pixies’ nyaste og sjuande studioalbum, i 2019 høyrest Pixies framleis ut som Pixies.

Ved første øyrekast læt låta som ein collage av element klipte ut or klassiske Pixies-låtar. Ikkje akkurat nyskapande, altså, og forventningane mine til albumet var ikkje høge. Men, som så ofte med Pixies, viste det seg at skinnet bedrar, og ikkje desto mindre blei eg positivt overraska når eg fekk høyre heile plata: Det viste seg å vere ei solid og fullkomen Pixies-pakke, der klisjear frå amerikansk surf og annan rock og naive, enkle, sukkersøte melodiar, ofte formidla via elektrisk gitar med knapt merkbar vreng, vert blanda med sofistikerte, lumske, uventa og dissonerande intervall og akkordprogresjonar.

Det er i stor grad dette, i kombinasjon med snurrig, surrealistisk lyrikk levert på ihuga og variert vis, som skaper den intense og ambivalente stemninga som berre Pixies kan mane fram. Og det gjer dei på svært effektivt vis på Beneath the Eyrie, 32 år etter debuten. I 2019 er det berre Pixies som høyrest ut som Pixies.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Pixies:

Beneath the Eyrie

BMG /
Infectious

«I 1988 likna ikkje Pixies noko anna band. Innan 1991 høyrdest alle andre band ut som Pixies.» Slik lyder ei velsitert utsegn frå ein internettmusikksynsar kalla bogoslav. Medan det kan hende ikkje er fullstendig musikkhistorisk presist, kan ein skjøne poenget: Pixies har hatt enorm påverknad på både alternativ- og poprock, Radiohead og Weezer, og dei fleste vil truleg kjenne igjen låtar som «Where Is My Mind», til dømes brukt i avslutningsscena av Fight Club, eller «In Heaven» frå David Lynch-filmenn Eraserhead. Og, tenkte eg då eg høyrde «On Graveyard Hill», den første singelen frå Pixies’ nyaste og sjuande studioalbum, i 2019 høyrest Pixies framleis ut som Pixies.

Ved første øyrekast læt låta som ein collage av element klipte ut or klassiske Pixies-låtar. Ikkje akkurat nyskapande, altså, og forventningane mine til albumet var ikkje høge. Men, som så ofte med Pixies, viste det seg at skinnet bedrar, og ikkje desto mindre blei eg positivt overraska når eg fekk høyre heile plata: Det viste seg å vere ei solid og fullkomen Pixies-pakke, der klisjear frå amerikansk surf og annan rock og naive, enkle, sukkersøte melodiar, ofte formidla via elektrisk gitar med knapt merkbar vreng, vert blanda med sofistikerte, lumske, uventa og dissonerande intervall og akkordprogresjonar.

Det er i stor grad dette, i kombinasjon med snurrig, surrealistisk lyrikk levert på ihuga og variert vis, som skaper den intense og ambivalente stemninga som berre Pixies kan mane fram. Og det gjer dei på svært effektivt vis på Beneath the Eyrie, 32 år etter debuten. I 2019 er det berre Pixies som høyrest ut som Pixies.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Mingleklubben for makt og pengar

Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis