Ellen Brekken er sjef
Ei inspirert vitjing attende til 1970 og 80-åra
Magnus Sefaniassen Eide (t.v.), Magnus Bakken, Ellen Brekken og Espen Berg utgjer A Tonic for the Troops.
Jazz / Fusion
A Tonic for the Troops:
Ambush
Magnus Bakken, tenor- og sopransaks; Espen Berg, piano; Ellen Brekken, bass; Magnus Sefaniassen Eide, trommer. ODIN CD9575
Ellen Brekken har teke stega frå kompmusikarens «sutlause» tilvære bak frontfigurar som Hedvig Mollestad og Tord Gustavsen til å aksla orkesterleiarrolla og stå fram som spanande komponist, og her er det fullkomen glideflukt frå første freistnad.
Ho har fått eit dedikert lag med seg. Dette er fire musikarar som dreg i same retning, og som ser og utviklar potensialet i låtane Brekken har teke med seg til innspelinga.
Groove og flyt
Sjølv om tempoet til tider er høgt og rytmikken kompleks, er ikkje arrangementa overleste. Brekken har gjeve grooven og flyten i musikken forrang. Alle fire får høve til å utfalda seg. Sjølvsagt er det Bakken og Berg som markerer seg mest i dei improviserte sekvensane, men Brekken sjølv har eit fantastisk kor og hommage til Marc Johnson på «Marc’s Lament».
Tittellåten «Ambush» er i røynda ei like respektfull hylling til Mike Brecker. Duetten mellom Bakken og Eide er ei oppvising i intensitet, struktur og kontroll. Høgdepunktet kjem likevel på første kutt, «The Capitulation of Alexandria», med det elleville koret til Espen Berg. Her er det triospel av ypparste klasse.
I tradisjonen
Mang ein gong har eg vore på jazzklubb der det musikalske stemmer så til dei grader. Då sit eg og ynskjer at dette aldri må ta slutt.
Sjølv om musikken til Brekken er stoff som er trygt forankra i tradisjonen, har eg tenkt noko av det same – at dette må vara. I tilfellet Ambush er det faktisk råd å gjera noko med det – setja på plata endå ein gong.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz / Fusion
A Tonic for the Troops:
Ambush
Magnus Bakken, tenor- og sopransaks; Espen Berg, piano; Ellen Brekken, bass; Magnus Sefaniassen Eide, trommer. ODIN CD9575
Ellen Brekken har teke stega frå kompmusikarens «sutlause» tilvære bak frontfigurar som Hedvig Mollestad og Tord Gustavsen til å aksla orkesterleiarrolla og stå fram som spanande komponist, og her er det fullkomen glideflukt frå første freistnad.
Ho har fått eit dedikert lag med seg. Dette er fire musikarar som dreg i same retning, og som ser og utviklar potensialet i låtane Brekken har teke med seg til innspelinga.
Groove og flyt
Sjølv om tempoet til tider er høgt og rytmikken kompleks, er ikkje arrangementa overleste. Brekken har gjeve grooven og flyten i musikken forrang. Alle fire får høve til å utfalda seg. Sjølvsagt er det Bakken og Berg som markerer seg mest i dei improviserte sekvensane, men Brekken sjølv har eit fantastisk kor og hommage til Marc Johnson på «Marc’s Lament».
Tittellåten «Ambush» er i røynda ei like respektfull hylling til Mike Brecker. Duetten mellom Bakken og Eide er ei oppvising i intensitet, struktur og kontroll. Høgdepunktet kjem likevel på første kutt, «The Capitulation of Alexandria», med det elleville koret til Espen Berg. Her er det triospel av ypparste klasse.
I tradisjonen
Mang ein gong har eg vore på jazzklubb der det musikalske stemmer så til dei grader. Då sit eg og ynskjer at dette aldri må ta slutt.
Sjølv om musikken til Brekken er stoff som er trygt forankra i tradisjonen, har eg tenkt noko av det same – at dette må vara. I tilfellet Ambush er det faktisk råd å gjera noko med det – setja på plata endå ein gong.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.