Forseinka helsing frå L.A.
Isobel Campbell måtte kjempe for å få ut den nye plata si.
Isobel Campbell har flytta frå Glasgow til Los Angeles.
Pressefoto
Rock
Isobel
Campbell:
There Is No Other
Cooking Vinyl
Folk på motorvegen, folk på kjøpesenteret – dei liknar maur på marsj, utan tid å miste.
Det meiner i alle fall Isobel Campbell, i «Ant Life», på det nye albumet There Is No Other. Og så, held ho fram, i siste strofe, frå eine augneblunken til neste, er vi borte: «Remember fun?»
Konflikt
Det er ei stund sidan vi sist høyrde nytt solomateriale frå Campbell. Ho var ikkje meir enn 19 då ho dukka opp i Belle & Sebastian. Rett før tusenårsskiftet tok ho så sin eigen veg og laga to plater under namnet The Gentle Waves, etterfølgt av to soloplater under eige namn, men det har gått 14 år sidan den siste av dei kom ut. Fleire lesarar vil kjenne til samarbeidet med Mark Lanegan på tre album som kom ut i perioden 2006–2010.
Sidan den gong har Campbell flytta frå Glasgow til Los Angeles, gifta seg og arbeidd med dette nye albumet, som frustrerande nok har vorte ståande på vent på grunn av rettslege konfliktar med eit plateselskap, noko som førte henne inn i ei djup krise. Det eldste materialet på dette albumet vart til for ei god stund sidan.
Inspirasjon
There Is No Other er dermed utfallet av ein lang kamp, men det høyrer ein lite av i sjølve musikken, som har noko forsonande mildt og drøymande over seg. Om nokon kjem til å strekkje seg etter ordet «meditativt», er dei heller ikkje på villspor, for pressemeldinga som følgjer utgivinga, kan fortelje at tittelen kom til Campbell då ho oppdaga nett meditasjonen. «There is no other» er visstnok ei helsing som stammar frå mayakulturen.
There Is No Other peikar likevel i fleire andre retningar enn dette. Somme vil kanskje verte overraska over at den einaste komposisjonen som ikkje er Campbells eigen, er Tom Pettys «Runnin’ Down A Dream» (frå Full Moon Fever, 1989), ei fin tolking som får opp temperaturen litt, utan at det vert for heitt heller.
Flyttinga til Los Angeles har elles fått Campbell til å skrive «City of Angels», og også «Boulevard», som tematiserer dei massive sosiale problema som plagar byen. Los Angeles har ein massiv underhaldningsindustri, men mange har ingen stad å bu. Også straumen med bilar som manar fram tankar om maur i «Ant Life», tippar eg ho har sett her.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Isobel
Campbell:
There Is No Other
Cooking Vinyl
Folk på motorvegen, folk på kjøpesenteret – dei liknar maur på marsj, utan tid å miste.
Det meiner i alle fall Isobel Campbell, i «Ant Life», på det nye albumet There Is No Other. Og så, held ho fram, i siste strofe, frå eine augneblunken til neste, er vi borte: «Remember fun?»
Konflikt
Det er ei stund sidan vi sist høyrde nytt solomateriale frå Campbell. Ho var ikkje meir enn 19 då ho dukka opp i Belle & Sebastian. Rett før tusenårsskiftet tok ho så sin eigen veg og laga to plater under namnet The Gentle Waves, etterfølgt av to soloplater under eige namn, men det har gått 14 år sidan den siste av dei kom ut. Fleire lesarar vil kjenne til samarbeidet med Mark Lanegan på tre album som kom ut i perioden 2006–2010.
Sidan den gong har Campbell flytta frå Glasgow til Los Angeles, gifta seg og arbeidd med dette nye albumet, som frustrerande nok har vorte ståande på vent på grunn av rettslege konfliktar med eit plateselskap, noko som førte henne inn i ei djup krise. Det eldste materialet på dette albumet vart til for ei god stund sidan.
Inspirasjon
There Is No Other er dermed utfallet av ein lang kamp, men det høyrer ein lite av i sjølve musikken, som har noko forsonande mildt og drøymande over seg. Om nokon kjem til å strekkje seg etter ordet «meditativt», er dei heller ikkje på villspor, for pressemeldinga som følgjer utgivinga, kan fortelje at tittelen kom til Campbell då ho oppdaga nett meditasjonen. «There is no other» er visstnok ei helsing som stammar frå mayakulturen.
There Is No Other peikar likevel i fleire andre retningar enn dette. Somme vil kanskje verte overraska over at den einaste komposisjonen som ikkje er Campbells eigen, er Tom Pettys «Runnin’ Down A Dream» (frå Full Moon Fever, 1989), ei fin tolking som får opp temperaturen litt, utan at det vert for heitt heller.
Flyttinga til Los Angeles har elles fått Campbell til å skrive «City of Angels», og også «Boulevard», som tematiserer dei massive sosiale problema som plagar byen. Los Angeles har ein massiv underhaldningsindustri, men mange har ingen stad å bu. Også straumen med bilar som manar fram tankar om maur i «Ant Life», tippar eg ho har sett her.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.