Den store bølgja
Patrick Watson kom seg til overflata og laga musikk av det.
Patrick Watson har gjeve ut åtte studioalbum sidan debuten i 2001.
Foto: Domino Music
Rock
Patrick
Watson:
Wave
Domino
«Do you feel a little broken?», heiter det i «Broken», eit av nøkkelspora på Wave, det sjette studioalbumet frå kanadiske Patrick Watson. Det finst vel knapt ein einaste lyttar som ikkje ein eller annan gong har svara ja på det spørsmålet? Men popsongen gjer det mogleg å stille det på sin eigen måte – igjen og igjen, i refrenget, som for å vere sikker på at vi verkeleg høyrer det, tek det innover oss, noko det er vanskeleg ikkje å gjere, når Watson etter kvart løftar det opp med si vakre røyst og får det til å funkle.
Då Patrick Watson gav ut Love Songs for Robots (2015), kjendest det som eit tidstypisk, kulturdiagnostisk album, som gjekk inn i rekkja av utgivingar som tek opp i seg spørsmåla om kvar grensene går mellom mennesket og teknologien. Likevel merkte plata seg ut – midt i ein toppmoderne musikkproduksjon var det som om Watsons røyst heldt fast ved noko skjørt menneskeleg, og på same tid var på flukt frå det, prøvde å løfte seg opp, og over det.
Smerteleg tap
Denne kvaliteten er også markant på dei ti songane på Wave, men no endrar det observerande blikket karakter. Det er vendt innover, mot det konkrete, enkelte menneskelivet, som er så sårleg, og som så brått kan verte utsett for ei omvelting som snur opp ned på alt.
Det har vore ei stram tid for Watson, som miste mor si under arbeidet med albumet, opplevde at det kom til eit brot med partnaren og såg eit sentralt musikalsk samarbeid komme til ein ende. Ei kjensle av smerteleg tap, og kavet med å overvinne ei slik kjensle, er utgangspunktet for og utgjer den raude tråden i Wave.
Opningssporet «Dream for Dreaming» skildrar kjensla av å vere overraska over å ha vorte forlaten og å skulle ønskje at det heile berre var ein draum. Tittelsporet fortel om den store bølgja som dreg deg ned, bølgja som får deg til å lure på om du nokon gong kjem opp igjen, og som etterlèt deg knust og forkommen i strandkanten. Det er lett å la seg merke av «Wave», som lydleggjer dette eksistensielle dragsuget, kjensla av å gå under, av havari.
Eksistensiell poprock
Watson går altså frå å fortelje om «korleis det er å vere menneske i dag» til å fortelje om «korleis det er å ha det slik eg har det i dag». Begge desse oppgåvene har han gitt seg sjølv fordi han må. Men Wave kjennest av ulike grunnar meir akutt enn Love Songs for Robots.
Til felles har begge utgivingane at dei byr på eksistensiell poprock av kremslaget, for dei som toler gode dosar av det eteriske, utan å synest det kan verte vel vakkert, pretensiøst eller svulstig – for Watson er popmusikken ein kanal til metafysisk grubleri med utgangspunkt i eigen livssituasjon, og det manglar ikkje på alvor og doble botnar. Eg kan sjå ei slik innvending, men synest no Watson balanserer, eg lèt meg gripe av Wave, og for somme vil det verte ei viktig plate, endåtil ei livbøye å møte den store bølgja med. Igjen er Joe Grass med på knapp, poengtert gitar, Evan Tighe er med på trommer og Mishka Stein på bass.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Patrick
Watson:
Wave
Domino
«Do you feel a little broken?», heiter det i «Broken», eit av nøkkelspora på Wave, det sjette studioalbumet frå kanadiske Patrick Watson. Det finst vel knapt ein einaste lyttar som ikkje ein eller annan gong har svara ja på det spørsmålet? Men popsongen gjer det mogleg å stille det på sin eigen måte – igjen og igjen, i refrenget, som for å vere sikker på at vi verkeleg høyrer det, tek det innover oss, noko det er vanskeleg ikkje å gjere, når Watson etter kvart løftar det opp med si vakre røyst og får det til å funkle.
Då Patrick Watson gav ut Love Songs for Robots (2015), kjendest det som eit tidstypisk, kulturdiagnostisk album, som gjekk inn i rekkja av utgivingar som tek opp i seg spørsmåla om kvar grensene går mellom mennesket og teknologien. Likevel merkte plata seg ut – midt i ein toppmoderne musikkproduksjon var det som om Watsons røyst heldt fast ved noko skjørt menneskeleg, og på same tid var på flukt frå det, prøvde å løfte seg opp, og over det.
Smerteleg tap
Denne kvaliteten er også markant på dei ti songane på Wave, men no endrar det observerande blikket karakter. Det er vendt innover, mot det konkrete, enkelte menneskelivet, som er så sårleg, og som så brått kan verte utsett for ei omvelting som snur opp ned på alt.
Det har vore ei stram tid for Watson, som miste mor si under arbeidet med albumet, opplevde at det kom til eit brot med partnaren og såg eit sentralt musikalsk samarbeid komme til ein ende. Ei kjensle av smerteleg tap, og kavet med å overvinne ei slik kjensle, er utgangspunktet for og utgjer den raude tråden i Wave.
Opningssporet «Dream for Dreaming» skildrar kjensla av å vere overraska over å ha vorte forlaten og å skulle ønskje at det heile berre var ein draum. Tittelsporet fortel om den store bølgja som dreg deg ned, bølgja som får deg til å lure på om du nokon gong kjem opp igjen, og som etterlèt deg knust og forkommen i strandkanten. Det er lett å la seg merke av «Wave», som lydleggjer dette eksistensielle dragsuget, kjensla av å gå under, av havari.
Eksistensiell poprock
Watson går altså frå å fortelje om «korleis det er å vere menneske i dag» til å fortelje om «korleis det er å ha det slik eg har det i dag». Begge desse oppgåvene har han gitt seg sjølv fordi han må. Men Wave kjennest av ulike grunnar meir akutt enn Love Songs for Robots.
Til felles har begge utgivingane at dei byr på eksistensiell poprock av kremslaget, for dei som toler gode dosar av det eteriske, utan å synest det kan verte vel vakkert, pretensiøst eller svulstig – for Watson er popmusikken ein kanal til metafysisk grubleri med utgangspunkt i eigen livssituasjon, og det manglar ikkje på alvor og doble botnar. Eg kan sjå ei slik innvending, men synest no Watson balanserer, eg lèt meg gripe av Wave, og for somme vil det verte ei viktig plate, endåtil ei livbøye å møte den store bølgja med. Igjen er Joe Grass med på knapp, poengtert gitar, Evan Tighe er med på trommer og Mishka Stein på bass.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.