Boblepop
Ei verdig innføring i eksperimentell pop frå Japan i 80-åra.
Pop
Ymse artistar:
Somewhere Between: Mutant Pop, Electronic Minimalism & Shadow Sounds of Japan 1980–1988
Light In The Attic Records
Før i tida var det å bla gjennom platene i butikkhyllene på leit etter appellerande omslag ein metode eg ofte nytta for å oppdage ny musikk. Augneblinken då eg snubla over det forvitnelege collageomslaget til Yellow Magic Orchestras første plate frå 1978, skulle bli viktig for utvidinga av den musikalske horisonten min. Dette japanske bandets tidlege elektronika minte om Kraftwerk, men i staden for stoisk, sentraleuropeisk atom- og asfaltsvartsyn, utsondra musikken noko eksotisk varmt og urbant, spelmusikkaktig leikent.
YMO-medlemmene var òg involverte i ei rekke andre framifrå musikkprosjekt. Bassist, vokalist og keyboardist Haruomi Hosonos arbeid som produsent er særleg interessant, og etter kvart, mellom anna med YouTubes tilrådingsalgoritme som hjelp, opna det seg ei ny verd av nyskapande japansk pop- og ambientrelatert musikk frå 80-talet, for meg og for mange andre, deriblant plateselskapet Light In The Attic. Dei har gitt ut mykje japansk musikk frå 80-talet på nytt, mellom anna samleplata Somewhere Between.
Samlinga inneheld eksperimentell pop med utstrekt bruk av elektroniske verktøy som synthesizerar, sampling og trommemaskiner. Nokre av høgdepunkta er signert Mishio Ogawa (produsert av nettopp Hosono frå YMO), Mkwaju Ensemble (med perkusjonisten Midoru Takada på marimba) og det framifrå folk-elektronika-orkesteret Wha-ha-ha.
Songane av Takami Hasegawa, Mammy, Dip in the Pool og Sonoko er kan hende ikkje det heilt store, men dette er uansett ei fin innføring i eit særeige og inspirerande kapittel av musikkhistoria.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Pop
Ymse artistar:
Somewhere Between: Mutant Pop, Electronic Minimalism & Shadow Sounds of Japan 1980–1988
Light In The Attic Records
Før i tida var det å bla gjennom platene i butikkhyllene på leit etter appellerande omslag ein metode eg ofte nytta for å oppdage ny musikk. Augneblinken då eg snubla over det forvitnelege collageomslaget til Yellow Magic Orchestras første plate frå 1978, skulle bli viktig for utvidinga av den musikalske horisonten min. Dette japanske bandets tidlege elektronika minte om Kraftwerk, men i staden for stoisk, sentraleuropeisk atom- og asfaltsvartsyn, utsondra musikken noko eksotisk varmt og urbant, spelmusikkaktig leikent.
YMO-medlemmene var òg involverte i ei rekke andre framifrå musikkprosjekt. Bassist, vokalist og keyboardist Haruomi Hosonos arbeid som produsent er særleg interessant, og etter kvart, mellom anna med YouTubes tilrådingsalgoritme som hjelp, opna det seg ei ny verd av nyskapande japansk pop- og ambientrelatert musikk frå 80-talet, for meg og for mange andre, deriblant plateselskapet Light In The Attic. Dei har gitt ut mykje japansk musikk frå 80-talet på nytt, mellom anna samleplata Somewhere Between.
Samlinga inneheld eksperimentell pop med utstrekt bruk av elektroniske verktøy som synthesizerar, sampling og trommemaskiner. Nokre av høgdepunkta er signert Mishio Ogawa (produsert av nettopp Hosono frå YMO), Mkwaju Ensemble (med perkusjonisten Midoru Takada på marimba) og det framifrå folk-elektronika-orkesteret Wha-ha-ha.
Songane av Takami Hasegawa, Mammy, Dip in the Pool og Sonoko er kan hende ikkje det heilt store, men dette er uansett ei fin innføring i eit særeige og inspirerande kapittel av musikkhistoria.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.
Foto: Christiane Jordheim Larsen
Alle auge på Grønland
NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk.
Afghanarane som spelar i filmen til Raha Amirfazli og Alireza Ghasemi, har flykta frå Iran.
Foto frå filmen
Filmglede
Det er alltid kjekt å opne det nye året med mykje film.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.