Det som var, og det som er
Sharon Van Etten har fornya uttrykket på si nye plate.
Sharon Van Etten då ho spelte på musikkfestivalen Austin City Limits i oktober i fjor.
Foto: Jack Plunkett / Invision / AP / NTB scanpix
Rock
Sharon Van Etten:
Remind Me Tomorrow
Jagjaguwar
Med jamne mellomrom gjenopplivar ein artist uttrykket sitt ved å gjere bruk av nye verkty. Ei ny estetisk retning kan opne for ein ny måte å fortelje på. Dette må ha vore utgangspunktet for Sharon Van Etten då ho i arbeidet med ferske Remind Me Tomorrow la frå seg gitaren og fann vegen til synthar og trommemaskiner, slik så mange rockeartistar har gjort dei siste åra.
Først tok ho til å komponere ved tangentane, og første singel, tøffe og gatesmarte «Comeback Kid,» skal opphavleg ha vore ein pianoballade. Vidare har nyorienteringa mellom anna hendt i dialog med produsent John Congleton, som fekk høyre songane i tidlege, råe utgåver, og som føreslo nokre grep som gjorde dei mindre minimalistiske og rockebasiske enn det som er vanleg frå Van Etten.
Utgangspunktet
Snart fem år har gått sidan eg skreiv om Are We There (2014) på desse sidene, Van Ettens førre studioalbum, og ei av dei sterkaste rockeplatene på denne sida av tusenårsskiftet. Eg kjende meg skaka, opprørd og opprømt om kvarandre i møtet med materialet den gongen. Are We There fortalde om Van Ettens veg ut av eit destruktivt forhold, eit tilsynelatande umogleg utgangspunkt for å skulle kunne lage populærmusikk, men likevel ikkje, viste det seg. Albumet må ha vore viktig for mange lyttarar.
At utgangspunktet for Remind Me Tomorrow er eit ganske anna skal vel både artisten sjølv og vi vere glade for. I både presseskriv og ferske intervju kjem det fram at Van Etten skreiv songane på den nye plata då ho var gravid og studerte psykologi. Brått var ho å sjå på TV-skjermen også, i serien The OA, og så dukka ho opp og song i ein episode av David Lynchs nye Twin Peaks-serie.
Kreativ energi
Alt dette vitnar jo om ein massiv kreativ energi, og Remind Me Tomorrow kjennest då også ut som eit overskotsprosjekt. «This record is about pursuing your passions,» fortel Van Etten i ein kort kommentar til den nye musikken.
Van Etten har gjort bruk av svært ulike, men markante samarbeidspartnarar denne gongen – folk som Joey Waronker (kjend frå prosjekt med både Atoms For Peace, Beck og R.E.M.) og norske Lars Horntvedt (Jaga Jazzist). Artisten høyrest fornya ut, men likevel heilt som seg sjølv, og det skal verte svært spennande å finne ut korleis ho framfører både gammalt og nytt materiale når ho kjem til Parkteatret i Oslo 10. april.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Sharon Van Etten:
Remind Me Tomorrow
Jagjaguwar
Med jamne mellomrom gjenopplivar ein artist uttrykket sitt ved å gjere bruk av nye verkty. Ei ny estetisk retning kan opne for ein ny måte å fortelje på. Dette må ha vore utgangspunktet for Sharon Van Etten då ho i arbeidet med ferske Remind Me Tomorrow la frå seg gitaren og fann vegen til synthar og trommemaskiner, slik så mange rockeartistar har gjort dei siste åra.
Først tok ho til å komponere ved tangentane, og første singel, tøffe og gatesmarte «Comeback Kid,» skal opphavleg ha vore ein pianoballade. Vidare har nyorienteringa mellom anna hendt i dialog med produsent John Congleton, som fekk høyre songane i tidlege, råe utgåver, og som føreslo nokre grep som gjorde dei mindre minimalistiske og rockebasiske enn det som er vanleg frå Van Etten.
Utgangspunktet
Snart fem år har gått sidan eg skreiv om Are We There (2014) på desse sidene, Van Ettens førre studioalbum, og ei av dei sterkaste rockeplatene på denne sida av tusenårsskiftet. Eg kjende meg skaka, opprørd og opprømt om kvarandre i møtet med materialet den gongen. Are We There fortalde om Van Ettens veg ut av eit destruktivt forhold, eit tilsynelatande umogleg utgangspunkt for å skulle kunne lage populærmusikk, men likevel ikkje, viste det seg. Albumet må ha vore viktig for mange lyttarar.
At utgangspunktet for Remind Me Tomorrow er eit ganske anna skal vel både artisten sjølv og vi vere glade for. I både presseskriv og ferske intervju kjem det fram at Van Etten skreiv songane på den nye plata då ho var gravid og studerte psykologi. Brått var ho å sjå på TV-skjermen også, i serien The OA, og så dukka ho opp og song i ein episode av David Lynchs nye Twin Peaks-serie.
Kreativ energi
Alt dette vitnar jo om ein massiv kreativ energi, og Remind Me Tomorrow kjennest då også ut som eit overskotsprosjekt. «This record is about pursuing your passions,» fortel Van Etten i ein kort kommentar til den nye musikken.
Van Etten har gjort bruk av svært ulike, men markante samarbeidspartnarar denne gongen – folk som Joey Waronker (kjend frå prosjekt med både Atoms For Peace, Beck og R.E.M.) og norske Lars Horntvedt (Jaga Jazzist). Artisten høyrest fornya ut, men likevel heilt som seg sjølv, og det skal verte svært spennande å finne ut korleis ho framfører både gammalt og nytt materiale når ho kjem til Parkteatret i Oslo 10. april.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.