Eineståande på alle måtar
Egil Kapstad debuterte som solopianist 57 år gamal.
Jazz
Egil Kapstad:
Live at Molde Jazz
Egil Kapstad, piano.
Ponca Jazz Records PJRCD 101
Rollene Egil Kapstad (1940–2017) hadde i norsk jazz, er tallause. Innverknaden han hadde på norsk kulturliv som musikar, komponist og organisasjonsmenneske, kan ikkje overvurderast. Med dette bakteppet forundrar det at Kapstad har gjeve ut få titlar i eige namn. Forklaringa er vel enkel nok. Kapstad var velviljen sjølv, og mange fekk nyta godt av gjevnadene han hadde som akkompagnatør. Han medverkar på over 100 innspelingar. I tillegg har han skrive musikk til meir enn 50 teaterstykke.
Dei sju tidlegare utgjevingane han har gjeve ut i eige namn, har klassikarstatus, alle som ei. Live at Molde Jazz føyer seg fint inn i rekkja. Konserten på Moldejazz gjekk føre seg 18. juli 1997. 57 år gamal spelte Kapstad sin første og nest siste solokonsert. Nesten ikkje til å tru.
Kapstad kom til Molde særs godt budd. Programmet er spanande. Både låtvala og samansetjinga er gjennomtenkte. Koplinga Béla Bartók («Concerto for Orchestra»), Bill Evans («Remembering The Rain») og Duke Ellington («In A Sentimental Mood») set komposisjonane i nytt perspektiv. Dette er gjennomgåande. Kapstad inkluderer Aleksandr Skrjabin og Sparre Olsen på lik linje med Thelonious Monk og Jimmy Rowles.
I tillegg skapar han nye komposisjonar av fleire av standardlåtane gjennom introar og variasjonar av tema – heile tida med ein melodisk raud tråd og i rubato tempo. Eg kan ikkje minnast å ha høyrt ein vakrare versjon av Richard Rodgers’ «It Might As Well Be Spring». Dette er eit lyrisk meisterstykke frå første til siste anslag.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Egil Kapstad:
Live at Molde Jazz
Egil Kapstad, piano.
Ponca Jazz Records PJRCD 101
Rollene Egil Kapstad (1940–2017) hadde i norsk jazz, er tallause. Innverknaden han hadde på norsk kulturliv som musikar, komponist og organisasjonsmenneske, kan ikkje overvurderast. Med dette bakteppet forundrar det at Kapstad har gjeve ut få titlar i eige namn. Forklaringa er vel enkel nok. Kapstad var velviljen sjølv, og mange fekk nyta godt av gjevnadene han hadde som akkompagnatør. Han medverkar på over 100 innspelingar. I tillegg har han skrive musikk til meir enn 50 teaterstykke.
Dei sju tidlegare utgjevingane han har gjeve ut i eige namn, har klassikarstatus, alle som ei. Live at Molde Jazz føyer seg fint inn i rekkja. Konserten på Moldejazz gjekk føre seg 18. juli 1997. 57 år gamal spelte Kapstad sin første og nest siste solokonsert. Nesten ikkje til å tru.
Kapstad kom til Molde særs godt budd. Programmet er spanande. Både låtvala og samansetjinga er gjennomtenkte. Koplinga Béla Bartók («Concerto for Orchestra»), Bill Evans («Remembering The Rain») og Duke Ellington («In A Sentimental Mood») set komposisjonane i nytt perspektiv. Dette er gjennomgåande. Kapstad inkluderer Aleksandr Skrjabin og Sparre Olsen på lik linje med Thelonious Monk og Jimmy Rowles.
I tillegg skapar han nye komposisjonar av fleire av standardlåtane gjennom introar og variasjonar av tema – heile tida med ein melodisk raud tråd og i rubato tempo. Eg kan ikkje minnast å ha høyrt ein vakrare versjon av Richard Rodgers’ «It Might As Well Be Spring». Dette er eit lyrisk meisterstykke frå første til siste anslag.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.