Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Etter loppemarknaden

Damien Jurado meiner alvor når han strippar ned musikken.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Damien Jurado har produsert den nyaste plata si sjølv.

Damien Jurado har produsert den nyaste plata si sjølv.

Foto: Cary Norton

Damien Jurado har produsert den nyaste plata si sjølv.

Damien Jurado har produsert den nyaste plata si sjølv.

Foto: Cary Norton

2803
20200430
2803
20200430

Rock

Damien
Jurado:

What’s New, Tomboy?

Loose

«Time to clean the slate», syng Damien Jurado på «When You Were Few», på det fine, nye albumet What’s New, Tomboy?.

Artisten fortel om bakgrunnen for songen i ei pressemelding frå plateselskapet. «When You Were Few» vart til i ein periode for noko sidan der artisten kvitta seg med det meste av sine materielle eigedelar. «Det var som om eg hadde døydd, sjølv om eg endå var i live», fortel Jurado.

Å strippe ned og kvitte seg med det som ikkje var naudsynt, slik vart også strategien då dei nye songane skulle verte plate. What’s New, Tomboy? er ei fokusert utgiving, stram, knapp og poengtert, utan omvegar eller distraherande ornamentikk.

Enkelt uttrykk

Då eg skreiv om Brothers and Sisters of the Eternal Son, plata Jurado gav ut for seks år sidan, på desse sidene, peika eg på ei opning i uttrykket, med ein større detaljrikdom i lydbiletet enn det ein ofte har høyrt frå den kanten, og med meir utflytande, ekspansive komposisjonar. I åra då han etablerte seg som artist, framstod Jurado nemleg som ein låtskrivar som var sterk nok til å utsmykke songane sine med berre det som var høgst naudsynt, i eit enkelt, akustisk uttrykk, som på smått asketiske Ghost of David (2000).

Brothers and Sisters of the Eternal Son var produsert av Richard Swift, eit samarbeid som heldt fram med Visions of Us on the Land (2016), som saman med Maraqopa (2012) utgjorde ein slags trilogi, konseptuelt og estetisk. Swift gjorde Jurado groovy, ja, nesten dansbar, og meir orientert mot det mystiske og tilmed det allegoriske. Det dreidde seg om ei anna type forteljing i ei anna drakt.

Rastlaus

Men Damien Jurado har vist seg å vere ein rastlaus artist, stadig på veg til ei ny utgåve av seg sjølv, og då The Horizon Just Laughed (2018) kom ut, var det mangeårige samarbeidet med Swift over. Jurado stod sjølv som produsent, og utgivinga framstod på mange måtar som ei tilbakevending til trubaduren Jurado, med ein strammare produksjon.

Dette sporet held altså fram med What’s New, Tomboy?, som etter mitt syn er ei framifrå plate, og både meir direkte og solid enn trilogien på 2010-talet. Songane er små, knappe, men likevel rike og tankevekkjande.

«When You Were Few» vart skriven før pandemien var over oss alle, men tilfellet ville ha det til at eg same dag som eg las om Jurados hustømming, også las ein kommentar i The Guardian. No lèt ikkje kvardagen oss sleppe unna med distraksjonar, skreiv Suzanne Moore der. Kvardagen har vorte den «atomiserte eksistensielle krisa». Treng vi alle desse tinga, spurde Moore. Jurado har alt funne sitt eige svar, han gav bort fem av gitarane sine til ein loppemarknad.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Damien
Jurado:

What’s New, Tomboy?

Loose

«Time to clean the slate», syng Damien Jurado på «When You Were Few», på det fine, nye albumet What’s New, Tomboy?.

Artisten fortel om bakgrunnen for songen i ei pressemelding frå plateselskapet. «When You Were Few» vart til i ein periode for noko sidan der artisten kvitta seg med det meste av sine materielle eigedelar. «Det var som om eg hadde døydd, sjølv om eg endå var i live», fortel Jurado.

Å strippe ned og kvitte seg med det som ikkje var naudsynt, slik vart også strategien då dei nye songane skulle verte plate. What’s New, Tomboy? er ei fokusert utgiving, stram, knapp og poengtert, utan omvegar eller distraherande ornamentikk.

