Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Boblepop

Ei verdig innføring i eksperimentell pop frå Japan i 80-åra.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1841
20210129
1841
20210129

Pop

Ymse artistar:

Somewhere Between: Mutant Pop, Electronic Minimalism & Shadow Sounds of Japan 1980–1988

Light In The Attic Records

Før i tida var det å bla gjennom platene i butikkhyllene på leit etter appellerande omslag ein metode eg ofte nytta for å oppdage ny musikk. Augneblinken då eg snubla over det forvitnelege collageomslaget til Yellow Magic Orchestras første plate frå 1978, skulle bli viktig for utvidinga av den musikalske horisonten min. Dette japanske bandets tidlege elektronika minte om Kraftwerk, men i staden for stoisk, sentraleuropeisk atom- og asfaltsvartsyn, utsondra musikken noko eksotisk varmt og urbant, spelmusikkaktig leikent. 

YMO-medlemmene var òg involverte i ei rekke andre framifrå musikkprosjekt. Bassist, vokalist og keyboardist Haruomi Hosonos arbeid som produsent er særleg interessant, og etter kvart, mellom anna med YouTubes tilrådingsalgoritme som hjelp, opna det seg ei ny verd av nyskapande japansk pop- og ambientrelatert musikk frå 80-talet, for meg og for mange andre, deriblant plateselskapet Light In The Attic. Dei har gitt ut mykje japansk musikk frå 80-talet på nytt, mellom anna samleplata Somewhere Between.

Samlinga inneheld eksperimentell pop med utstrekt bruk av elektroniske verktøy som synthesizerar, sampling og trommemaskiner. Nokre av høgdepunkta er signert Mishio Ogawa (produsert av nettopp Hosono frå YMO), Mkwaju Ensemble (med perkusjonisten Midoru Takada på marimba) og det framifrå folk-elektronika-orkesteret Wha-ha-ha.

Songane av Takami Hasegawa, Mammy, Dip in the Pool og Sonoko er kan hende ikkje det heilt store, men dette er uansett ei fin innføring i eit særeige og inspirerande kapittel av musikkhistoria.

Rasmus Hungnes 

Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Pop

Ymse artistar:

Somewhere Between: Mutant Pop, Electronic Minimalism & Shadow Sounds of Japan 1980–1988

Light In The Attic Records

Før i tida var det å bla gjennom platene i butikkhyllene på leit etter appellerande omslag ein metode eg ofte nytta for å oppdage ny musikk. Augneblinken då eg snubla over det forvitnelege collageomslaget til Yellow Magic Orchestras første plate frå 1978, skulle bli viktig for utvidinga av den musikalske horisonten min. Dette japanske bandets tidlege elektronika minte om Kraftwerk, men i staden for stoisk, sentraleuropeisk atom- og asfaltsvartsyn, utsondra musikken noko eksotisk varmt og urbant, spelmusikkaktig leikent. 

YMO-medlemmene var òg involverte i ei rekke andre framifrå musikkprosjekt. Bassist, vokalist og keyboardist Haruomi Hosonos arbeid som produsent er særleg interessant, og etter kvart, mellom anna med YouTubes tilrådingsalgoritme som hjelp, opna det seg ei ny verd av nyskapande japansk pop- og ambientrelatert musikk frå 80-talet, for meg og for mange andre, deriblant plateselskapet Light In The Attic. Dei har gitt ut mykje japansk musikk frå 80-talet på nytt, mellom anna samleplata Somewhere Between.

Samlinga inneheld eksperimentell pop med utstrekt bruk av elektroniske verktøy som synthesizerar, sampling og trommemaskiner. Nokre av høgdepunkta er signert Mishio Ogawa (produsert av nettopp Hosono frå YMO), Mkwaju Ensemble (med perkusjonisten Midoru Takada på marimba) og det framifrå folk-elektronika-orkesteret Wha-ha-ha.

Songane av Takami Hasegawa, Mammy, Dip in the Pool og Sonoko er kan hende ikkje det heilt store, men dette er uansett ei fin innføring i eit særeige og inspirerande kapittel av musikkhistoria.

Rasmus Hungnes 

Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Foto: Gleb Garanich / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Ingen Uber i Belarus

Å forstyrre GPS-system handlar ikkje berre om å forvirre russiske dronar. Det gjeld å dirigere dei slik at dei forlèt ukrainsk luftrom fullstendig.

Andrej Kurkov
Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Foto: Gleb Garanich / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Ingen Uber i Belarus

Å forstyrre GPS-system handlar ikkje berre om å forvirre russiske dronar. Det gjeld å dirigere dei slik at dei forlèt ukrainsk luftrom fullstendig.

Andrej Kurkov
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn
Christiane Jordheim Larsen

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Afghanarane som spelar i filmen til Raha Amirfazli og Alireza Ghasemi, har flykta frå Iran.

Afghanarane som spelar i filmen til Raha Amirfazli og Alireza Ghasemi, har flykta frå Iran.

Foto frå filmen

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Filmglede

Det er alltid kjekt å opne det nye året med mykje film.

Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.

Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.

Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund

UtdanningSamfunn
Sigurd Arnekleiv Bækkelund

Framandspråka forsvinn

Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis