Fasettert musikalsk utflukt
På Le Renard Bleu kombinerer Takada og Lafawndah perkusjon, stemme og mytologi.
Verdsmusikk
Midori Takada og Lafawndah:
Le Renard Bleu
K7
Den japanske perkusjonisten Midori Takata og den Paris-baserte, egyptisk-iransk-engelske songaren Lafawndah gav for kort tid sidan ut EP-en Le Renard Bleu, eit musikalsk samarbeidsprosjekt verdsaltet aldri har høyrt maken til.
Hypnotiske marimba-arpeggio, polyrytmisk tromming og bjelleklang produsert med ein «AquaSonic Waterphone» – ein moderne idiofon (melodisk perkusjonsinstrument) som blei funnen opp på slutten av 60-åra, etter at skaparen Richard Waters oppdaga ei tibetansk tromme med vatn i resonanskammeret – fortel, i kombinasjon med ei stemme som saumlaust skiftar mellom klassiske og R&B-uttrykk, ei laus soge om skuggabaldur, den islandske blå reven som kjem til verda når ein katt og ein rev parar seg. Dette er ein fasettert og kompleks – og dessutan både avslappande og medrivande – komposisjon på 20 minutt med tilhøyrande video som ein kan søke opp på Youtube.
Midori Takada er elles mest kjend for den segnomspunne og – inntil ho blei utgjeven på nytt av plateselskapet Palto Flats i fjor – sjeldne plata Through The Looking Glass (1983). Denne surrealistiske musikalske utflukta tek utgangspunkt i Lewis Carrolls oppfølgjar til Alice i Eventyrland, og læt som ei kryssing av minimalistisk samtidsmusikk, afrikansk og asiatisk folkemusikk og progrock. Lesaren skuldar øyro sine eit møte med dette.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Verdsmusikk
Midori Takada og Lafawndah:
Le Renard Bleu
K7
Den japanske perkusjonisten Midori Takata og den Paris-baserte, egyptisk-iransk-engelske songaren Lafawndah gav for kort tid sidan ut EP-en Le Renard Bleu, eit musikalsk samarbeidsprosjekt verdsaltet aldri har høyrt maken til.
Hypnotiske marimba-arpeggio, polyrytmisk tromming og bjelleklang produsert med ein «AquaSonic Waterphone» – ein moderne idiofon (melodisk perkusjonsinstrument) som blei funnen opp på slutten av 60-åra, etter at skaparen Richard Waters oppdaga ei tibetansk tromme med vatn i resonanskammeret – fortel, i kombinasjon med ei stemme som saumlaust skiftar mellom klassiske og R&B-uttrykk, ei laus soge om skuggabaldur, den islandske blå reven som kjem til verda når ein katt og ein rev parar seg. Dette er ein fasettert og kompleks – og dessutan både avslappande og medrivande – komposisjon på 20 minutt med tilhøyrande video som ein kan søke opp på Youtube.
Midori Takada er elles mest kjend for den segnomspunne og – inntil ho blei utgjeven på nytt av plateselskapet Palto Flats i fjor – sjeldne plata Through The Looking Glass (1983). Denne surrealistiske musikalske utflukta tek utgangspunkt i Lewis Carrolls oppfølgjar til Alice i Eventyrland, og læt som ei kryssing av minimalistisk samtidsmusikk, afrikansk og asiatisk folkemusikk og progrock. Lesaren skuldar øyro sine eit møte med dette.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.