Enkelt uttrykk

Då eg skreiv om Brothers and Sisters of the Eternal Son, plata Jurado gav ut for seks år sidan, på desse sidene, peika eg på ei opning i uttrykket, med ein større detaljrikdom i lydbiletet enn det ein ofte har høyrt frå den kanten, og med meir utflytande, ekspansive komposisjonar. I åra då han etablerte seg som artist, framstod Jurado nemleg som ein låtskrivar som var sterk nok til å utsmykke songane sine med berre det som var høgst naudsynt, i eit enkelt, akustisk uttrykk, som på smått asketiske Ghost of David (2000).

Brothers and Sisters of the Eternal Son var produsert av Richard Swift, eit samarbeid som heldt fram med Visions of Us on the Land (2016), som saman med Maraqopa (2012) utgjorde ein slags trilogi, konseptuelt og estetisk. Swift gjorde Jurado groovy, ja, nesten dansbar, og meir orientert mot det mystiske og tilmed det allegoriske. Det dreidde seg om ei anna type forteljing i ei anna drakt.

Rastlaus

Men Damien Jurado har vist seg å vere ein rastlaus artist, stadig på veg til ei ny utgåve av seg sjølv, og då The Horizon Just Laughed (2018) kom ut, var det mangeårige samarbeidet med Swift over. Jurado stod sjølv som produsent, og utgivinga framstod på mange måtar som ei tilbakevending til trubaduren Jurado, med ein strammare produksjon.

Dette sporet held altså fram med What’s New, Tomboy?, som etter mitt syn er ei framifrå plate, og både meir direkte og solid enn trilogien på 2010-talet. Songane er små, knappe, men likevel rike og tankevekkjande.

«When You Were Few» vart skriven før pandemien var over oss alle, men tilfellet ville ha det til at eg same dag som eg las om Jurados hustømming, også las ein kommentar i The Guardian. No lèt ikkje kvardagen oss sleppe unna med distraksjonar, skreiv Suzanne Moore der. Kvardagen har vorte den «atomiserte eksistensielle krisa». Treng vi alle desse tinga, spurde Moore. Jurado har alt funne sitt eige svar, han gav bort fem av gitarane sine til ein loppemarknad.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Vintermunkar

Fuglen munk har vore sentral i utgreiingar om fugletrekket.

Naïd Mubalegh
Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Vintermunkar

Fuglen munk har vore sentral i utgreiingar om fugletrekket.

Naïd Mubalegh
Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).

Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).

Foto: Cornelius Poppe / NTB

Samfunn
Eva Aalberg Undheim

Naturplan utan samling

Få opposisjonspolitikarar er nøgde med korleis Noreg skal følgje opp måla i naturavtalen. Mathilde Tybring-Gjedde (H) er ikkje viss på at naturforvaltinga i Noreg kjem til å verte betre.

Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Foto: Universitetet i Bergen

Meldingar
Svein Gjerdåker

Øyvind Vågnes (1972–2025)

«Øyvind Vågnes var eit funn for ein avisredaksjon.»

Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.

Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.

Foto: Fredrik Varfjell / AP / NTB

KommentarSamfunn
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Den livsviktige satiren

Satiren må framleis ha ein heim. Ti år etter attentatet trengst det nytenking i Charlie Hebdo.

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Foto: Birk Tjelmeland

BokKultur

Då «massekunsten» erobra landet

Korleis kunne ei gruppe amatørar i ei lita bygd i Nordhordland i løpet av nokre tiår produsere fleire hundre tusen bilete og selje dei over heile landet? Ei ny bok freistar gi svar på det unike fenomenet.

Jan H. Landro
Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Foto: Birk Tjelmeland

BokKultur

Då «massekunsten» erobra landet

Korleis kunne ei gruppe amatørar i ei lita bygd i Nordhordland i løpet av nokre tiår produsere fleire hundre tusen bilete og selje dei over heile landet? Ei ny bok freistar gi svar på det unike fenomenet.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis